Motiverende brief

FullThrust

New member
Hallo allemaal!

Ik zit heel erg te stuntellen met een motiverende brief om bij te voegen bij sollicitaties. Weet iemand misschien (of heeft iemand misschien) voor mij een voorbeeld brief? Ik wil even kijken wat voor punten er allemaal aan bod moeten komen.

Bij voorbaat veel dank!

Groetjes,
 
in het boek: de lucht in, maar waarom met u? wat je los kan kopen of krijgt bij Schellinger sollicitatie trainingen lijkt me een erg goed boek wat je kan gebruiken als leidraad bij het schrijven van een sollicitatiebrief en bij het sollicitatieproces zelf..

er staat wel ergens op de site een link waar je het boek zou kunnen bestellen...

succes ermee
 
De belangrijkste punten van je brief zouden kunnen zijn:

- naam
- ik ben een goede piloot
- u moet mij aannemen
- uw bedrijf is geweldig
- ik groet u vriendelijk

(volgorde staat natuurlijk niet vast)
 
Zoiets als dit?


Mijn naam is ......

Ik ben een goede piloot. Uw bedrijf is geweldig dus u moet mij aannemen.

Tot snel, ik groet u vriendelijk,


FF
 
Ja das goed to-the-point en zonder 'mn vader is arts dus ik ben goed'

Haha misschien wel een een beetje extra eigen inbreng dr tussen proppen zodat het wat gemotiveerder over komt ;)
 
Hallo,

Ik kan best aardig vliegen, heb er eigenlijk niet zoveel plezier in als ik had verwacht maar iets anders kan ik eigenlijk niet. Waarom ik bij u wil vliegen? Niet omdat ik het me zo leuk lijkt bij jullie en ook niet omdat ik bij jullie zoveel ga verdienen. Ik moet gewoon wat uren maken en ik beloof u wanneer ik 1500 uur heb ga ik weer. Werken in team verband vind ik echt geen reet aan, ben meer van het type "einzelganger". Graag zou ik een persoonlijk gesprek willen om mijn motivatie nader te verklaren.

Groetjes!
 
Hoe was het ook alweer Seppe?

In Holland the only chance you have of finding a job is to marry the chief pilots daughter. Unfortunately there are not that many handsome chief pilots daughters in Holland, so I thought I'd try to apply with your company...
 
Een NLS-er heeft het destijds geprobeerd aan te leggen met de dochter van de directeur van de NLS c.q. president CAE Europe and Middle east. Maar dat was niet zo'n succes met pappa.

''De lucht in maar waarom met U'' is super, daar staat alles in!
 
Hallo,

ik ben een suicidale terrorist, heb zojuist mijn opleiding tot piloot afgerond. Deze werd gesponsord door Al Qaeda, voor referenties verwijs ik u dan ook door naar hen. Ik hoop bij u op een vliegtuig te komen te vliegen wat een grote passagierscapaciteit heeft.

Met vriendelijke groet.
 
Fuelflow, ik zou er in ieder geval je avatar als foto aanhangen, dan komt het goed ;). Mocht je een beetje camera-shy zijn kan die van prettyfly ook wel, laat ze maar bewijzen dat jij dat niet was :D.
 
hahah, Prettyfly 2 posts?!

Maare 'fullthrust' Ik zou gewoon een heel verhaal maken, en echt veel motiveren, zoiets als waar je goed in bent of wat je eigenschappen zijn etc etc.
vragen voor een open gesprek oid
laat het ons weten wat je hebt/gaat maken

suc6
 
Super bedankt voor alle reacties, ik ga dat boekje ff snel ergens bestellen, en ook bedankt voor de niet serieuze, maar wel grappige reacties :)
 
FullThrust, als je sollicitatiebrief en voorbeeld intikt bij google krijg je ook al een aardig aantal.

Hou in de gaten dat je je brief niet te lang maakt en to the point. Omdat maatschappijen meestal geen advertenties plaatsen, kun je wel nagaan dat ze vaak 100-en brieven binnenkrijgen. Het is voor de mensen die ze moeten lezen ook niet 'leuk' meer ofzo om ze te lezen. Ter illustratie: ik geloof dat ze bij VLM een tijdej terug 50 cv's per week binnenkregen.

Groet en succes KL
 
thnx, dat was ik al van plan, en inderdaad op google had ik ook al wat gezocht, maar ik hoopte wat meer luchtvaart gerelateerde brieven te vinden, vandaar dat ik nu ook dat boekje heb besteld.
 
TomTom zei:
Hallo,

ik ben een suicidale terrorist, heb zojuist mijn opleiding tot piloot afgerond. Deze werd gesponsord door Al Qaeda, voor referenties verwijs ik u dan ook door naar hen. Ik hoop bij u op een vliegtuig te komen te vliegen wat een grote passagierscapaciteit heeft.

Met vriendelijke groet.

zielige gast
 
Terug
Bovenaan