Natuurkunde James Boswell Instituut

Weet iemand wat voor boeken ze daar gebruiken? Of hebben ze eigen studiemateriaal? Ik las hierboven namelijk (Landing) dat de HAVO cursus afgestemd is met wat VWO onderdelen omdat de KLS dat wil. Moet namelijk als ik de selectie voor de KLS haal zowel wiskunde B1 als natuurkunde 1 nog doen, maar die kunnen weer niet tegelijkertijd. :(

Waarom kunnen die niet tegelijk. Toen ik net even voor je keek op 't aanmeldformulier van het JB instituut stond er dat Wiskunde B1 examen op 25 April 2007 is en Na1 op 26 April. Je kunt je toch gewoon aanmelden voor meerdere examens lijkt mij? Succes in ieder geval!
 
Je hebt gelijk Co-Co, maar ik bedoelde met tegelijkertijd eigenlijk de cursussen zelf. Zit me alleen nog af te vragen of het verstandig is om alle lessen bij te wonen of zelfstudie te doen en dan de examens op eigen houtje te maken. Heb (nu) universitaire studie gedaan, dus het studeren is het probleem niet denk ik.

Zijn er trouwens nog meer mensen die van de zomer Na1 of WiB1 gaan doen?
 
lessen van na1 en wib1 vallen vaak tegelijkertijd. Scheikunden en natuurkunde zijn wel weer vaak te combineren maar aangezien natuurkunde en wiskunde wat populairder zijn, zijn die ook vaak in de avonduren wanneer de meeste mensen tijd hebben ivm studie of andere werkzaamheden.

Zelfstudie is zeker mogelijk, had ook iemand van epst die zelfstudie had gedaan bij mij in de groep. Doe zelf ook universitaire studie ernaast en moet toegeven dat zeker het havo-examen je dan redelijk makkelijk afgaat. Maar ieder natuurlijk voor zichzelf zonder suggesties te wekken dat het havo examen makkelijk is.
 
Ok, zeker er trouwens ook oude tentamens of oefententamens ergens beschikbaar? Dit om een beetje indruk te krijgen en te gebruiken bij het studeren. Klopt het ook dat deze examens makkelijker zijn dan de staatsexamens?
 
Zijn genoeg oefenexamens beschikbaar. Er zijn drie deelexamens, zeg maar voor elk boek één grof weg. Per deelexamen zijn er zoiezo een stuk of 3 á 4 oefenexamens dus dat is allemaal geregeld. Vond de hele cursus overigens vrij strak in elkaar zitten. Alleen als je ernaast, zoals ik, een studie volgt en tegelijkertijd daarvoor tentamens hebt, dan is het wel ff aanpoten af en toe. Maarja al met al goed te doen en genoeg begeleiding. Het is maar net hoe je er zelf tegenover staat.
 
Even snel vraagje tussen door, zijn er ook mensen van plan om de zomercursus te volgen van 11-6 tot 27-7? En heeft iemand ervaring met deze cursus?

Ik ben zelf van plan om deze spoedcursus te doen. Dan heb ik het papiertje alvast als ik in sept met me opleiding ga beginnen :D
 
Ok, zeker er trouwens ook oude tentamens of oefententamens ergens beschikbaar? Dit om een beetje indruk te krijgen en te gebruiken bij het studeren. Klopt het ook dat deze examens makkelijker zijn dan de staatsexamens?

Je zou kunnen overwegen de examenbundels voor deze vakken aan te schaffen. Staan een heleboel oefenexamens in met antwoorden. Ik vond het in ieder geval handig ter voorbereiding van mijn examens.

http://www.examenbundel.nl/examenbundel/index.html
 
Certificering JBI

Certificering JBI

Hey mensen,

Ik ben aan het overwegen om me aan te melden voor de voorjaarscursus natuurkunde1. Alléén wilde ik vragen aan diegenen die de cursus al eerder hebben gedaan of je nou alleen een certificaat krijgt met daarop staan dat je het vak natuurkunde met succes hebt doorlopen op JBI of krijg je echt een afgerond cijfer daarop te zien? Alvast bedankt voor het antwoord..
 
Hoe zag jou certificaat eruit dan? Voor de wiskunde die ik daar heb ik gevolgd kreeg ik een brief thuisgestuurd met daarin het (afgeronde) cijfer vermeld, that's it.
 
Terug
Bovenaan