P
PTU
Guest
Bij Transavia,volgens nieuwe regeling, ga je ongeveer 3500 euro bruto per maand verdienen en dat gaat per jaar omhoog.
Bij EasyJet en Ryanair moet je eerst nog 30.000 euro investeren in rating,maar dan ga je binnen een jaar ( ik neem het even ruim met wachten op linetraining enzo) 2800-3000 pond netto per maand verdienen,na 2 jaar 3500 pond netto bij Ryanair. Een dikke 5000 euro netto in de pocket,maar dan heb je verder ook niks.
Geen pensioen,geen loss of license, als je iets overkomt ben je de klos en was je bij Trans veel beter af.
Lijkt veel geld en zolang alles goed gaat is dat ook zo en kan je heel goed aflossen bij de bank en nog steeds heel fatsoenlijk leven!
In Engeland kun je netto veel meer verdienen als in Nederland,maar in Ned heb je hypotheekrente aftrek, studiekosten aftrek, dat scheelt ook een boel geld.
Daarbij komt dat het leven niet echt aantrekkelijk is daar, maar dat is voor iedereen persoonlijk.
Wat ik wel geleerd heb is, dat je het niet voor het geld moet doen, want de kosten zijn gewoonweg te hoog en de salarissen relatief laag.
Studiekosten + typerating + verzekeringen+ rente = 150.000 euro
Het duurt behoorlijk lang voor dat je dat terugverdient hebt, maar een gemiddeld salaris van 2500 euro netto.
Gaat natuurlijk wel jaarlijks omhoog en als je captain bent verdien je weer een stuk meer.
Laat zeggen de eerste 5-10 jaar heb niet veel te makken,maar daarna kan je heel goed verdienen.
Opsomming van salarissen netto: puur wat je op je bankrekening krijgt per maand
First Officer 2 jaar in dienst:
Ryanair STN: 3500 pond= 5200 euro
EasyJet: 3200 pond= 4750 euro
Transavia: 2600 euro
AirBerlin: 2800 euro met daggeld vergoedingen
SkyEurope: 2360 euro inclusief per diems
Dit geeft een zeer vertekend beeld, want bij Ryanair moet je alles zelf betalen, uniform ,eten en drinken aan boord zelf meebrengen, hotels tijdens recurrent training en dat is bij Easy wel alles geregeld.
En bij Trans heb weer een zeer goed pensioen opbouw.
Misschien dat je op de korte termijn bij Ryanair beter af bent,maar op de lange termijn betwijfel ik dat zeer.
Bij EasyJet en Ryanair moet je eerst nog 30.000 euro investeren in rating,maar dan ga je binnen een jaar ( ik neem het even ruim met wachten op linetraining enzo) 2800-3000 pond netto per maand verdienen,na 2 jaar 3500 pond netto bij Ryanair. Een dikke 5000 euro netto in de pocket,maar dan heb je verder ook niks.
Geen pensioen,geen loss of license, als je iets overkomt ben je de klos en was je bij Trans veel beter af.
Lijkt veel geld en zolang alles goed gaat is dat ook zo en kan je heel goed aflossen bij de bank en nog steeds heel fatsoenlijk leven!
In Engeland kun je netto veel meer verdienen als in Nederland,maar in Ned heb je hypotheekrente aftrek, studiekosten aftrek, dat scheelt ook een boel geld.
Daarbij komt dat het leven niet echt aantrekkelijk is daar, maar dat is voor iedereen persoonlijk.
Wat ik wel geleerd heb is, dat je het niet voor het geld moet doen, want de kosten zijn gewoonweg te hoog en de salarissen relatief laag.
Studiekosten + typerating + verzekeringen+ rente = 150.000 euro
Het duurt behoorlijk lang voor dat je dat terugverdient hebt, maar een gemiddeld salaris van 2500 euro netto.
Gaat natuurlijk wel jaarlijks omhoog en als je captain bent verdien je weer een stuk meer.
Laat zeggen de eerste 5-10 jaar heb niet veel te makken,maar daarna kan je heel goed verdienen.
Opsomming van salarissen netto: puur wat je op je bankrekening krijgt per maand
First Officer 2 jaar in dienst:
Ryanair STN: 3500 pond= 5200 euro
EasyJet: 3200 pond= 4750 euro
Transavia: 2600 euro
AirBerlin: 2800 euro met daggeld vergoedingen
SkyEurope: 2360 euro inclusief per diems
Dit geeft een zeer vertekend beeld, want bij Ryanair moet je alles zelf betalen, uniform ,eten en drinken aan boord zelf meebrengen, hotels tijdens recurrent training en dat is bij Easy wel alles geregeld.
En bij Trans heb weer een zeer goed pensioen opbouw.
Misschien dat je op de korte termijn bij Ryanair beter af bent,maar op de lange termijn betwijfel ik dat zeer.