kls'ers na de kls

hiermetbier

New member
hoi

er is de laatste tijd nogal wat te doen over de gemeende aannamegolf van de klm En veel mensen zien de kls ook als de beste vliegschool in nederland (oa doordat 85% wordt aangenomen bij de klm volgens sommigen) maar wat ik me nou afvraag is wat er met de rest van die kls'ers gebeurt, want daar lees ik helemaal nix over. Kom die uiteindelijk toch aan een baan en hoe lang duurt hun zoektocht, en zijn er ook ex-kls'ers die al meer dan een half jaar thuis zitten? Want als ik zo de topics hier lees is het merendeel gebasseerd op verhalen uit de wandelgangen
 
als je een gelukkie kls naar klm-er bent dan zit je ook met klm welk 6 maanden thuis in selectie en dergelijke.

andere kls-ers, komen terecht bij HV, austrian (arrows), air berlin, en kunnen in selectie bij BA. edoch kom je niet bij klm dan kost t je zelf wat meer in spanning.

maar hier is al veeeel veeeel veeelsteveel over gepraat op dit board. er zijn de laatste 2 maanden denk ik al genoeg threads over de kls geweest.. ik zou zeggen gebruik de search!

groeten
 
hiermetbier zei:
En veel mensen zien de kls ook als de beste vliegschool in nederland (oa doordat 85% wordt aangenomen bij de klm volgens sommigen)


:haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha:
Ja als je niet bij de Sky gods zit....

Sorry.. moest effe hard lachen toen ik dit allemaal las..
 
Larspl zei:
andere kls-ers, komen terecht bij HV, austrian (arrows), air berlin, en kunnen in selectie bij BA.

vergeet Denim niet ;)
Toch zijn er aardig wat KLS'ers (die niet naar KLM kunnen) die moeite hebben met het vinden van een job.
 
kijk dit bedoel ik dus.... ik weet best dat mensen die niet bij klm terecht komen naar hv, denim, austrian etc. gaan. Maar dit is zo ongeveer hetzelfde vrij vage praatje als op de kls site zelf.... Ik wil gewoon het liefst wat ervaringen horen!
 
Fenceman zei:
Op dit moment is het ongeveer 2 maanden wachten tussen kls-klm. Dit is eigenlijk alleen de selectie procedure.

ter illustratie: 28feb klaar, 22ma grading, mei psycho, juni cova, 5 sept beginnen.
 
Afgestudeerd KLS op 9 september 1999 (klas 97-5), begonnen bij Lufthansa per 3 januari 2000. Heb buiten Lufthansa niets anders geprobeerd, vond (en vind dat nu nog steeds) de Duitsers meer dan OK !
 
De mensen die ik ken, en die niet door de selectie bij KLM zijn binnengekomen, beoefenen tegenwoordig de volgende beroepen:

- Piloot bij Transavia.
- Stess bij Transavia.
- Politieagent.
- Flightplanner in het OCC (voor KLM)
- En nog wat mooie baantjes.

Er zitten idd aardig wat KLS-ers bij Lufthansa, maar dat was min of meer eenmalig, omdat KLM ze niet kwijt kon. Het is dus niet zo mooi als dat het wordt voorgesteld. Hetzelfde geldt voor Austrian. Je mag met een beetje mazzel wel naar de BA selectie, maar als je voor BA gaat, zou ik EPST gaan doen.

Desalniettemin zou ik graag verhalen willen horen van mensen die bij KLM zijn afgewezen (niets om je voor te schamen), en waar zij nu terecht zijn gekomen.
 
Moet ik uit het bericht van Q-nimbus dan opmaken dat je na de kls in feite alleen maar naar de klm gaat, en als dat niet lukt je het vliegersvak maar uit je hoofd moet zetten?....
 
Je zult als afgewezen KLS'er bij de KLM bij elke andere maatschappij moeten uitleggen waarom je daar niet bent aangenomen..
Succes....

De verhalen over lufthansa wil ik trouwens effe een kant tekening bijzetten..
Hoe lang is dat geleden ??
Voor zover ik me kan heugen is dat jaren geleden. En niet iets recent.

Dan dat airberlin...
Volgens mij heeft de persoon in kwestie dit helemaal zelf geregeld..

Zou je dus niet teveel aan alle mooie verhalen optrekken.

Cheers.
:biertje:
 
Altimiter zei:
Dan dat airberlin...
Volgens mij heeft de persoon in kwestie dit helemaal zelf geregeld..

Zowiezo zul je het altijd zelf moeten regelen!

KLS is prima zolang je bij de KLM aangenomen wordt.
Anders is het gewoon superkut en van de KLS moet je niet zoveel verwachten dan.
Als ik opnieuw een opleiding zou moeten doen zou ik het denk ik weer bij de KLS doen. Maargoed ik heb wel makkelijk praten natuurlijk. Je moet gewoon de vliegschool nemen waar je het beste idee aan overhoudt.

Groetjes
 
Een vriend van me is afgewezen bij de KLM, en zit nu in de laatste selectiefase bij Transavia. Hij mocht ondertussen al een paar keer meevliegen. Ziet er goed uit allemaal.
 
Jesper zei:
Een vriend van me is afgewezen bij de KLM, en zit nu in de laatste selectiefase bij Transavia. Hij mocht ondertussen al een paar keer meevliegen. Ziet er goed uit allemaal.

Ja, dan ben ik toch benieuwd waarop hij is afgekeurd.
 
Q-nimbus, ben jij (oud) kls-er?

Condude: why do you ask?

Het Lufthansa verhaal is idd al lang geleden, zeker 5 jaar terug.
grtz
 
Hoe vervelend het ook is om als KLS'er bij de KLM afgekeurd te worden, begrijp ik best waarom Condude naar de reden van de afwijzing vraagt. Zonder namen of iets dergelijks bekend te maken. Er kan wellicht van geleerd worden.
 
Het blijft een feit dat zo een selectie een momentopname is. en als je bijvoorbeeld zou worden afgekeurd op je psychologische onderzoek hoeft dat denk ik niet meteen te betekenen dat je geen goede vlieger zou zijn.
 
luk zei:
Moet ik uit het bericht van Q-nimbus dan opmaken dat je na de kls in feite alleen maar naar de klm gaat, en als dat niet lukt je het vliegersvak maar uit je hoofd moet zetten?....

Dat is wel heel dramatisch gesteld, maar het wordt een stuk lastiger. Uiteindelijk hangt het allemaal van jezelf af natuurlijk; de mensen met 90% in de groundschool, geen DX-jes worden natuurlijk gewoon aangenomen! Zorg er gewoon ZELF voor dat er geen reden is tot afwijzing ;)

luk zei:
Het blijft een feit dat zo een selectie een momentopname is. en als je bijvoorbeeld zou worden afgekeurd op je psychologische onderzoek hoeft dat denk ik niet meteen te betekenen dat je geen goede vlieger zou zijn.

Dat denk ik wel. Tuurlijk, het is niet waterdicht, maar geeft wel een goede indicatie.
 
Terug
Bovenaan