Malaysian 772 vermist

Chester, dit is dus precies het probleem: je komt met complete onzin. Lake Nyos ligt in Kameroen, en ik neem voor het gemak aan dat de KL867 waar jij het over had de vlucht met vulkanische as betreft. Beide scenario's slaan nergens op. Onthoud je alsjeblieft van commentaar. Wellicht dat ze op Niburu.nl op je speculaties zitten te wachten.

If this turns out to be the case then we have criminals and/or economic migrants and this is not relevant to the missing aircraft.

I wouldn't discard that info so rapidly.
As far as I know you still need a visa to enter China if you're a European citizen.
Transferring to another international flight would not require an entry visa for China and would therefore avoid an opportunity to get caught.
Malaysia has also been implicated in other terrorist plots.
Representatives from the FBI are on their way.

Een vliegtuig van dat formaat 'verdwijnt' niet zomaar van de radar.
Dit kan volgens mij alleen als de Rate of Descent hoger is dan het maximale wat de radar kan verwerken.
Ik ben even kwijt wat dat getal zou moeten zijn maar het zou wel betekenen dat het vliegtuig in de lucht in stukken gebroken is.
Ook het gebrek aan een noodoproep of een transponder code wijst hierop.

Er was ooit een 757 van Lauda boven Thailand verdwenen.
Dat was een thrust reverser deployment tijdens cruise.

hi to all

hi to all

Hi to all,

Bij toeval leef ik sinds juli 2013 1500 meter naast Subang airport in Kuala Lumpur, om wat precieser te zijn Petaling Jaya, Ara Damansara.

Vrijdagavond liep ik om 12:40 misschien 12:45 naar huis en het weer was hier volkomen stabiel met pak em beet ergens tussen de 5km en 10km zicht, 10km zullen we nooit halen vanwege de heiigheid. Van mijn werk naar mijn huis is ongeveer 200 meter.

Pas zaterdag ontdekte ik wat er was gebeurd met MH370. We hebben hier een tijdsverschil van +7 uur. Een paar opmerkingen.

De kist verdween 40-50 minuten na de start van de radar, het heeft er alle schijn van dat FlightRadar het bij het juiste eind heeft. Het is hier nu het zogenaamde hot season dat betekent een volkomen stabiele atmosfeer en s'nachts is het rond de 24-26 graden geen onweer te zien.

Verder voor julie info de Televaag is net zo snel met het nieuws als Maleisie zelf, zit echt bijna geen verschil in kwa updates. Tegenover europeanen met europees uiterlijk zal niemand hier moeilijk doen tijdens het boarden van een vliegtuig. Welliswaar is 65% hier moslim maar als geheel is samenleving compleet open voor buitenlanders waarvan men vermoed dat ze geld gaan en kunnen uitgeven. Als jij in het bezit bent van een europees uiterlijk en paspoort zal niemand hier om je papieren vragen nergens.

Toen TWA800 naar beneden kwam waren er binnen een minuut ooggetuigen die dat melden en het hadden over een big fireball coming down zowel van vliegtuigen als schepen en dat was geen terroristische aanslag hier boven de golf van Thailand heeft niemand een dergelijke claim gemaakt. Het zit daar vol met vissersschepen en oil riggs waarvan het de vraag is of ze bemand zijn.

Neem ook in overwegng dat als zoiets in NL gebeurd er zeker honderd mensen zijn die claimen bij de autoriteiten verantwoordelijk te zijn ik heb hier geen enkel nieuwsbericht gevonden dat ook maar in die richting wijst. Mijn eigen ervaring met weliswaar een single engine vliegtuig is dat je binnen 30-45 seconden de PTT button indrukt om de toren danwel ATC op de hoogte te stellen van het feit dat je een probleem hebt op FL350 geen gebrek aan bereik. Ik lieg hier niet heb zowel dit simulated als echt meegemaakt er is geen enkele reden om van frequentie te wijzigen je mag overal een distress call maken.

Nou als er nieuws is zal ik proberen het zo snel als mogelijk op de site te zetten.

Met vriendelijke groet,

Een vliegtuig van dat formaat 'verdwijnt' niet zomaar van de radar.
Dit kan volgens mij alleen als de Rate of Descent hoger is dan het maximale wat de radar kan verwerken.
Ik ben even kwijt wat dat getal zou moeten zijn maar het zou wel betekenen dat het vliegtuig in de lucht in stukken gebroken is.
De meeste ATC radars zijn SSR (Secondary Surveilance Radar) die alleen maar luisteren naar het Mode A/C/S signaal afkomstig van een transponder. Transponder weg/geen stroom meer = vliegtuig 'weg' van de radar.
Er was ooit een 757 van Lauda boven Thailand verdwenen.
Dat was een thrust reverser deployment tijdens cruise.
Nee dat was een 767. :rolleyes:

Chester, dit is dus precies het probleem: je komt met complete onzin. Lake Nyos ligt in Kameroen, en ik neem voor het gemak aan dat de KL867 waar jij het over had de vlucht met vulkanische as betreft. Beide scenario's slaan nergens op. Onthoud je alsjeblieft van commentaar. Wellicht dat ze op Niburu.nl op je speculaties zitten te wachten.
Spijtig dat je geen snars hebt begrepen van mijn reactie.

In Jip- en Janneketaal dan maar eerst even de feitjes op een rij:
*Methaanhydraten komen op een hoop plekken voor, inclusief die locatie.
*Idem voor forse gaswolken bij olie/gasboorplatforms, denk aan lekken, uitvlammen, you name it. Waarom denk je eigenlijk dat op de Noordzee al die danger zones daar liggen?
*Methaan stijgt - indien losgelaten in grote hoeveelheden - op, ongeveer zoals een thermiekbel en dat kan tot op grote hoogte.
*Methaan heeft een grote range van concentraties waarbij het ontsteekt.

Tel bovenstaande op en je hebt het scenario van een verwoestende explosie, du moment dat je in die gaswolk vliegt. Dat is uitermate onwaarschijnlijk dat ze net op dat moment op die plaats waren, en daar komt KL867 en Lake Nyos (en, nou ik er aan denk TWA700) om de hoek kijken. Ook dat waren in feite "freak accidents", die niemand vooraf ooit had kunnen vermoeden.

Volgende keer eerst proberen te begrijpen wat iemand schrijft voor je om het hardste schreeuwt om censuur van desbetreffende post..

@Chester

Methane gas/hydrates has to be the most bizarre theory I've read so far.

Restricted areas around North Sea oil installations are for security/safety. You don't want a collision between a ship and an oil rig. Nothing more sinister than that.

Why you mention Lake Nyos is beyond me - that was a release of CO2 gas as a result of volcanic activity. Zero relevance imho.

Restricted areas around North Sea oil installations are for security/safety. You don't want a collision between a ship and an oil rig. Nothing more sinister than that.
The danger zones that can be found on aviation maps have absolutely nothing to do with ship/oil rig collisions. Please see the EHD's on AIS Netherlands, notably the ones west of Texel (most of the others are military airspace for combat manouvres).
Why you mention Lake Nyos is beyond me - that was a release of CO2 gas as a result of volcanic activity. Zero relevance imho.
It says pretty clearly if you do read Dutch at all?
"Ook dat waren in feite "freak accidents", die niemand vooraf ooit had kunnen vermoeden."

Those two (3, including the TWA800 (not 700) would also have been considered utterly bizarre before they actually happened, yet turned out to actually have happened. Your reaction to either of those 3 accidents would probably have been the same as to my possible* explanation of this accident...

*One of the explanations. Voilence or a "kromme volt" still sounds plausible as well.

Laatst bewerkt:
@Chester
Ik ga ervan uit dat er op 34000 ft er geen gevaar is voor methaan of welk ander gas dan ook. Anders zouden er al tientallen ongevallen zijn geweest, per maand.

Een theorie vanuit Maleisië zelf dat die kist nog geprobeerd heeft om terug te keren...
Bij een catastrofale explosie gaat die kist (of in elk geval een groot deel daarvan) een eigen leven leiden en (onbestuurbaar) volgt desintegratie redelijk snel met die snelheid.

The danger zones that can be found on aviation maps have absolutely nothing to do with ship/oil rig collisions. Please see the EHD's on AIS Netherlands, notably the ones west of Texel (most of the others are military airspace for combat manouvres).

Just had a look in the Dutch AIS.

There are Helicopter traffic zones (HTZ) and helicopter protection zones (HPZ) present around the oil rigs - has nothing to do with danger zones. You can fly through these areas. The rest is restricted airspace - not prohibited airspace. When this airspace is inactive you can fly through it as well.

Back to the topic.

De meeste ATC radars zijn SSR (Secondary Surveilance Radar) die alleen maar luisteren naar het Mode A/C/S signaal afkomstig van een transponder. Transponder weg/geen stroom meer = vliegtuig 'weg' van de radar. Nee dat was een 767. :rolleyes:

Dat begrijp ik maar dan zou alsnog de primary radar return over moeten blijven.

Dat is uitermate onwaarschijnlijk dat ze net op dat moment op die plaats waren, en daar komt KL867 en Lake Nyos (en, nou ik er aan denk TWA700) om de hoek kijken. Ook dat waren in feite "freak accidents", die niemand vooraf ooit had kunnen vermoeden.

.

KL867 had een viervoudige motorstoring door vulkanisch as. Lake Nyos produceert CO2 gas dat 1,5 keer zwaarder is dan lucht. TWA800 ramp was als gevolg van een explosie veroorzaakt door hoogstwaarschijnlijk kortsluiting in een van de brandstof tanks.

Danger zones mag je gewoon doorheen vliegen.

Dus wat was je punt nu precies?

Sorry jongens, moest gewoon even reageren om de belachelijkheid van de 'gaswolk' veronderstelling te onderstrepen.

Hopelijk binnenkort meer duidelijkheid over dit drama. Veel sterkte voor de nabestaanden gewenst.

@Chester
Ik ga ervan uit dat er op 34000 ft er geen gevaar is voor methaan of welk ander gas dan ook. Anders zouden er al tientallen ongevallen zijn geweest, per maand.
Voor grote gaswolken (enkele duizenden tonnen, algauw 10 miljoen kuub op die hoogte) is dat er wel degelijk. Bij mijn weten zijn die uiterst zeldzaam en is de kans dat je er dan óók nog doorheen vliegt miniem, dus je laatste zin kan ik niet plaatsen?
@Chester, het heeft mijn inziens geen nut om een theorie te bespreken waar geen aanwijzingen voor zijn.
Er zijn in het geheel geen aanwijzingen, behalve dan dat een aantal "conventionele" problemen tijdens kruisvlucht onwaarschijnlijk/onlogisch lijken. Pas wanneer er wat van het toestel wordt gevonden kan je gefundeerd meer zeggen of oorzaken uitsluiten/plausibel maken.

Meteorietinslag, nog zo'n onwaarschijnlijke mogelijkheid...

Overigens wordt wat Jack-Daniëls zegt hiermee onderschreven:
A previous poster has provided an extract from the Malaysian AIP showing radar coverage up to 200 nm. This radar is located at Kota Bharu (WMKC), and the normal configuration of Malaysian DCA radars is a co mounted PSR (60 nm range) antenna with a MSSR antenna , range 200 nm. This is the nearest radar to the last displayed position (N6.97 E103.63) on FR24.

As this location is 93 nm from the Kota Bharu radar, it is outside PSR coverage, so no primary radar returns would have been seen. However the position is well within SSR coverage with a lowest coverage height of about 5000 ft at this range. At 200 nm the lowest coverage height is about FL270.

The SSR data from this radar is sent to the KL ATC center at Subang, which provides enroute ATS for the KL FIR.

As for other radars, the last position is about 190 nm from the Hat Yai radar site in Southern Thailand, and 290 nm from the Ho Chi Minh radar, so no other radar coverage was available.

However there is an ADS-B site on Con Son island, about 130 nm south of HCMC. This is at a elevated site of 1500 ft, so has very good coverage, and is 200 nm from the last FR24 position. The lowest coverage height is about FL220 at this range. The Con Son ADS-B data is also sent to Singapore ATC to enhance surveillance of the ATS routes in the adjacent Singapore FIR

So its likely that the various ATS providers had good position data - but entirely dependant on the aircrafts transponder/s. Without that no data at all. There could of course be military radars providing PSR coverage of this area - but that has not been disclosed as yet.

Het is toch eigenlijk onbestaanbaar dat een kist van 60 bij 60 meter gewoon onvindbaar is?! Ook al zou die op 10 km hoogte in 10.000 stukjes zijn gevallen, dan had er toch allang iets gevonden moeten zijn. Genoeg dingen die blijven drijven.

Je zou bijna gaan denken aan een onwaarschijnlijk filmscenario waarbij kapers alle tracking en communicatielijntjes hebben doorgeknipt en vervolgens met het vliegtuig naar een klein eilandje zijn gevlogen en hem daar op een zelfgemaakte runway hebben geland en in een zelf gemaakte hangar hebben gestopt en alle passagiers nu mee doen aan een soort Utopia dat over 3 maanden ineens op TV wordt uitgezonden.

Vlucht 714

Vlucht 714

Je zou bijna gaan denken aan een onwaarschijnlijk filmscenario waarbij kapers alle tracking en communicatielijntjes hebben doorgeknipt en vervolgens met het vliegtuig naar een klein eilandje zijn gevlogen en hem daar op een zelfgemaakte runway hebben geland en in een zelf gemaakte hangar hebben gestopt en alle passagiers nu mee doen aan een soort Utopia dat over 3 maanden ineens op TV wordt uitgezonden.

We kennen dat scenario: Kuifje en Vlucht 714. Wat een vreselijke onzin!
Je kunt een groot vliegtuig met meer dan 230 zichzelf verzettende passagiers ergens verstoppen. Alle passagiers hebben mobieltjes, alle passagiers verzetten zich.

En hoe ver zou je komen 'onder de radar' laag vliegend? Misschien maar half zo ver als de oorspronkelijke bestemming (Peking).

Het geheim zit 'm in het screenen van alle passagiers en bemanningsleden. Niet teveel focussen op twee illegale paspoorten. Dat zijn slechts gelukzoekers in EU.

Het is toch eigenlijk onbestaanbaar dat een kist van 60 bij 60 meter gewoon onvindbaar is?! Ook al zou die op 10 km hoogte in 10.000 stukjes zijn gevallen, dan had er toch allang iets gevonden moeten zijn. Genoeg dingen die blijven drijven.

Vliegtuig is niet helemaal 60 bij 60 (als in dat het een blok is) , maar goed dan nog. Laten we dat even aan nemen. Stel dat een vliegtuig heel op het water drijft. 60 × 60 m = 0.0036 vierkante km aan oppervlakte.

Het gebied wat ze doorzoeken is (naar eigen schatting) 150 × 150 km dus dan praat je al gauw over een oppervlakte van 22,500 vierkante km. Dat is zoeken naar een speld in een hooiberg.

Naar alle waarschijnlijkheid drijft dat ding niet ergens rond, dus het is al helemaal zoeken naar een speld in een gigantische hooiberg. Dat kost nu eenmaal tijd.

Laatst bewerkt:
Vliegtuig is niet helemaal 60 bij 60 (als in dat het een blok is) , maar goed dan nog. Laten we dat even aan nemen. Stel dat een vliegtuig heel op het water drijft. 60 × 60 m = 3.6 vierkante km aan oppervlakte.

Het gebied wat ze doorzoeken is (naar eigen schatting) 150 × 150 km dus dan praat je al gauw over een oppervlakte van 22,500 vierkante km. Dat is zoeken naar een speld in een hooiberg.

Naar alle waarschijnlijkheid drijft dat ding niet ergens rond, dus het is al helemaal zoeken naar een speld in een gigantische hooiberg. Dat kost nu eenmaal tijd.

Laten we over de oppervlakte aan materiaal niet discussieren, die is namelijk vele malen groter dan 3.6 km2. Een vliegtuig is namelijk driedimensionaal, en er zit ook nog van alles in (stoeltjes, koffers, een paar ton aan plastic, etc). Als je dat allemaal om zou zetten naar km2 kom je op een veelvoud van 3.6 uit.

Als je met Google Maps al overal ter wereld gruwelijk ver kan inzoomen, dan moet het toch haast wel mogelijk zijn om vanuit de ruimte een stuk puin van bijvoorbeeld 1 m2 te zien?

Het heeft in het (moderne) verleden nooit langer dan een etmaal geduurd voordat de eerste restanten werden gevonden. En nu, op een van de drukste zeeën, met alle moderne middelen zijn we al 2,5 etmaal bezig...

Op internet lees je geruchten dat de communicatie was uitgevallen. Welke dan? VHF 1 t/m 3? HF 1 &2? SATCOM? Allemaal systemen die onafhankelijk van elkaar werken. Zelfs als de motoren waren uitgevallen, dan heb je nog altijd de Ram Air Turbine die in ieder geval VHF #1 voedt.
Kortom, dit is heel snel gegaan.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan