natuurkunde

zhoufx

New member
hallo allemaal, ik ben nu bezig met opleiding en net begonnen aan 't ifr traject.
ben opleiding begonnen met havo, maar had geen natuurkunde, waar ik ondertussen wel aan begonnen ben, staatsexamen dit schooljaar.

wat ik graag wil weten is hoe maatschappijen tegen natuurkunde aankijken,
is dit een eis, of hebben ze zoiets van wanneer je de hele opleiding succesvol hebt doorlopen het niet enorm ter zake doet. Hoe is dit bij bijvoorbeeld transavia, lufthansa of iets in die trant en wie heeft hier ervaring mee?

alvast bedankt!
 
Daanie: je mag ook naar Lufthansa met een HAVO-diploma. Ik heb HAVO gedaan en mag binnenkort op selectie bij Lufthansa Cityline.

Correctie: voor Mainline idd wel
 
Laatst bewerkt:
Daanie: je mag ook naar Lufthansa met een HAVO-diploma. Ik heb HAVO gedaan en mag binnenkort op selectie bij Lufthansa Cityline.

Correctie: voor Mainline idd wel

Ik bedoelde ook mainline. Klopt het dat je zonder VWO-diploma nooit de overstap zou kunnen maken van cityline naar mainline?
 
Ja ik had ook nog een vraag, ik doe op dit moment VWO E&M, maar wel met een cursus havo na12 en ga volgend jaar nog havo b1 doen. Kom je dan wel in aanmerking voor de selectie van lufthansa (mainline)?
 
Ja ik had ook nog een vraag, ik doe op dit moment VWO E&M, maar wel met een cursus havo na12 en ga volgend jaar nog havo b1 doen. Kom je dan wel in aanmerking voor de selectie van lufthansa (mainline)?

Correct me if im wrong maar ik denk van niet omdat het gedeelte van de studie die je nodig hebt om door de selectie heen te komen op havo niveau is gedaan/gedaan wordt..
 
Vraagje, waar volg jij die cursus dan? Doe je dit via de school of via een aparte instantie? Ik wil namelijk zelf mijn natuurkunde deelcertificaat bij James Boswell halen, maar als ik iets beters kan vinden is dat altijd mooi

Ik volg me cursus bij Deltion college, dus via een andere instantie, en ja of het beter is dan james boswell instituut weet ik niet... Voor mij was deltion dichterbij!
 
Zelf wil ik ook een versnelde natuurkunde cursus gaan volgen.

- Weet iemand of er scholen zijn in de regio van Rotterdam die zo`n cursus aanbieden?
 
Luzac, Erasmus College of Maas Lyceum... Doe je in 1 jaar 4&5HAVO of 4, 5 & 6 VWO. (dus ook deelcertificaten)

't Kost wel wat maar dan heb je ook wat ;)

Succes!
 
Heb je uren op een MU2??? wat een heerlijke kist is dat. maar aardig wat werk als je een engine kwijtraakt!

mooie foto overigens.

FD
 
haha... I wish! idd een handvol dat weet ik dan wel, maar helaas... Vlieg voornamelijk C421 en dat soort spul... (wat nou, C-130 ?! :haha: )

Thanx!
 
421 is ook een behoorlijke hand vol.. voorzichtig plannen in je daling met die enignes. Heb ook wat "golden eagle" uurtjes in mn logbook staan :)

FD
 
421 is ook een behoorlijke hand vol.. voorzichtig plannen in je daling met die enignes. Heb ook wat "golden eagle" uurtjes in mn logbook staan :)

FD

Ja, en als je dan ineens toch wel die flinke shortcut krijgt :eek!: Tot twee x toe werd me gevraagd of ik het wel ging halen :grijns: tuurlijk wel!

Maar erg fijne kist verder :cool:
 
er vanuit gaande dat ik gewoon slaag voor mijn certificaat NA vraag ik met toch af of het uitmaakt of je wel of geen voldoende hebt voor NA. Ik kan het me namelijk permiteren om een 4 te halen zonder te zakken. Dan heb ik dus een Havo diploma met natuurkunde... Het zou toch jammer zijn als ik een jaartje moet wachten met het beginnen van de opleiding omdat ik onverwacht zak :( Heeft iemand antwoord hierop?
 
De opleidingen zijn er duidelijk over wat de eisen zijn.
Voorbeeld KLS:
HAVO diploma met tenminste Wiskunde B1, Natuurkunde 1
VWO diploma met tenminste Wiskunde A12 of Wiskunde B1, Natuurkunde 1
VWO diploma “oude stijl”, met Wiskunde A of B, Natuurkunde
HAVO diploma “oude stijl”, met Wiskunde B, Natuurkunde
Voor alle genoemde opleidingen geldt dat de vakken Nederlands en Engels verplicht zijn
HBO of WO studie of diploma, waarbij wel als voortraject minimaal HAVO met WiskundeB1 en Natuurkunde 1 aanwezig moet zijn. Voor HAVO oude stijl geldt dan Wiskunde B en Natuurkunde. Voor VWO oude stijl geldt dan Wiskunde A of B en Natuurkunde.
HTS of TU diploma

Hier hoeft het dus geen voldoende te zijn. Je kan wel verwachten dat je er dan vragen over krijgt bij je COVA, mag je uitleggen waarom het op de middelbare school een probleem was en het in de toekomst dat niet meer gaat zijn...
 
Terug
Bovenaan