Lamineren / plastificeren

Ze moeten inderdaad een jaar mee :) En in dat jaar moet ik minimaal 10 uur solo en 10 uur dual navigatie vliegen, dus dat wordt een zooitje als alles er op blijft staan.
Ik heb net de kaarten gezien van een andere student, hij heeft het ook zelf gedaan en dat zag er best goed uit. Dat wordt dus lekker knippen en plakken binnenkort.
 
Ikzelf heb via mijn vliegclub VFR kaarten van België gekocht die geplastificeerd waren (licht, niet heel dik). Ik kan er met bijvoorbeeld een dunne whiteboardmarker op schrijven, en dat met een gewone gum perfekt weer wegpoetsen.
 
Dat wordt inderdaad het idee. Echter, er zijn helaas geen licht geplastificeerde kaarten van Noorwegen te koop, voor zo ver ik weet.
 
Ik had het zelfde probleem met maritieme kaarten, daar hadden we 2 oplossingen:

1 - waspotloden (Lumocolor Omnichrom van Steadler) heel scherp slijpen en vooral niet teveel druk geven en dan is het met een speciale plastic gum op de meeste gladde papiersoorten redelijk eenvoudig weg te gummen.

Gewoon even testen in de marge van de kaart als dat niet ging, (bijv bij sommige Engelse kaarten) dan gebruikten we oplossing 2.

2 - gewoon potlood maar dan in hardte graad 4B, dat is een heel zachte grafietkern dus niet te hard drukken, met een gewone gum ook weer uit te gummen zonder al te veel schade op de kaart. Nadeel hier is dat je slechts één kleur tot je beschikking hebt.
 
Laatst bewerkt:
ah guys.... Laminieren... niet laminieren...

...

Een maagd meisje gaat trouwen en ze praat met haar moeder over wat er gaat gebeuren.

"Mama, wat moet ik doen? Moet ik mijn slipje uit doen, of moet ik hem aanhouden, of moet ik hem uit laten doen?"

En de moeder zegt: "Ah, meissie... aanhouden, uit doen... je zal toch ge&(*#2 worden"

ps Excuse my French
 
Laatst bewerkt:
Lamineren geen probleem

Lamineren geen probleem

Lamineren, geen probleem bij Skin Laminations in Amsterdam kunnen ze elk formaat en dikte lamineren ook waterkaarten die naderhand gevouwen moeten worden zijn geen probleem.
je kunt ze daarna ook met watervaste stiften of markers beschrijven.
Je kunt kiezen tussen mat of glans.
 
Ja mat is het beste denk ik. Ik gebruikte altijd watervaste stiften (niet te dik, niet te dun) en nagellak remover om het er weer af te halen. Werkte perfect.
 
Lamineren, geen probleem bij Skin Laminations in Amsterdam kunnen ze elk formaat en dikte lamineren ook waterkaarten die naderhand gevouwen moeten worden zijn geen probleem.
je kunt ze daarna ook met watervaste stiften of markers beschrijven.
Je kunt kiezen tussen mat of glans.

Als ik nou een KvK-uittreksel aanvraag van Skin Laminations te Amsterdam, zie ik dan S. van Laar als bestuurder of eigenaar staan?

;)
 
Haha was me niet eens opgevallen, Simon van Laar :) Ik heb de kaarten gisteren verstuurd en toch maar gekozen voor glans, om geen kleur te verliezen. Ik denk dat het wel meevalt met de zon, iedereen gebruikt hier dat zelf geplakte glans spul.
 
Vandaag zijn ze weer thuisgekomen in Noorwegen. Het is mooi werk geworden. Nu kan ik lekker gaan kleuren :) Iedereen nogmaals bedankt voor alle tips.
 
Terug
Bovenaan