LPE level 6

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ph-saap
  • Startdatum Startdatum
Nou, ik vond het maar een suffe test. Ik deed de RMIT-variant:

- luistertest van 10 minuten ATC to pilot 1 vraag per keer (totaal 10)
- luistertest van 10 minuten ATC to pilot 2 vragen per keer (totaal 10)
- luistertest van 10 minuten person to person 2 vragen per keer (totaal 10)

- gesprekstest "ATC" to pilot 1
- gesprekstest "ATC" to pilot 2
- gesprekstest examinator

Die luistertesten waren redelijk simpel, het zou me verbazen als ik daar een fout heb gemaakt. Die gesprekstesten waren ronduit suf. Ik had meer moeite met het begrijpen van die stomme rebus die ze elke keer aan het maken waren (what the hell willen ze toch horen?) dan het gesprek zelf. Over 3 weken de uitslag, ben benieuwd.
 
Ondertussen zijn we bijna een jaartje verder en is de test wat beter ingeburgerd. Heeft iemand advies over instellingen waar je de level 6 eenvoudig kunt halen ? :) (en je als belg welkom bent)
 
Hmmm, als ik dit zo hoor is de test bij CAE erg zwaar in vergelijking met de rest. Daar haalt bijna niemand een 6. Je bent daar in totaal ook wel iest minder dan twee uur aan het kwebbelen.
Wat daar te doen tijdens de test:
foto's beschrijven, diverse rare situaties in de cockpit beschrijven, clearances correct terug lezen, vanuit diverse clearances de goede eruit halen, heel verhaal aanhoren en dan het goede antwoord (meerkeuze) aangeven (en echt alles wordt er wel in genoemd) en nog wat meer.
 
Ik heb bij ATC-COMM de RELTA test gedaan. Ook niveau 6 gehaald. Van de 6 man in mijn PPL groep hadden 4 man een 6, en de anderen een 5. Moet wel zeggen dat die vier man die een 6 heeft gehaald wel veel buitenland ervaring hebben en zeker enkele jaren in het buitenland hebben gewerkt.
 
Weet iemand wat je het beste kunt doen met CAA PPL. Ik hoorde dat je bij een skill test een extra aantekening kunt krijgen voor LPE.
Maar ja wie kan die skill test dan doen, moet ik daarvoor naar Engeland?
 
CAA LPE

CAA LPE

De Engelse examinator die de skills test afneemt doet op verzoek ook een LPE-test en mag beslissen of jij LPE-6 hebt. Die geeft hij af wanneer je bewezen hebt vloeiend te spreken, ook nuances in dialect kunt begrijpen, enz. Wanneer hij twijfel heeft mag hij (of zij) niet bepalen in hoeverre je tekort schiet, de verschillen tussen niveau 2,3,4,5 zijn subtiel en het bepalen daarvan vereist taalkundige kennis. In zo'n geval word je doorverwezen naar een talen-instituut.
Hoop je hiermee geholpen te hebben,

Nazgul
 
Heb bij EPST een level 5 gehaald. Had op 1 onderdeel (structure) na 6-en.
Ik spreek doordeweek ongeveer de helft v.d. tijd Engels met Engelsen en Indiers. Die gesprekken gaan niet over koetjes-en-kalfjes.
Een maat van mij heeft ook een 5 om dezelfde reden. Hij studeert momenteel af als doctor; voertaal van het team waar hij lid is ... Engels.
Wij vermoeden dat je om een 6 te halen je de voor de antwoorden niet al te moeilijke woorden en complexe zinconstructies moet gebruiken. Ik begrijp dat ook wel ... Je moet jezelf over de radio ook buiten de USA en UK begrijpelijk uitdrukken.
 
Hey PH-SAAP, gefeliciteerd! kan je misschien een korte beschrijving van de situaties (bijzondere?) en "radio exchanges" dat je moet doen in deze test? bij voorbaat dank!
 
Heeft iemand hem bij CAE Hoofddorp gedaan? Was dat wat en hoe lang duurt het voor je de uitslag krijgt? Wil het namelijk begin volgende maand op mn JAA brevet laten bijschrijven samen met mn TQ verlenging (LPC is niet JAA dus LPE niet mogelijk).
 
Ik heb hem in hoorddorp gedaan. Dat was mijn eerste en de enige die ik gedaan heb..
Het was best te doen, maar het is niet zo dat je even heel gemakkelijk level 6 krijg. Ikzelf had voor sommige punten een 6, andere punten een 5, dus totaal een 5.
* Je krijgt een aantal foto's te zien, waar je vervolgens een minuut of anderhalve minuut de tijd voor heb om die te beschrijven.
* Een aantal gesprekjes, tussen ATC en piloot, waar je vervolgens vragen over moet beantwoorden
* Een aantal klaringen teruglezen

Bij ons duurde de uitslag ongeveer 2 weken.
Hoop je genoeg geholpen te hebben, Succes!
 
Heb een level 6 in de UK gehaald tijdens me sim check (LPC) bij Oxford Aviation. Heeft me werkgever niks extra gekost en mij een hoop tijd bespaard. :biertje:

Bij mijn weten kunnen ze daar enkel een level 6 toewijzen, er is namelijk geen andere keus op de examen papieren van de CAA.

Was een appeltje eitje :rt:
 
Terug
Bovenaan