Leuke tripjes.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter a$x
  • Startdatum Startdatum
A

a$x

Guest
Beste Airworkers,

Ik hoop binnenkort in het bezit te zijn van mijn PPL brevet, heb mijn examen nu al 2 keer verzet... Hierna zal ik aan time building beginnen, een deel in Amerika en een deel in Europa.

Wie heeft er leuke tripjes?
EHBK - EGKB Biggin Hill
staat zowieso op mijn lijstje.

Zou eigenlijk ook graag naar Parijs een keer willen.

Heeft iemand tips voor de voorbereiding+uitoefening van de vlucht en iemand nog leuke bestemmingen? Altijd wel wat te verzinnen maar misschien hebben jullie nog wat leuks waar ik zelf niet 1 2 3 aan zou denken!


:kerst: Ho Ho Ho

EDIT: al 3 keer moeten verzetten..
 
Laatst bewerkt:
Roskilde (bij Kopenhagen): Relatief klein veld maar de weg er naar toe is heel mooi.
Berlijn Tempelhof: Apporach over de stad heen

Groeten,
Eelco
 
Courchevel (LFLJ / CVF) ELEV 6,580ft aMSL :)

78527_1081056143.jpg
 
Ik denk dat deze velden niet haalbaar zijn als je net je PPL hebt....courchevel mag je niet eens komen zonder een instructeur naast je...

En voor Helgoland moet je minimaal 200 uur hebben als ik me niet vergis...

Ik zou het in deze volgorde ongeveer doen: Wadden-eilanden (EHTX, EHAL, Juist, etc.), Teuge, EHMZ, EHSE, Eelde , Beek, etc (gecontroleerd velden). Allemaal betaalbaar en leuke bestemmingen.

Daarna mss eens een keer naar antwerpen, calais, monchengladbach, niederrhein, etc. Niet te ver van Nederland zodat je een beetje kan wennen aan het buitenland.

Pas als ik dat allemaal had zou ik de oversteek naar UK of zuid-frankrijk wagen...vooral rondom Londen is een dosis ervaring een vereiste omdat je naar Biggin Hill gewoon tussen de grote velden door moet, druk commercieel (radio)verkeer enz...

Mocht je het toch willen, zou ik met een 2e vlieger gaan die al wat ervaring heeft...
 
Ik denk dat deze velden niet haalbaar zijn als je net je PPL hebt....courchevel mag je niet eens komen zonder een instructeur naast je...

En voor Helgoland moet je minimaal 200 uur hebben als ik me niet vergis...

Ik zou het in deze volgorde ongeveer doen: Wadden-eilanden (EHTX, EHAL, Juist, etc.), Teuge, EHMZ, EHSE, Eelde , Beek, etc (gecontroleerd velden). Allemaal betaalbaar en leuke bestemmingen.

Daarna mss eens een keer naar antwerpen, calais, monchengladbach, niederrhein, etc. Niet te ver van Nederland zodat je een beetje kan wennen aan het buitenland.

Pas als ik dat allemaal had zou ik de oversteek naar UK of zuid-frankrijk wagen...vooral rondom Londen is een dosis ervaring een vereiste omdat je naar Biggin Hill gewoon tussen de grote velden door moet, druk commercieel (radio)verkeer enz...

Mocht je het toch willen, zou ik met een 2e vlieger gaan die al wat ervaring heeft...

Beek is het veld waar ik vanaf vlieg dus om daar nou heen te gaan :grijns:!
Courchevel gaat em niet worden, niet uitdagend genoeg.

Verder bergvelden enzo, SE VFR zie je mij niet door de bergen gaan, zeker niet met deze ervaring. Waarschijnlijk gaat er voor het tripje naar Biggin'Hill een CPL-er met IR mee dus dat is wel fijn. Ken mijn grenzen toch wel!

Iemand nog leuke veldjes?
Hoorde dat je in Koblenz heerlijk grieks kun eten :)
Iets in die categorie zou leuk zijn!
 
Dit zijn ook erg mooie velden om VFR heen te gaan:

- Freiburg Duitsland, tegen de Franse grens
- Chamberix aux les bains - LFLB, ligt aan het meer van Geneve
- Nice Mandelieu, ZO Frankrijk. Schitterend vliegen op 500 ft over de blauwe zee.
- Toulouse, kun je de A380 etc bewonderen
- Biaritz is sprookjes achtig
- La rochelle, mooi vissersdorpje
- Le Touquet, erg leuk veldje
- Dinard pleurtuit st malo
- Oostende, in het weekend goed te betalen
- Montpellier, zuid Frankrijk, ook erg mooi
- Perpignan, tegen de bergen aan
- Verdrun le rozelier

Genoeg keuze! Surf even naar de AIP's van Duitsland, Frankrijk etc om info over de velden te vinden. In Frankrijk moet je goed opletten dat er op het kaartje vermeld staat of ze ook englisch spreken, sommige groene veldjes spreken ze alleen frans! Maar bovengenoemde waren prima te doen.

-Sno-
 
Tja, wat zijn mooie velden? Gaat het om:
1. de route er naar toe: a. scenery onderweg b. vliegtechnisch met luchtruim hindernissen?
2. de ligging van het veld: a. in de buurt van bezienswaardigheden b. van het veld zelf?
3. het veld zelf: a. goed eten b. vliegtechnisch (korte baan bijv.)?

Tip: 1. Stip de gewenste opties aan 2. bestudeer de kaart 3. Kijk op internet.:kerst:

Zelf wil vrijwel altijd na de landing van het vliegveld weg kunnen om wat te zien. Het mooist vind ik (bijna) in de bebouwing liggende velden. Misschien is voor jou dan EBAW wel een leuke keuze en kies dan een dag met oostenwind, dan ligt final boven bebouwing.
 
Zelf wil vrijwel altijd na de landing van het vliegveld weg kunnen om wat te zien

Dan zijn m.i. Quiberon (LFEQ), Alderney (EGKA) en Flying Ranch Triengen (LSPN) de betere bestemming :)

Note: LSPN en EGKA zijn non schengen!
TIP EGKA night stop? L'Haras Guest House (B&B) is een aanrader (Nederlands gesproken).

Dichter bij huis: Ameland (EHAL), Duitse Wadden of Wiltz-Noertrange (ELNT).

Have Fun, Fly Safe and Stay Out of Trees
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor de tips, als er nog iemand leuke tips heeft hoor ik het graag!
Hoe doen jullie dat bijvoorbeeld als je een nachtstop wilt maken? Wat als het niet doorgaat doordat het niet continue VMC is op je route, dan zit je met je hotel, of er moeten natuurlijk afspraken gemaakt worden..

PPL is binnen trouwens :rt:!

Laat maar komen die tripjes!
 
Thanks voor de tips, als er nog iemand leuke tips heeft hoor ik het graag!
Hoe doen jullie dat bijvoorbeeld als je een nachtstop wilt maken? Wat als het niet doorgaat doordat het niet continue VMC is op je route, dan zit je met je hotel, of er moeten natuurlijk afspraken gemaakt worden..

PPL is binnen trouwens :rt:!

Laat maar komen die tripjes!

Ik boek meestal een hotel in het centrum omdat ik dan 's avonds ook nog wat te doen heb :D. Waar ik dan met name op let zijn reisafstanden en annuleringscondities. Soms kan het beter zijn 40 euro meer uit te geven voor een hotel waarbij je wel een airport transfer hebt en geen geld uit hoeft te geven aan taxi's of OV om te gaan eten en stappen dan goedkoop maar ver weg te zitten.

Booking.com kun je meestal een dag van tevoren nog annuleren zonder kosten.

Veel plezier en we horen graag je vliegverhalen :biertje:

Groeten,
Eelco
 
Ik woon in London en vlieg vanaf White Waltham Airfield.
Ik vond Biggin Hill erg tegenvallen behalve wanneer er een show is.
Kan je North Weald aanraden, ten noorden van London. Het meest authentieke veld, met zelfs DC3/DC6'en.

Gr, Johan
 
Hee Naud,

Ik kijk even stiekem met je mee. Want ook voor mij is het wel eens leuk te weten wat nu leuke bestemmingen zijn, en dan toch een beetje om de hoek.

Zelf heb ik Oostende in gedachte. Moet je wel bij mooi weer doen, dan kun je lekker genieten van de kust. Ben tot op heden, na het behalen van m'n PPL, nog niet verder gekomen dan Teuge, maar heb wel al de vraag gekregen van iemand om samen een rondje waddeneilanden te doen.

Mazzel...

Berry
 
In Duitsland heb ik er ook wel een paar.
Bielefeld, daar krijg je een courtesy car van het vliegveld als je in nabij gelegen hotel blijft slapen, was 40e voor 1 nacht. En het vliegveld ligt prachtig tegen wat heuvels aan en de approach op de 11 is letterlijk tussen de bomen.

Egelsbach, dit veldje ligt vlak onder Frankfurt en is een zeer druk VFR veldje, vergelijkbaar met Stadtlohn. Voor een hapje kan je idd langs Koblenz (Grieks) of Bonn Hangelar (Duitse worst!)

In en naar Denemarken lijkt me ook leuk, maak dan idd een stop langs de wadden en Helgoland. In Denemarken zelf vond ik de vliegvelden zeer makkelijk en vriendelijk, maar er was niet zoveel te doen. De steden waren daarentegen gezellig, ikzelf ben in Esbjerg, Billund, Aarhus, Aalborg, Odense, Billund (als je Legoland wil zien) en Kolding geweest.

In Belgie, kan ik je nog naar Spa en Kortrijk, hier kun je aan het vliegveld lekker eten.

Voor de rest, doe vooral gewoon waar je zin in hebt en ontdek de vliegvelden zelf, over Biggin Hill moet je niet zoveel zorgen maken, als je van richting Beek komt op max 2000ft kom je niet eens in de buurt van die grote velden!

Veel plezier ermee.
 
Allemaal leuke suggesties, Naudjuh, maar allereerst Koblenz! Ik wil die mixed grill. Als ik ook maar merk dat je overweegt die vlucht door m'n neus te boren.... Denk eraan, ik weet waar je woont;)
 
Terug
Bovenaan