MonchenGladbach

Net van een clublid hier gehoord dat zijn recente uitstapje hem een rechtzaak en 4500 euro boete heeft opgeleverd omdat hij zonder zich aan te melden een stukje van de München CTR en een Danger Area had aangetipt. Het werd hem zwaar aangerekend dat hij geen enkele poging had ondernomen om contact te maken en zekerheid omtrent zijn positie te krijgen. Als hij zich gewoon had gemeld dan was de boete een stuk lager geweest.

==> don't make a bad situation worse by refusing to deal with it.
 
Let met Jepp op dat deze soms afwijkt van de duitse AIP. Uiteraard geld alleen hetgeen in de duitse AIP staat vermeld.

Ik heb de Sichtflugkarte van EDLN er even voor je bij gepakt uit de AIP VFR van 2012 (ik garandeer dus niet dat deze niet gewijzigd is het laatste jaar).

VFR aanvliegen via Golf, Romeo, Whiskey maximaal op 2.000 FT. VFR aanvliegen via Mike Tango op maximaal 1.500 FT.

Waarschijnlijk kom je dus helemaal niet in klasse C luchtruim.

EDLN heeft geen APP, dus aanmelden bij Tower op 120.450 frequentie is vorig jaar gewijzigd.

Veel plezier, mijn ervaring met de duitse verkeersleiding is erg positief, al kun je uiteraard ook daar iemand treffen die zijn dag niet heeft.
 
To Whom It May Concern ;)

21.08.2014. - Luftraum 'E' update (PDF)

Wellicht is het handig om 'n abbo te nemen op DFS Deutsche Flugsicherung GmbH, VFR newsletter, klikkerdehik

Lees D I T (DFS Deutsche Flugsicherung - VFR Pilot Info 02/2013) ook maar eens, m.n. Consequences en Tips from ATC.
 
@FAACFI,

Vragen staat vrij en we zijn er om mekaar te helpen nietwaar ;)

Echter, als er Gents and/or Lads, voor je in de boeken duiken of op het www gaan grasduinen en je alles op 'n presenteerblaadje krijgt aangereikt, mag er 'ook' wel 'n bedankje vanaf, lijkt mij :biertje:

Third Country licensed isn't a blame and/or shame ;)
 
Dat klopt :) heb al even niet gekeken. Great Balls of Fire, bedankt voor je feedback. En iedereen, heel erg bedankt voor het mee denken!
 
Terug
Bovenaan