In elke opleiding zit volgens mij nog steeds het oefenen van de overtrek inbegrepen. Hoef je geen aerobatics toestel voor te hebben. je gaat je G-envelope toch niet uit
Wat betreft het corrigeren van een overtrek heeft hij gelijk dat dit vrij makkelijk is, tenzij.. je voelt hem al, je met je boeing in landingsconfiguratie vlak boven de grond hangt. Dan is ineens je marge weg. Dit nog zonder lokale factoren in beschouwing te nemen. Wat was het weer bijvoorbeeld?
Wat betreft het herkennen van een overtrek of aankomende overtrek ben ik wel van mening dat gas- & neusstand een indicatie hadden kunnen wezen. Verder weet ik ook niet of eventuele warnings zijn gedisabled? (toch nog maar eens de docu kijken van discovery channel van de turkish airlines crash).
Jammer dat een "collega" vlieger de boel zo zwart durft te maken voor publiek nederland en zo iedereen met vliegangst nog meer bang maakt zonder goede aanleiding.
Wat betreft het corrigeren van een overtrek heeft hij gelijk dat dit vrij makkelijk is, tenzij.. je voelt hem al, je met je boeing in landingsconfiguratie vlak boven de grond hangt. Dan is ineens je marge weg. Dit nog zonder lokale factoren in beschouwing te nemen. Wat was het weer bijvoorbeeld?
Wat betreft het herkennen van een overtrek of aankomende overtrek ben ik wel van mening dat gas- & neusstand een indicatie hadden kunnen wezen. Verder weet ik ook niet of eventuele warnings zijn gedisabled? (toch nog maar eens de docu kijken van discovery channel van de turkish airlines crash).
Jammer dat een "collega" vlieger de boel zo zwart durft te maken voor publiek nederland en zo iedereen met vliegangst nog meer bang maakt zonder goede aanleiding.