Lufthansa Italia DLR test

noudnoud

New member
Beste airworkers,

ongeveer 3 weken geleden ben ik uitgenodigd om in januari naar Hamburg te komen voor het 1e deel van de selectie van lufthansa Italia: DLR 1
Het is ongelovelijk maar waar, mijn eerste positieve reactie na heeeeeeeeel lang zoeken!

Ik heb ook software van hun ontvangen en heb ondertussen ook zelf software aageschaft (skytest). Heb al 10 pagina's gelezen op pprune over Lufth. Italia maar hier word niet antwoord gegeven op mijn vragen, die zijn als volgt!

1: Is er al iemand naar deze selectie geweest voor Lufthansa Italia? Zoja, hoe ging dat in ze werk en hoe ver ben je gekomen!? Alle info is welkom!

2: Welke testen worden er momenteel gedaan voor DLR 1, want ik heb de skytest en bovenaan staat er 'current tests' met hieronder ongeveer 10 oefeningen en hieronder staat dan een ander kopje met 'former tests' hier staan wel +/- 20 oefeningen onder!! Worden die former test helemaal niet meer gevraagd en gaat het alleen om de current tests? Misschien is het een domme vraag maar ik heb hier 0 ervaring mee!

3:Ook vind het raar dat ik van Lufthansa Italia een inlognaam heb gekregen + een password om in te loggen om software van hun te downloaden maar wat blijkt deze oefeningen komen niet helemaal overeen met die van skytest!! Dat is niet helemaal waar want er zijn ook zelfde oefeningen maar ook verschillende, welke oefeningen kan/moet ik verwachten!? Moet ik skytest geloven of de link die ik kreeg van Lufthansa!?:confused:

4: Kan iemand mij misschien ook vertellen of de engelse test er nog in zit en ook of de ATPL vragen er nog in zitten? Zoja, waar gaan deze ATPL vragen dan over?

5: Iemand misschien nog tips voor een goed en fijn hotel in de buurt maar voor een leuke prijs?

6: Kan iemand mij ook vertellen wat er gebeurd zodra je DLR 1 hebt gehaald? Ik heb gehoord dat je dan de sim in moet? Wat voor soort sim is dit en is dit full motion? Wat verwachten ze precies van je?? Iemand ervaring hiermee? Mag je zelf bepalen wanneer je die simcheck doet?

7: Nadat je dat hebt gehaald moet je op voor DLR2, hier heeft skytest ook software voor?? Iemand hier ervaring mee? Is het t geld waard? ALS ik zover ben gekomen ben ik best bereid wat geld te investeren om die laatste ronde ook te halen!! Het bestaat uit 2 delen..........1e deel is samenwerken via cbt opdrachten en het 2e deel is een echt interview zover ik weet!? Kan je die ook nog oefenen en heeft iemand daar ervaring mee?

8: Is er misschien iemand anders die ook is opgeroepen om naar Hamburg te komen in januari? Carpoolen? Scheelt voor iedereen geld:angel:

9: wat is 'voldoende' (hoeveel %) als je traint met de software van skytest?
Zijn de testen exact hetzelfde qua moeilijkheidsgraad of is het moeilijker/makkelijker?

Ik weet het zijn veel vragen, ben echter graag van alles op de hoogte!!
Alle info is welkom, alvast iedereen heel erg bedankt!!

Happy landings!:airforce:
 
Serieus, alle vragen m.u.v vraag 8 zijn meerdere malen in het topic op Pprune beantwoord.
Zelfs de ATPL vragen zijn meerdere malen in het topic gepost !

Wat betreft vraag 8, ik heb een retourtje vanaf schiphol geboekt voor 99 euro.
 
Beste airworkers,

ongeveer 3 weken geleden ben ik uitgenodigd om in januari naar Hamburg te komen voor het 1e deel van de selectie van lufthansa Italia: DLR 1
Het is ongelovelijk maar waar, mijn eerste positieve reactie na heeeeeeeeel lang zoeken!

Ik heb ook software van hun ontvangen en heb ondertussen ook zelf software aageschaft (skytest). Heb al 10 pagina's gelezen op pprune over Lufth. Italia maar hier word niet antwoord gegeven op mijn vragen, die zijn als volgt!

1: Is er al iemand naar deze selectie geweest voor Lufthansa Italia? Zoja, hoe ging dat in ze werk en hoe ver ben je gekomen!? Alle info is welkom!

NN, ik ben inderdaad al geweest naar deze selectie en heb helaas de DLR niet gehaald. Redenen hiervoor laat ik even achterwege, kan je wel melden dat ik er redelijk overtuigd van ben dat als je ruim van tevoren begint met voorbereiden, het zeker haalbaar is. Als je tenminste de goede voorbereiding gebruikt...

2: Welke testen worden er momenteel gedaan voor DLR 1, want ik heb de skytest en bovenaan staat er 'current tests' met hieronder ongeveer 10 oefeningen en hieronder staat dan een ander kopje met 'former tests' hier staan wel +/- 20 oefeningen onder!! Worden die former test helemaal niet meer gevraagd en gaat het alleen om de current tests? Misschien is het een domme vraag maar ik heb hier 0 ervaring mee!

3:Ook vind het raar dat ik van Lufthansa Italia een inlognaam heb gekregen + een password om in te loggen om software van hun te downloaden maar wat blijkt deze oefeningen komen niet helemaal overeen met die van skytest!! Dat is niet helemaal waar want er zijn ook zelfde oefeningen maar ook verschillende, welke oefeningen kan/moet ik verwachten!? Moet ik skytest geloven of de link die ik kreeg van Lufthansa!?:confused:
Ik zal deze twee maar even samen beantwoorden en ik moet zeggen dat ik het een beetje naief vind van je om software van een derde partij te gebruiken en de oefeningen van LH zelf maar als 'raar' te bestempelen. Ik kan je dan ook garanderen dat je al die spullen van Skytest nu ergens ver onder je bureau kan schuiven en je volledig moet gaan focussen op de testjes die je van LH hebt gekregen. Skytest is leuk als extra, maar de mensen die ik gesproken heb die het gebruikt hebben, zagen het nut er niet echt van in. Alleen Dynamic Coordination (of hoe die ook mag heten) staat niet in de LH CBT, maar kan je wel met Skytest een beetje oefenen volgens mij. De testjes tijdens de DLR en de testjes in je CBT komen voor 99% overeen. De totale opzet is precies hetzelfde, alleen krijg je bij hoofdrekenen bijvoorbeeld ook gesproken vragen. Natuurkunde en wiskunde mag je laten voor wat het is, die worden niet gedaan tijdens de DLR zelf. Hoofdrekenen dus wel en hou er rekening mee dat je dus ook niks van papier mag gebruiken!

4: Kan iemand mij misschien ook vertellen of de engelse test er nog in zit en ook of de ATPL vragen er nog in zitten? Zoja, waar gaan deze ATPL vragen dan over?
De ATPL vragen zijn een selectie van 42 vragen uit bijna al je vakken. Dingetjes om even na te kijken zijn:
Turn & bank indicator, hydraulic accumulator, critical mach, lift formule, gyro's, flares bij comm failure, wolken soorten, aircraft categories (light, heavy, etc), werking van het oor, werking van het oog en het crossfeed systeem. Dan heb je in ieder geval al de helft goed...
5: Iemand misschien nog tips voor een goed en fijn hotel in de buurt maar voor een leuke prijs?
Kan ik je niet bij helpen, zat zelf in een erg fijn hotel om de hoek, maar erg duur.

6: Kan iemand mij ook vertellen wat er gebeurd zodra je DLR 1 hebt gehaald? Ik heb gehoord dat je dan de sim in moet? Wat voor soort sim is dit en is dit full motion? Wat verwachten ze precies van je?? Iemand ervaring hiermee? Mag je zelf bepalen wanneer je die simcheck doet?
Voor zover ik weet krijg je een datum voor je simcheck. Grading wordt gedaan op een 737PG. Er wordt gekeken naar o.a. briefing, SID, intercepties, QDM, QDR en approaches. Verwacht veel raw-data en nog meer op het handje. Volgens mij heeft FSC een 737PG staan. Misschien even contact met hen opnemen als het zover is.

7: Nadat je dat hebt gehaald moet je op voor DLR2, hier heeft skytest ook software voor?? Iemand hier ervaring mee? Is het t geld waard? ALS ik zover ben gekomen ben ik best bereid wat geld te investeren om die laatste ronde ook te halen!! Het bestaat uit 2 delen..........1e deel is samenwerken via cbt opdrachten en het 2e deel is een echt interview zover ik weet!? Kan je die ook nog oefenen en heeft iemand daar ervaring mee?
Zou het niet weten.

9: wat is 'voldoende' (hoeveel %) als je traint met de software van skytest?
Zijn de testen exact hetzelfde qua moeilijkheidsgraad of is het moeilijker/makkelijker?
Skytest even achterwege laten dus. Als je de CBT aan het oefenen bent zal je toch rond de 80% moeten scoren op de meeste testen, op niveau 3. Behalve RMS, denk dat 20% daar ongeveer normaal is. Aan de andere kant heb je geen idee wat ze eigenlijk verwachten, maar aan het begin van de dag, geven ze al aan dat ze de scores toetsen aan een normaal verdeling. Aangezien ik veel mensen hoor die rond de 80-90% zitten tijdens hun CBT, zal jij dat ook moeten scoren. Tijdens de DLR zelf zullen de meeste testen oplopen in moeilijkheid. Ze beginnen bijvoorbeeld op niveau 1 (om en nabij) en zullen gedurende de test oplopen in moeilijkheid, tot ze uiteindelijk rond het eind niveau zitten (2 of 3, afhankelijk van de test)
Ik weet het zijn veel vragen, ben echter graag van alles op de hoogte!!
Alle info is welkom, alvast iedereen heel erg bedankt!!

Happy landings!:airforce:

Succes!
 
Ik heb niet veel toe te voegen aan het uitgebreide antwoord van Sweetsurrender, behalve dat je voor RMS op ongeveer 30% moet zien te komen. Skytest kan je links laten liggen, uitgezonderd de MIC-oefening (weet even niet meer hoe dat bij Skytest heet). Schaf een joystick aan en oefen hem een paar keer voordat je opgaat, maar niet te vaak want de echte test is toch iets anders. Overigens heb ik wel wiskunde in mijn DLR-test gehad, maar dat was voor een andere airline. Succes.

Groet, PH.
 
Datum

Datum

Bedankt voor de reacties, ik ben weer een stuk wijzer!
Ik sta erop voor de 14 januari, moet jij toevallig ook!? Moet wel echt zeggen dat de meningen over skytest van persoon tot persoon verscheelt!! Heb namelijk zelf ook heel veel positieve dingen erover gehoord! Maargoed, iedereen bedankt!

groeten!
 
Laatst bewerkt:
NN,

Nee, helaas niet 14 januari. Ik twijfel ook over Skytest.
Maar goed, het zal het waarschijnlijk wel waard zijn?!
Ik ben net begonnen met de voorbereidingen en vind het tot nu toe een nachtmerrie. Echter de volhouder wint zegt men, dus üben, üben, üben!

PH, kwam PPT voor in jouw DLR testdag en hoelang is dit geleden?

Groet,

Torque
 
Heb niet voor Italia de DLR test gedaan, maar voor accomodatie maakt dat niets uit.

Hotelaanbeveling: MotelOne Hamburg Airport. Kost maar 72 euro inclusief ontbijt en parking en is erg goed. Daarnaast zit hij ook om de hoek bij de DLR. (Naast de Ibis)

Voor de rest gewoon lekker de software van de DLR zelf gebruiken en dan moet het goedkomen. Kijk op pilotenboard.de voor (veeeeel) meer info over de inhoud en percentages van de dlr test.
 
Laatst bewerkt:
Hee NoudNoud,

14 januari is ook voor mij de dag van de DLR GU.
Ik vlieg met Cityline naar Hamburg en verblijf daar in Motel One.

Succes met voorbereiden in ieder geval!!

Gr!
 
Kan iemand mij helpen aan een LH oefen CBT voor de DLR test?! Zou zeer erkentelijk zijn!

Verdere informatie over de laatste DLR test en sim grading van de kandidaten hierboven zou ook welkom zijn!

Groet JW
 
Klopt, je ontvangt CBT's om te trainen.
Verder kan ik jullie aanraden om eens te kijken op pprune.org en pilotenboard.de, daar heb ik zeer veel nuttige informatie vandaan kunnen halen!

Groet,

Thisisit
 
Maar ik wil natuurlijk ruim op tijd gaan trainen, vandaar deze oproep.

Dus nogmaals, van wie zou ik een CBT-tje kunnen overnemen?

Voorbaat dank,

JW
 
Neem van mij aan, je hebt de CBT's ruim voor de DLR test tot je beschikking.
Het is niet de bedoeling dat deze software verder verspreid wordt. Eventueel risico op dat gebied wil ik dan ook liever niet nemen.

Je kunt natuurlijk wel overwegen de Skytest software aan te schaffen...
 
Begrijpelijk Thisisit! Kun je wel aangeven in hoeverre de Skytest software een waardevolle aanvulling is?

Groet,
PH-FLY
 
Terug
Bovenaan