privatecaptain
New member
Ik neem aan dat ik niet de enige ben die het is opgevallen dat de laatste 3 jaren de landingsgelden van diverse Nederlandse groene velden in rap tempo zijn gestegen. Seppe mijd ik daarom al een tijdje (in het weekeinde boven de EUR 30,-). Paar weken geleden me rot geschrokken toen ik na een landing op een doordeweekse dag met een hele stille kist (C172 met Centurion 2.0 dieselmotor) EUR 30,- moest aftikken.
Vanuit Rotterdam wordt al minder ge-T&G't op Seppe maar gaat men steeds vaker naar Midden-Zeeland die nog een speciaal laag T&G tarief hebben. 5 minuten verder vliegen, maar het scheelt toch een slok op een borrel.
Vlieg je vervolgens Duitsland of Frankrijk in, dan ga je met steeds meer plezier de landingspenningen voldoen.
Ik kan het bijna niet geloven, maar ik vlieg homebased vanaf Rotterdam, en zelfs inclusief de ATC kosten (EUR 9,98 voor het vertrek) ben ik met een landing op dit gecontroleerde veld goedkoper uit. (EUR 21,48)
Vandaar langs deze weg een oproep aan de groene velden om de landingskosten in de hand te houden, want waar gaat dit ophouden?
Vanuit Rotterdam wordt al minder ge-T&G't op Seppe maar gaat men steeds vaker naar Midden-Zeeland die nog een speciaal laag T&G tarief hebben. 5 minuten verder vliegen, maar het scheelt toch een slok op een borrel.
Vlieg je vervolgens Duitsland of Frankrijk in, dan ga je met steeds meer plezier de landingspenningen voldoen.
Ik kan het bijna niet geloven, maar ik vlieg homebased vanaf Rotterdam, en zelfs inclusief de ATC kosten (EUR 9,98 voor het vertrek) ben ik met een landing op dit gecontroleerde veld goedkoper uit. (EUR 21,48)
Vandaar langs deze weg een oproep aan de groene velden om de landingskosten in de hand te houden, want waar gaat dit ophouden?