Gisteren ZONDER formulier teruggevlogen van Shoreham naar EHLE.
Op Shoreham niemand die vroeg of ik zo'n form had ingevuld.
Valt onder verantwoording van de gezagvoerder.
Idem, PN
R
Na voorspoedige vlucht op EHLE geland. En raad eens .. moest na landing me melden bij de KMAR
Moest
?
Het is wederom de verantwoording van de gezagvoerder om zich (met kroost), na landing, DIRECT en zonder omwegen te melden bij de KMAR.
Juiste procedure (Ter Info), respecteer PN
R - General Aviation Report (GAR / Gendec) e.d., taxi (na landing) DIRECT naar het hoofd platform en niet naar S&T (naar ik aanneem, was je met ET), meldt je (met kroost) DIRECT en zonder omwegen aan bij de KMAR. Pas hierna, mag je naar het toilet, havendienst, FBO enz.
Velen gaan er van uit, dat FPL ACK (non permanent KMAR), voldoende is.
Helaas, de gezagvoerder is/blijft verantwoordelijk voor tijdige (PN
R - General Aviation Report (GAR / Gendec) e.d) aanmelding (KMAR).
Dat havendiensten, deze ongeschreven service verlenen, doet geen afbreuk aan de eindverantwoordelijkheid van de gezagvoerder.
Het zal er nog wel van komen hoor dat het allemaal strenger gecontroleerd gaat worden ..
Correct.
Er wordt wat (af)geklooid in de kleine luchtvaart, m.n. vanaf de kleine(re) velden.
Om je 'n indruk te geven.
Willekeurig Klein GA veld wordt (2006 - 2007) onder de loep genomen, wat blijkt.
131 vluchten met in totaal 289 passagiers, zijn zonder enige vorm van controle het Schengen gebied in- en uit gevlogen. Kers op de taart was 200 kg cocaïne.
Tevens zijn er meerdere beweegredenen (lees: motieven), aan het licht gekomen.
De voornaamste:
1. Onbekendheid Schengen en non-Schengen regels.
2. Tijdwinst
3. Brandstof besparing
4. Omzeilen 'Rip-off' landing- en handling €
Idem:
Omzeilen 'Rip-off' Boarding Cards (o.a. RTM)
maar ik vind het vallen onder de categorie nutteloze 'werkverschaffing' ...
Non controle heeft 'n vervelende bijwerking.
M.n. personen met minder goede bedoeling, zoals terroristen, drugs- en mensen smokkelaars enz. enz.
Ben benieuwd of je er nog zo over denkt