InStyle
New member
Hier het 'officiele' vervolg op deel 2 wat betreft de KLS selectie in het algemeen.
Deel 2:
http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=5771
Deel 2:
http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=5771
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
777-300 ik heb zelf afgelopen jaar selectie gedaan bij KLS, ben helaas op cova afgevallen.
Ik zit zelf in eindexamen jaar VWO. Wat je goed moet beseffen is dat je door de keuringen 4 x 1 schooldag en 1 x 4 schooldagen kwijt bent. Dit moet je dus aankunnen in je examenjaar. Als je zelf iets hebt van ik kan zoveel lessen niet missen dan zou ik je aanraden pas na je examenjaar te beginnen.
Heb je zoiets van die lessen kan ik makkelijk missen, waarom niet dan? Des te eerder kan je beginnen aan je opleiding en des te eerder ben je piloot. Selectie bij KLS gaat toch al snel 2 a 3 maanden overheen voordat je hem helemaal doorlopen hebt.
Succes met je keuze!
Waarom hebben ze jou uiteindelijk afgewezen bij de COVA?
Mag ik vragen hoe oud je bent en wat voor opleiding (havo/vwo, profiel?) je nu doet? Waar ze in cova ook ineens naar vragen zijn je punten op school. Dus ook altijd fijn als die een beetje hoog zijn.
Iets anders is wel dat in je examenjaar het 2e deel van het jaar veelal herhaling is. Als je hier dan wat dagen mist is dat natuurlijk al minder erg. Maar het blijft je eigen keuze. Waarom kies je voor KLS?
Ik kies voor de KLS omdat deze school de meeste kans biedt op een baan. QUOTE]
pas hier op met dit soort uitspraken
Het schijnt nogal een gevoelig onderwerpje te zijn gheghe.
Grtz
Ik ben 15 jaar jong en zit in 4H met het profiel Natuur & Techniek. Na 5H ben ik nog van plan om ook een vwo diploma te halen.
Ik kies voor de KLS omdat deze school de meeste kans biedt op een baan. Daarnaast vind ik dat de KLS in een mooie omgeving ligt (Eelde Airport etc.), een reden die weliswaar iets minder van belang is. Ik ken veel mensen die op dit moment op de KLS zitten, waar ik veel van hoor. De droom om naar de KLS te gaan wordt dan alleen maar groter.
NLS/EPST etc. hebben ook goede baankansen natuurlijk, maar je moet kiezen.
Ik heb nog dik twee jaar voordat ik me daadwerkelijk ga aanmelden bij een vliegschool, dus tijd genoeg.
Hoe sta je nu zelf op havo ervoor?
Je motivatie voor het kiezen van de KLS moet alleen nog wel wat beter, het feit dat ze grote kans op baan bieden klopt ook niet geheel omdat je het toch echt zelf moet waarmaken. Daarnaast een leuke omgeving is inderdaad mooi mee genomen maar daar letten hun totaal niet op.
Wat ze wel goed vinden bijvoorbeeld is als je verschillende scholen langs gaat en hun puur op kwaliteit kiest. Of omdat je graag baan bij KLM ambieert.
Dat het op dit moment nog niet genoeg aanwezig was en ze twijfelden of dat binnen 2 jaar goed genoeg zou zijn. Ze kijken ook naar je groeipotentie en vonden dat op dit gebied te twijfelachtig. Het is jammer maar ga nu gewoon opleiding elders doen, vandaag laatste examen VWO gehad. Als het goed is geslaagd dus das lkkr!
Gefeliciteerd dan maar vast!
Op basis waarvan hebben ze bij de KLS uiteindelijk besloten dat je groeipotentie twijfelachtig was? Was dit bij PO2 al naar voren gekomen?
Hoe jonger je bent, hoe eerder ze je zullen weigeren vanwege het bekende liedje: gebrek aan levenservaring.
Bij mij was dat dus het geval. Ik ben bij de KLS afgewezen en dat was volgensmij omdat ik niet zo'n sterke indruk maakte... maar het was vooral te weten aan m'n onvolwassenheid toen...
Het is een lastige keuze, maar ieder moet voor zichzelf bepalen wanneer je deelneemt aan zoiets.