Leuke tripjes.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter a$x
  • Startdatum Startdatum
:haha:
alleen maar omdat ik weet dat het vliegtuig en de man in de rechter stoel betrouwbaar zijn. Wat jij links voorin weet te verprutsen wordt door bovenstaand wel goedgemaakt.
 
:haha:
alleen maar omdat ik weet dat het vliegtuig en de man in de rechter stoel betrouwbaar zijn. Wat jij links voorin weet te verprutsen wordt door bovenstaand wel goedgemaakt.

Nou ik zal als we naar Koblenz gaan eens proberen dat vliegtuig heel te houden. Hoop dat we na die mixed grill niet over het MTOW heen gaan met de capaciteiten van dat ding :grijns:
 
De capaciteiten van de sinds decennia alom volprezen Cessna 172 worden door niemand in twijfel getrokken. Het gaat in dit geval om die van de PIC. De P staat hier voor Prutser:grijns:
 
Thanks voor de tips, als er nog iemand leuke tips heeft hoor ik het graag!
Hoe doen jullie dat bijvoorbeeld als je een nachtstop wilt maken? Wat als het niet doorgaat doordat het niet continue VMC is op je route, dan zit je met je hotel, of er moeten natuurlijk afspraken gemaakt worden..

PPL is binnen trouwens :rt:!

Laat maar komen die tripjes!

Hier staan ook leuke trips: www.privatepilots.nl (links, vliegroutes en verslagen)
 
Morgen staat eigenlijk mijn eerste echte tripje gepland (krijg je je brevet, lig je een week plat door een luchtweginfectie die je hebt opgelopen door o.a. het feesten in de sneeuw en hoeveelheden bier waar je scheel van wordt maar ach dat hoort erbij.)

De planning is als volgt:
Solo Beek - Teuge (n vriend ophalen daar)
Teuge - Stadtlohn
Stadtlohn - Siegerland (sneeuwbal gooien naar persoon die meevliegt + Avanti Air kijken)
Siegerland - Koblenz (Heerlijke mixed grills eten, sorry Flying Mech volgende keer ga ik DCT Koblenz en dan kun je mee :grijns:)
Koblenz - Beek, en hierna DCT kroeg voor carnaval.

Ben bang dat het een beetje in het water, of in de sneeuw, valt maar de planning is in elk geval rond!

Jullie horen wel of ik geweest ben inclusief foto's ;)
 
Koblenz is zeker een aanrader.

Maar zoals al eerder werd aangeraden ga eerst eens naar een wat drukker (vreemd) veld.
Als je nog nooit in Engeland hebt gevlogen is Biggin misschien wat ver gegrepen.
Waarschijnlijk versta je de eerste paar calls niet.
Wil je toch naar Engeland probeer dan anders een Lydd. Misschien niet zo geweldig maar wel iets simpeler dan Biggin.

Als je van de zomer wilt gaan hour builden en tijd en geld geen probleem zijn vliegen dan via Denemarken naar Noorwegen en dan uiteindelijk naar Stavanger of Bergen.
Elke keer als ik daar naartoe ga zou ik willen dat ik in een cessna over die fjorden kan crossen.
 
Koblenz is zeker een aanrader.

Maar zoals al eerder werd aangeraden ga eerst eens naar een wat drukker (vreemd) veld.

Ben je niet goed bij je hoofd, man? Jij bent een mooie, wil die jongen een beetje ervaring opdoen, dien jij 'm van dit advies. Teveel van die illegaal gestookte Riga-wodka achterover geslagen zeker?

Doe je natuurlijk om mij te pesten, die gozer op pad sturen met een van onze mooie kistjes. Zal jou morgen ook van de rondvluchtenpiloten-lijst schrappen! :p:
 
Mech, moet ik wat mixed grill voor je meenemen :grijns:?
Als je dat opwarmt is het toch nog lekkerder dan die broodjes werrem sjeenk van een niet nader te noemen bedrijf ;)

Ik ga slapen, morgen vroeg uit mn nest!
 
Tja, als je dit leest heb je de trip natuurlijk al achter de rug, of het ging ivm het weer niet door. Voor het geval het eerste waar is, hoop dat ie goed ging, dat je genoten hebt en dat je inderdaad bij die Griek op Koblenz een bestelling voor me hebt gedaan. Die eerste twee omdat ik je dat van harte gun, die laatste omdat ik jou de gevolgen, indien je dat niet gedaan hebt, misgun ;)
 
Tja, als je dit leest heb je de trip natuurlijk al achter de rug, of het ging ivm het weer niet door. Voor het geval het eerste waar is, hoop dat ie goed ging, dat je genoten hebt en dat je inderdaad bij die Griek op Koblenz een bestelling voor me hebt gedaan. Die eerste twee omdat ik je dat van harte gun, die laatste omdat ik jou de gevolgen, indien je dat niet gedaan hebt, misgun ;)

Haha nee hoor, ik check in de ochtend altijd even Airwork! Navlogs zijn helemaal compleet, alles gechecked etc. Denk dat ik wel wat vertraging ga krijgen voor mijn vertrek naar Teuge. Denk dat de rest van de trip niet door kan gaan ivm het weer, jammer, maarja het zij zo. Mocht het ineens mooi weer zijn dan horen jullie straks het verhaal :rt:!

Bedankt dat je me die mixed grill toch gunt Mech, binnenkort even biertje doen :biertje:?
 
Zoo vandaag even gevlogen. Niet rondje Duitsland want in het Oosten te slecht weer. Vanochtend vertrokken naar Teuge, beetje diverten want het sneeuwde, toen in de zon gezeten. Om de CTR van Terlet heen en toen de kist op Teuge neergezet.

Navlog gemaakt naar EBOS door CTR van SPL heen. Halen we dat met fuel? Ja tot EBOS makkelijk, tot Beek misschien ook, maar ik tank wel op EBOS Gaan vliegen, toen lekker gaan vliegen, langs de toren van Schiphol op 700', wat een gezicht! Langs de kust naar EBOS, tankboer gebeld. Half uur gewacht... Krijgen we bericht: er komt geen tankwagen voor de komende 2 uur! Maar dat halen we niet met sunset... Toen snel naar EBAW gegaan daar getankt, maar helaas door alle vertraging niet meer kunnen vertrekken. Hij staat er nu nog steeds. Morgen EBAW - EHBK doen...

Morgen komt het hele verhaal met wat foto's!
 
Hehe, lekker dan....:bwah:

Toen maar met de trein van Antwerpen naar Limburg? Dat moet lang geduurd hebben...:grijns:

Ben benieuwd naar het verslag!
 
Zoo vandaag even gevlogen. Niet rondje Duitsland want in het Oosten te slecht weer. Vanochtend vertrokken naar Teuge, beetje diverten want het sneeuwde, toen in de zon gezeten. Om de CTR van Terlet heen en toen de kist op Teuge neergezet.

Navlog gemaakt naar EBOS door CTR van SPL heen. Halen we dat met fuel? Ja tot EBOS makkelijk, tot Beek misschien ook, maar ik tank wel op EBOS Gaan vliegen, toen lekker gaan vliegen, langs de toren van Schiphol op 700', wat een gezicht! Langs de kust naar EBOS, tankboer gebeld. Half uur gewacht... Krijgen we bericht: er komt geen tankwagen voor de komende 2 uur! Maar dat halen we niet met sunset... Toen snel naar EBAW gegaan daar getankt, maar helaas door alle vertraging niet meer kunnen vertrekken. Hij staat er nu nog steeds. Morgen EBAW - EHBK doen...

Morgen komt het hele verhaal met wat foto's!

HAHAHAHAHA, die Naudjuh, moest ie de kist achterlaten. Waarom heb jij dat nou toch ook altijd weer? Geweldig! Maar even wat anders. Je moet toch toegeven dat ik niet tegen je gelogen had toen ik je zei dat het kruisen van de de controlzone van Schiphol toch altijd leuk is? Leuker dan de CTR van Terlet, denk ik?????? Grapjas ;)
 
.. Langs de kust naar EBOS, tankboer gebeld. Half uur gewacht... Krijgen we bericht: er komt geen tankwagen voor de komende 2 uur! ..

Oostende.. het heeft wel een mooi oud Belgisch sfeertje, verwaarloosd, quasi-verlaten, best mooie approaches, parkeren tussen wegrottende DC8's. Voor zo'n groot veld redelijke tarieven -doordeweeks okt 2007- voor landing (€17,10) en 'opstijging' (€17,10), maar dan geen tankwagen bereid hebben voor de komende 2 uur.. wat een prutsers.

.. Morgen komt het hele verhaal met wat foto's!

Leuk!
 
Voor zo'n groot veld redelijke tarieven -doordeweeks okt 2007- voor landing (€17,10) en 'opstijging' (€17,10.

Leuke tarieven? Zal overdag best wel kloppen, maar de laatste keer dat ik daar was, een half jaar geleden ongeveer, kwam ik daar rond een uur of 1 's-nachts aan. Dan is het zo leuk niet meer, kan ik je melden. Bedrag liep in de honderden euro's :bwah:. Ben nu nog de lening aan het aflossen!
 
HAHAHAHAHA, die Naudjuh, moest ie de kist achterlaten. Waarom heb jij dat nou toch ook altijd weer? Geweldig! Maar even wat anders. Je moet toch toegeven dat ik niet tegen je gelogen had toen ik je zei dat het kruisen van de de controlzone van Schiphol toch altijd leuk is? Leuker dan de CTR van Terlet, denk ik?????? Grapjas ;)

Zeker leuker dan de CTR van Terlet, maar wat een slecht weer heb ik gehad zeg op weg naar Teuge. Niks aan te doen, behalve diverten en genieten van de zon en het witte landschap ;).

Oostende.. het heeft wel een mooi oud Belgisch sfeertje, verwaarloosd, quasi-verlaten, best mooie approaches, parkeren tussen wegrottende DC8's. Voor zo'n groot veld redelijke tarieven -doordeweeks okt 2007- voor landing (€17,10) en 'opstijging' (€17,10), maar dan geen tankwagen bereid hebben voor de komende 2 uur.. wat een prutsers.

Inderdaad..

Na een week van planningen maken en het weer op de voet volgen was het dan eindelijk zo ver. Ik zou een trip gaan maken door Duitsland! In de odhtend snel preflight doen etc. Toen nog even gewacht tot de sneeuwbuien wat meer in Duitsland waren en ik gewoon door kon vliegen. Start-up gedaan etc. en toen hoorde ik dat er een kist terugkwam vanwege het slechte weer. Het begon dus al niet zo best, toch besloten even een kijkje te nemen. Je kunt niet meer dan een 180 maken dacht ik. Na een kwartiertje lekker gevlogen te hebben begonnen wat sneeuwvlokjes tegen mijn raam te slaan en de cloudbase werd wat lager. Ik zat op 1500' dus no problemo. Ondertussen stond ik op 123.45 in contact met een andere kist die net ook vanaf Beek was vertrokken en ook naar Teuge ging. Bewolking aan het zakken en ondertussen zag ik op mijn hoogtemeter het getal 700’ staan. Dit vond ik toch slecht, 180 gemaakt en dit gemeld aan de andere kist. Hij heeft Dutchmill opgeroepen en die wisten ons te vertellen dat het bij De Peel en Volkel stukken beter werd. En dat werd het inderdaad. Op 2300 voet in de zon! hierna om Terlet heen aangezien daar weer slechter weer was en veilig bij Teuge naar binnen gestuiterd.

Hier een vriend opgepikt, navlog in elkaar geflanst richting EBOS en gaan met die banaan. Nog even genoten van het uitzicht en toen direct naar PAM. Schiphol opgeroepen en wat bleek, we mochten de CTR crossen op 1000’ of lager! Snel camera’s erbij alsof we echte japanners waren en foto’s maken maar. Op 700’ langs de toren en toen weer de control zone uit. Wat een ontzettend mooi gezicht was dat. Hierna onze reis vervolgd naar EBOS. Snel kist aan de grond en tankwagen besteld, en toen, begon alle ellende...

Na een half uur te hebben gewacht op de tankwagen kwam de meneer van handling vertellen dat er de eerste 2 uur geen brandstof meer was voor ons. We zouden beek kunnen halen met onze fuel maar ik ga niet vliegen met zo weinig fuel, dat vliegt niet zo fijn. Naar Antwerpen dan maar. Getankt, en vervolgens besloten om niet meer naar Beek te gaan. Kist parkeren en opties bekijken. Om een lang verhaal kort te maken: na 4 uur reizen stonden we eindelijk weer in Maastricht. Vanochtend om 6 uur richting Antwerpen en de kist teruggevlogen. Zo, nu ga ik de kroeg in, want dat kon onverwacht gisteren niet meer.

Schiphol Tower.


KLM 737 met winglets!


Schiphol Tower dichtbij.


Pier bij Scheveningen.


Neeltje Jans.


Ondanks al het gedoe, voor herhaling vatbaar alleen dan zonder tankstop in Antwerpen :grijns:
 
Laatst bewerkt:
@ Diana:

Ik ben nog bezig met het typen van een langer+leuker geschreven verhaal. Als dat af is zal ik het sturen voor een trip report! Er zullen nog wel meer verhalen komen want zit nog in het begin van het time building proces :rt:, wat is het leven toch vervelend....
 
Beek is het veld waar ik vanaf vlieg dus om daar nou heen te gaan :grijns:!
Courchevel gaat em niet worden, niet uitdagend genoeg.

Verder bergvelden enzo, SE VFR zie je mij niet door de bergen gaan, zeker niet met deze ervaring. Waarschijnlijk gaat er voor het tripje naar Biggin'Hill een CPL-er met IR mee dus dat is wel fijn. Ken mijn grenzen toch wel!

Iemand nog leuke veldjes?
Hoorde dat je in Koblenz heerlijk grieks kun eten :)
Iets in die categorie zou leuk zijn!

Hee Naud,

Leuke velden in de buurt van Beek zijn onder meer Dahlemer-Binz (voor een lekkere wiedergutmachungsschnitzel), Trier, Koblenz (daar zit inderdaad een heerlijke Griek). Ook een trip naar het Technik-museum in Speyer is van harte aan te bevelen. Het klinkt ver maar vanuit Beek is het slechts een dik uur naar Charleville en vooral in het weekend serveren de dames daar heerlijke gerechten.

De kleinere Belgische velden zijn op mooie weekenddagen ook erg leuk.

Verder plan ik de langere trips altijd rond vliegshows. Dan is er een leuk doel en krijg je makkelijk mensen mee. Dit jaar is er onder meer een taildragger fly-in op Texel. Bij ASL hangt een jaarplanning op het bord met een overzicht van alle vliegshows in Europa.

Het mekka blijft toch Engeland natuurlijk. Daar is zoveel te doen op luchtvaartgebied, verkeersleiding is behulpzaam en vriendelijk en men heeft daar de juiste houding als het gaat om het preserveren van de historische luchtvaart.
Duxford is een grote aanrader, zeker tijdens de Flying Legends show. Ook een bezoek aan het RAF Museum in Hendon is geweldig (redelijk makkelijk te bereiken via Elstree). Plan een trip naar de UK wel zorgvuldig want men is daar redelijk panisch over "airspace infringements" en dat lijkt me terecht gezien de grote hoeveelheden verkeer. Iemand meenemen met ervaring is geen slecht idee maar met de juiste voorbereiding is het ook goed alleen te doen. Wel gezelliger met een groepje natuurlijk !

Flush
 
Bij ASL hangt een jaarplanning op het bord met een overzicht van alle vliegshows in Europa.

Had ik ook op de site gezet onder service. Kan je 'm even downloaden.

Wel gezelliger met een groepje natuurlijk !

Jij zit toch altijd weer vol verbazingwekkend goede ideetjes, flush. Bij de weg, welkom op airwork. Wist wel dat je snel zou verschijnen, kon natuurlijk niet missen!
 
Terug
Bovenaan