Lufthansa Italia DLR test

Skytest zou ik niet aanschaffen, zonde van het geld.
Met de CBT is het prima voor te bereiden. Heel veel testen in Hamburg halen niet eens (of maar heel kort) het hoogste oefenniveau (level 3).
Alleen de sensomotorische test (MIC) zit wel in skytest en niet in de CBT. De daadwerkelijke test bestaat echter voor meer dan de helft uit oefenen, dus zou hiervoor skytest niet kopen.
Zoals gezegd op PPRUNE loopt een lange thread over deze testen met de laatste info, ook mbt simscreening.

Succes
 
Hey mc,

Ik heb PPrune ff vluchtig doorgezocht maar kon zo snel het topic niet vinden waar jij het over had.

Heb je misschien een link voor mij ? :)

Alvast bedankt!
 
Kan iemand hier bevestigen dat de sollicitatierondes van LH Italia (voor nu) gesloten zijn?

Klopt, de mensen die waren uitgenodigd voor de test maken hem nog wel.
Tevens worden de sim screenings / FU's gewoon gedaan.
Het is echter allemaal heel onduidelijk of er nog wel mensen daadwerkelijk worden aangenomen. Schijnbaar vallen er in vergelijking met andere LH onderdelen heel veel mensen af.
 
Mag binnenkort naar hamburg voor LH Cityline.

"kan je wel melden dat ik er redelijk overtuigd van ben dat als je ruim van tevoren begint met voorbereiden, het zeker haalbaar is."

Sweetsurrender, hoeveel is "ruim van te voren"?
 
De eerste week denk je "waar ben ik aan begonnen"
De tweede week "hee, ik zie progressie en ik kan een niveautje zwaarder proberen"
De derde week "nooit gedacht dat ik het op het hoogste level ook aankon
De vierde week "ik haal een constante score op het hoogste niveau"

Had zelf alles wel een keer 90% gehaald op hoogste niveau, en eentje een keer 30% (d'r is 1 testje waarbij de score anders ligt dan de andere). Zorg er ook voor dat als je een dag zo'n test niet hebt gemaakt, dat je gelijk een goede score weet te pakken. Met de DLR kun je immers ook niet eerst 3x voor spek en bonen oefenen voordat het gaat tellen.

Heb er zelf een tweetal weken eerst lopen spelen met de testjes, en toen twee weken serieus geoefend waarbij ik vlak voor de DLR nog een tweetal hele dagen heb geoefend. Daarvoor meestal een uurtje ofzo per dag ofzo.
 
Zo tampie mooie learning curve had je dan, in 4 weken alles op +/- 90%.

Ben nu zelf mijn 2de week leren ingegaan, alles gaat prima maar blijf bij RMS toch op 20% zitten, vroeg mij af wat jou methode was ? En tips voor VMC zijn ook welkom :) Ik heb 6 Juli mijn BU dus nog genoeg tijd om voorbereid te zijn glaube ich!

Alvast bedankt!
 
RMS: Ik probeerde steeds makkelijk te onthouden groepjes te vormen. Dus niet standaard steeds 4 cijfers onthouden maar gewoon wat het makkelijkst uitkomt. Bijv. 22, 30, 737, 320, 5353, 7272 etc. Leverde mij steeds rond de 30% op.

VMC: 2-back en 3-back nog wel te doen, vanaf 4-back heb ik steeds (1) een reeks onthouden, (2) een reeks zo goed mogelijk ingevuld en dan (3) een reeks 'onjuist' geklikt, een gok dus. Leverde mij steeds rond de 75% op. Niet super hoog, maar wel hoog genoeg en vrij simpel waardoor je de score op de DLR gegarandeerd haalt en ook nog wat energie spaart voor de overige testen :yeehaa:
 
Thanks voor de tips Avian,

Het rare bij mij is dat ik bij RMS in level 2 altijd een hogere score haal dan in level 1. Ik vind het persoonlijk kennelijk fijner als de cijfers wat sneller worden opgenoemd.
 
Ja bedankt avian! :)

Dat is wel apart zeg Thermal haha, ik oefen nu met level 1 en had de eerste keer 20% eerst die even naar 30% en dan voor level 2 gaan i guess. Of ik heb misschien hetzelfde als jou en gaat level 2 ook stuk beter, ben benieuwd! haha

Hoe lang per dag oefen je btw thermal ?
 
Hoe lang per dag oefen je btw thermal ?

Oefen nu ongeveer 1 tot 1,5 uur door de weeks elke avond en paar uur per dag in het weekend.
Heb een baan van zo'n 50 uurtjes in de week en heb helaas niet de luxe om even een maandje vrij te nemen en van papa en mama te leven.

Maar komt wel goed :)
 
Terug
Bovenaan