X
XDgb14
Guest
Zo is in Duitsland en in Frankrijk een ADF niet verplicht voor een IFR certificering van het vliegtuig. Een Duitse kist kan dus IFR certified zijn zonder ADF. Mag deze kist in NL airspace onder IFR vliegen?
Volgens mij wel...
Ik denk het van niet
Als je IFR in het NL luchtruim wilt operen, dan heb je (vooralsnog) toch echt een ADF, DME en BRNAV (approved) GPS nodig.
RMK / KNS80 of KNS81 heeft m.i. een te beperkt BRNAV bereik en volstaat (dus) niet!
No ADF and No DME = No IFR in NL
RMK / De IF certificering in de U.S.A. (N-reg) is ook totaal anders (ADF en DME niet verplicht).
In de U.K. zijn (al) enkele I Follow Railroad N-reg Cirrus SRXX (dual GNS430 + GTX XPDR) vliegers op de bon geslingerd, boete £ 5.000 each!
RMK / In de U.S.A. is een DME op of boven FL240 wel verplicht!