N-reg hoe zit dat nou precies

Geldt dat "per country" letterlijk per land, of per "luchtvaart-gerechtsgebied"? Maw, is een EASA-license ook in Duitsland goed, of zit je fout zodra je buiten ons land vliegt?
Per land.

Land van uitgifte brevet is namelijk bepalend (§61.3 (1) waiver)

M.a.w. zodra je buiten de landgrenzen van het land van uitgifte brevet vliegt, zit je 'goed' fout.
 
Het is de 2-in-3 regel: brevet, land, registratie -- 2 van die drie moet met elkaar kloppen.

N-reg met NL-brevet in NL luchtruim = OK
N-reg met NL-brevet in USA = OK
N-reg met NL brevet in Frankrijk = niet
N-reg met FAA brevet in Frankrijk = OK
N-reg met NL brevet + FAA gelijkstelling in Frankrijk = OK

Altijd met een geldige BFR en medical, natuurlijk. En met passagiers alleen met currency (dagen en landingen).
 
Het is de 2-in-3 regel: brevet, land, registratie -- 2 van die drie moet met elkaar kloppen.

N-reg met NL-brevet in USA = OK
:duh:

Again:
[(a) Pilot certificate. No person may serve as a required pilot flight crewmember of a civil aircraft of the United States, unless that person--

(1) Has a pilot certificate or special purpose pilot authorization issued under this part in that person's physical possession or readily accessible in the aircraft when exercising the privileges of that pilot certificate or authorization. However, when the aircraft is operated within a foreign country, a pilot license issued by that country may be used; and]

Bla, Bla, Bla ;)

BTW under this part means FAA PART 61.
 
Terug
Bovenaan