Leeftijdsverwachting piloot

Er is een aantal jaren geleden onderzoek gedaan naar de straling waaraan de piloten tijdens hun vluchten worden blootgesteld.
Daaruit bleek dat de gemiddelde piloot tijdens zijn loopbaan minimaal 6 maal zoveel straling krijgt te verwerken dan een medewerker van een kerncentrale.

Dit, uiteraard in combinatie met het meestal sterk verstoorde bioritme (onze levensklok), de stress en de slechte cabinelucht (druk, bacillen en (olie)dampen), zorgt zeer zeker voor een kortere levensverwachting dan de gemiddelde mens!
 
Die straling valt wel mee. Al die tijd dat je voorin zit kun je namelijk niet roken, en dat is toch de belangrijkste doorsoorzaak ( door hart- en vaatziekten)

Verder niet teveel lichamelijke en geestelijke inspanning. Dat geeft ook slijtage. ( hee, dat klinkt als een piloot)

En de gemiddelde leeftijd kun je inderdaad aflezen aan de pensioenpremie die betaald moet worden. De medische voorselectie geeft ook een latere sterfteleeftijd dan gemiddeld.

De gemiddelde Nederlandse man wordt 74 jaar oud, maar als je inkomen wat hoger is en je intelligentie ook (sociaal-economische klasse), dan komen daar nog een paar jaartjes bij. Glazenwassers doen het wat slechter dan het gemiddelde evenals kraanmachinisten, andere beroepen op hoog niveau :grijns:

S.

( the young steer ran down and fucked a cow, the old steer walked down slowly and fucked them all )
 
Laatst bewerkt:
Oorspronkelijk gepost door SR20FlyEye
Verder niet teveel lichamelijke en geestelijke inspanning. Dat geeft ook slijtage. ( hee, dat klinkt als een piloot)

Praat maar eens met een short-haul vlieger die 900 uur per jaar doet, 4 legs per dag, op outstations waar organisatie een vreemd woord is...:rolleyes:
 
Siem is still alive and kicking!!

Ik was laatst nog bij CAE NLS voor wat sim uurtjes en daar stond hij als vanouds POF etc te doceren.

Op dit moment is er iemand op de UvA aan het afstuderen die de demografie van o.a. piloten onderzocht heeft en daaruit blijkt dat we toch nog langer leven dan gemiddeld dus dit bied weer wat perspectieven!

En ik sluit me aan bij Cpt. b.d. Siem: Je moet niet de beste Piloot willen zijn maar wel de oudste!
 
prins Bernhard

prins Bernhard

Prins Bernhard werd 93 met 12.000 vlieguren ongeveer. Het zal dus wel wat meevallen... :airforce:
 
Terug
Bovenaan