Slim
New member
Vandaag discussie gehad met een trainingscaptain over de Missed Approach procedure tijdens een circling.
Ik brief daar in volle overtuiging dat igv go around VOOR de brake off, we de missed approach procedure vliegen van de instrument approach (ILS in dit geval) en igv van go around NA de brake off, we de missed approach voor de 'intended landing runway' vliegen. Gevolg was een discussie met de tr.cpt. en de 'dummy captain' over de juistheid hiervan.
Zij waren van mening dat je ook na de brake off nog de missed approach procedure van de gevlogen instrument approach vliegt...
Nou ben ik er heilig van overtuigd dat de JAA zegt dat je na de brake off de missed approach voor de 'intended landing runway' vliegt. Goed...of dit verstandig is, tegen het inkomende verkeer in, is vraag 2, maar volgens mij klopt dit wel.
Wie heeft hier zwart-op-wit bewijs van? Heb me sufgezocht op sites van ICAO, JAA, enz, maar niks gevonden. Stond volgens mij in die 600 pagina's van Jeppesen...maar laat ik die nou net niet hebben...
Thanks!!
:biertje:
Ik brief daar in volle overtuiging dat igv go around VOOR de brake off, we de missed approach procedure vliegen van de instrument approach (ILS in dit geval) en igv van go around NA de brake off, we de missed approach voor de 'intended landing runway' vliegen. Gevolg was een discussie met de tr.cpt. en de 'dummy captain' over de juistheid hiervan.
Zij waren van mening dat je ook na de brake off nog de missed approach procedure van de gevlogen instrument approach vliegt...
Nou ben ik er heilig van overtuigd dat de JAA zegt dat je na de brake off de missed approach voor de 'intended landing runway' vliegt. Goed...of dit verstandig is, tegen het inkomende verkeer in, is vraag 2, maar volgens mij klopt dit wel.
Wie heeft hier zwart-op-wit bewijs van? Heb me sufgezocht op sites van ICAO, JAA, enz, maar niks gevonden. Stond volgens mij in die 600 pagina's van Jeppesen...maar laat ik die nou net niet hebben...
Thanks!!
:biertje: