missed approach bij circling

dudes,

vwb de GA tijdens een circling, lees effe de pans-ops of terps van betreffende landen, elk land of veld kan een afwijking hebben.

k
 
Nou mijn 10 cent voor die circling... Zolang de (precision/non-precision)Procedure niet ge-"published" is voor de 24 dan is het altijd een circling...

Pointer
 
:passed: Vinden jullie het heel erg als het me nu een beetje begint te duizelen?
Voor ik deze thread las snapte ik het nog... dacht ik.

Dus... (puur hypothetisch)

Stel, ik vlieg op AMS een ILS 27 cirling 09.
Ik verlaat final 27 en break af naar downwind 09.
Vervolgens verlies ik visual en ga in de GA.

Volgens de NL regels (EHEH uitgezonderd blijkbaar):
Ik volg de procedure van 27 dus draai terug naar de track van 27 en schiet de missed van 27 in.

Volgens FAA/JAR regels en godmagwetenwie doe ik in de rest van de wereld (en blijkbaar op EHEH) het volgende:
Maak vanaf downwind een 180 turn naar 090, naar de baan toe, en schiet de missed in van 09, tegen het verkeer in zo het schijnt (waar vast wat separatie tussen zit, daar niet van).

Op het moment dat ik na de circling visual verlies op final 09:
- Op AMS (en NL, not EHEH) moet ik dus een 180 turn maken naar de track van 27 en de missed inschieten van 27 (al zal ik dan ruim naast de baan zitten).
- Elders in de wereld (en EHEH) blijf ik op track voor 09 en schiet de missed in voor 09.

Pfff...

Snap ik het weer?

Edit: dit altijd losstaand van enige gepubliceerde afwijking van standaards ops elders op deze bol.
 
Op het moment dat ik na de circling visual verlies op final 09:
- Op AMS (en NL, not EHEH) moet ik dus een 180 turn maken naar de track van 27 en de missed inschieten van 27 (al zal ik dan ruim naast de baan zitten).
- Elders in de wereld (en EHEH) blijf ik op track voor 09 en schiet de missed in voor 09.

Nee juist omgekeerd!!...:)
 
Laatst bewerkt:
RayvanderHeij zei:
Ok, maar is dan alleen het stukje wat jij citeerd andersom of is mijn hele verhaal reverso?
In AMS (Ned, met mogelijke uitzondering EHN) voer je de missed app uit voor de baan waar je wilt landen. 27 breakoff 24, wordt runway track 24..
 
Terug
Bovenaan