Beste airworkers,
Momenteel ben ik bezig met een van de welbekende (f)ATPL opleidingen. Waaronder ruim 100 uur vliegen op een SEP vliegtuig maar tot mijn verbazing behaald je hier uiteindelijk geen aantekening voor op het CPL brevet. Nu geeft de school de optie om je SEP te halen, tegen betaling uiteraard, alleen vind ik het zo krom als wat om dit nou als nog te moeten behalen. Ik ben immers ook al in het bezit van een FAAPPL.
Ik heb al een keer gevraagd op dit forum naar wat de mogelijkheden zijn wat betreft het vliegen in Nederland met een FAAPPL maar die waren er alleen op een N geregistreerd vliegtuig. Nou wil ik graag af van deze beperking alleen vraag ik me af of er geen andere mogelijkheden zijn. Er staat me bij dat wanneer je in het bezig bent van meer als 100 uur TT er de mogelijk bestaat om ''relatief' eenvoudig een FAAPPL om te zetten naar een JAAPPL met alleen het behalen van Airlaw en HP. (Nou heb ik deze 2 vakken al in de pocket alleen dan op ATPL niveau).
Hier op school waren ze er trouwens redelijk van overtuigd dat je met een FAAPPL gewoon zonder restricties rond mag vliegen in Europa (ongeacht registratie). Ook het IVW/KIWA heb ik geprobeerd maar die blijken vooral goed te zijn in het letterlijk kopiëren van het wetboek, wat ik zelf natuurlijk ook kan lezen!
Ik ben benieuwd wat voor advies jullie mij kunnen geven. En wellicht moet ik toch nog maar een keer in me portemonnee tasten om gewoon me SEP te halen...
Bedankt!
Groeten
Momenteel ben ik bezig met een van de welbekende (f)ATPL opleidingen. Waaronder ruim 100 uur vliegen op een SEP vliegtuig maar tot mijn verbazing behaald je hier uiteindelijk geen aantekening voor op het CPL brevet. Nu geeft de school de optie om je SEP te halen, tegen betaling uiteraard, alleen vind ik het zo krom als wat om dit nou als nog te moeten behalen. Ik ben immers ook al in het bezit van een FAAPPL.
Ik heb al een keer gevraagd op dit forum naar wat de mogelijkheden zijn wat betreft het vliegen in Nederland met een FAAPPL maar die waren er alleen op een N geregistreerd vliegtuig. Nou wil ik graag af van deze beperking alleen vraag ik me af of er geen andere mogelijkheden zijn. Er staat me bij dat wanneer je in het bezig bent van meer als 100 uur TT er de mogelijk bestaat om ''relatief' eenvoudig een FAAPPL om te zetten naar een JAAPPL met alleen het behalen van Airlaw en HP. (Nou heb ik deze 2 vakken al in de pocket alleen dan op ATPL niveau).
Hier op school waren ze er trouwens redelijk van overtuigd dat je met een FAAPPL gewoon zonder restricties rond mag vliegen in Europa (ongeacht registratie). Ook het IVW/KIWA heb ik geprobeerd maar die blijken vooral goed te zijn in het letterlijk kopiëren van het wetboek, wat ik zelf natuurlijk ook kan lezen!
Ik ben benieuwd wat voor advies jullie mij kunnen geven. En wellicht moet ik toch nog maar een keer in me portemonnee tasten om gewoon me SEP te halen...
Bedankt!
Groeten
Laatst bewerkt: