LPE level 6

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ph-saap
  • Startdatum Startdatum
P

ph-saap

Guest
Hallo allemaal,

Ik lurk al een tijdje mee en heb nu een klein vraagje:

Voor de RT-aantekening is een LPE vereist tegenwoordig. Die komt er in 3 smaken waarvan 1 expert level (6) die onbeperkt geldig is. Omdat ik al jaren uitsluitend in het engels werk en ook regelmatig in de US verblijf hoop ik dat ik een goede kans heb om die te halen. Mijn vraag is dan ook: heeft iemand hier dat ooit gehaald? Hoe ingewikkeld is het om te doen?

Groeten,

Sabri
 
Alleen ervaring met de ATC-variant, maar die is zeer goed te doen. Met VWO-engels zonder problemen niveau 6 gehaald.
 
Via deze link kun je kijken wat de vereisten zijn:

http://www.ivw.nl/onderwerpen/lucht...gen/wet_en_regelgeving/icaodocumentenlpe.aspx

Voor beroepsvliegers is het het makkelijkst om bij een jaarlijkse skilltest een LPE-assessment te laten doen door een bevoegde examiner. Het kan ook middels een losse test specifiek om je taalvaardigheid in het Engels te bepalen. Ik zie dat je bezig bent met een PPL, dat betekent waarschijnlijk dat je een LPE-test moet doen. Er zijn scholen en instellingen die zo'n test aanbieden, al dan niet in combinatie met RT-training. Op de linkspagina van airwork kun je er een paar vinden.

Ga er overigens niet automatisch van uit dat je level 6 wel eventjes fikst omdat je een goed woordje Engels spreekt. Voor level 6 moet je niet alleen vloeiend (luchtvaart)Engels spreken, lezen en schrijven maar ook dingen als bijvoorbeeld intonatie, zegswijzen en beeldspraak kunnen interpreteren, begrijpen en gebruiken.

Good luck!
 
Schijnt ook te maken te hebben met de instantie die de test afneemt. Heb weleens gehoord dat je bij EPST een goede kans maakt.
 
Schijnt ook te maken te hebben met de instantie die de test afneemt. Heb weleens gehoord dat je bij EPST een goede kans maakt.

Oppassen bij die van EPST, heb hem zelf ook gedaan (gelukkig betaald door EPST) maar de IAA (Ierland) accepteerd deze niet! Dus misschien andere instanties ook niet.
 
Ik heb zelf level 6 gehaald. Ik vond het niet echt moeilijk. Je krijgt 3 testen op de computer waarbij je plaatjes moet kijken, luisteren en dan op een antwoord klikken. De meeste punten score je met de gesprekken die je moet voeren met de examinator na de computer test. Alles wordt opgenomen en later door proffesionals beoordeeld.

Ik spreek zelf zakelijk bijna alleen maar Engels en ik vond het wel mee vallen. Het is volgens mij geheel afhankeiljk hoe zeker kom je over, wat is de inhoud avn je gesprek. De examinator stelt wat vragen in het Engels over bv. wat vind je veiliger een b747 of een piper. Wat vind je van het geval dat je geen mode s meer mag voeren in de TMA van AMS. ;)
 
De meeste KLS-ers die nu de opleiding afronden hebben de LPE via EPST gedaan. Van die groep heeft het merendeel niveau 6 gehaald, en een enkeling niveau 5. Denk dat dit ongeveer 1 op de 6 niet niveau 6 heeft gehaald.

Of die KLS-ers nu zo goed zijn in Engels, die 6 maanden VS wonderen hebben gedaan, of die test 'makkelijk' is weet ik niet. Test wordt wel anders uitgevoerd dan hierboven werd beschreven:

Alles mondeling:
* Vertel iets over jezelf in het engels.
* Antwoord op een paar vragen over de opleiding.
* Luister naar geluidsfragmenten (cockpit/cabine situaties) en vertel wat je hoort
* Je hoort gebrekkige fragmenten en stel wedervragen
* Beschrijf 2/3 foto's.

Tegenwoordig doet de KLS zelf ook de LPE dus denk niet meer dat ze naar EPST gaan.
 
Klopt de KLS doet het nu zelf en niet meer bij EPST.
Ik heb het zelf nog bij de EPST gedaan en ik vond het erg mee vallen. Maar ja ik heb ook 8 jaar in het buitenland gewoond dus moest wel een 6 halen vond ik zelf en ook gelukt gelukkig ;)

Test zelf is niet moeilijk...soms een beetje vaag:

Je moest naar een tape luisteren en daarop vrage stellen:

"The screen is black"
Ik zat dus te denken aan een computer thuis dus ik gaf er antwoord op
"Did you check if the cable is connected properly?"
Waarop het antwoord was
"we dont know where we are"
haha ik zat van, huh?? je zit toch thuis? Maar ja ik maar gezegd
"look outside the window, maybe you can see where you are" ahha

Groeten
 
Laatst bewerkt:
* Vertel iets over jezelf in het engels.

Kan iemand onderstaande even op stijlfouten controleren a.u.b.

"I'll tell you a little something about myself: I'm sitting here thinking, how in the world did these government nitwits pull it off again?
Again, they were able to tear me another asshole and have me dump another dime in their bottomless pit.
The American Federal Aviation Authorities think I have sufficient English skills to allow me to carry an Airline Transport Pilot's License with an "English proficient" statement on it.
The Hong Kong Civil Aviation Department, which, by coincidence happens to be an ICAO member, had me take a test, of which they found the results sufficient to allow me to carry an ICAO LPE level 6 annotation in my third ICAO pilots license.

And yet, here I am, having spent yet another ridiculous amount of money, trying to prove to these !@#$%, that probably don't even know what the Commonwealth is and/or entails, that yes I am proficient in the English language.
So, in short, I am really happy to be here and have you go over all the bullshit things that our government has you go over. Do you have any coffee?"

Fire away. Ik zal wel ergens een foutje hebben gemaakt, dus level 5 of 4, zodat ik over een paar jaar weer een nieuwe duit in het zakje mag doen. Ik heb er zo'n zin an!
 
Laatst bewerkt:
Trouwens, ik heb dat nooit moeten doen voor LPE 6. Heb tijdens selectie een Engelse test gehad, maar toen as er nog geen Language Proficieny Requirement. Enige wat ik moest doen was 5 minuten in het half Engels met een Fransman praten waarna ik LPE 6 van de DGAC heb bijgeschreven gekregen? Franse LPE, ook 6 en daar heb ik helemal niets voor hoeven doen, dat moest alleen opgestuurd worden naar de DGAC??
 
Hallo allemaal,

Ik lurk al een tijdje mee en heb nu een klein vraagje:

Voor de RT-aantekening is een LPE vereist tegenwoordig. Die komt er in 3 smaken waarvan 1 expert level (6) die onbeperkt geldig is. Omdat ik al jaren uitsluitend in het engels werk en ook regelmatig in de US verblijf hoop ik dat ik een goede kans heb om die te halen. Mijn vraag is dan ook: heeft iemand hier dat ooit gehaald? Hoe ingewikkeld is het om te doen?

Groeten,

Sabri

Van het groepje van 3 dat in de middag na de Airwork BBQ op Rotterdam de test deed, waaronder ook ikzelf, slaagde iedereen met een 6.
Moeilijk? Niet echt, tenminste voor ons. Of voor iemand die veel in het Engels werkt en communiceert.
 
Terug
Bovenaan