KLS doorstroming naar KLM (of andere)

Lift zei:
... Voorbeelden zijn Austrian Airlines, denim air en Air Berlin

Dat Austrian KLS-ers aanneemt is (voorlopig) verleden tijd nadat er en masse samen met menig NLS-er ontslag is genomen om bij de KLM te gaan vliegen.
Ik heb van een betrouwbare bron in het selectieciruit vernomen dat 25% van de KLS-ers afvalt bij de selectie bij de KLM.

P.S. Mag ik vragen hoeveel man er bij Air Berlin vliegen en hoe die er terecht zijn gekomen?
 
RTO zei:
Dat Austrian KLS-ers aanneemt is (voorlopig) verleden tijd nadat er en masse samen met menig NLS-er ontslag is genomen om bij de KLM te gaan vliegen.
Ik heb van een betrouwbare bron in het selectieciruit vernomen dat 25% van de KLS-ers afvalt bij de selectie bij de KLM.

P.S. Mag ik vragen hoeveel man er bij Air Berlin vliegen en hoe die er terecht zijn gekomen?

Dat verhaal van austrian zal best kloppen. Ik gaf alleen aan dat er in het verleden kls'ers een baan hebben gevonden.

Mijn betrouwbare bron geeft een afvalpercentage van zo'n 17% bij de KLM selectie. Dat percentage is gebaseerd op de laatste 100 man die selectie hebben gedaan bij KLM.

En over Air Berlin kan ik je geen extra info verschaffen.... Maar ga ervan uit dat het gaat om 1 of misschien 2 personen.
 
Cpt. Relax zei:
Bedoel je niet dat er 17% doorgeraakt?

Afvalpercentage van 17% is wel heel laag anders...


17% erdoor, gij ziet ze vliegen zeker :eek!:
als je kijkt naar de huidige klassen, daar vallen er 2 tot 4 af van de twintig, dus die 17% zal wel kloppen
 
meerval zei:
oke, mischien heb je daar wel gelijk in. maar het kan bijvoorbeeld zo zijn dat je niet bij de klm aan de bak komt omdat je resultaten te laag waren. en dat is dan toch grotendeels je eigen schuld. had je maar beter moeten leren en als dat toch niets zou uitmaken had je maar niet op die school moeten gaan. en als je al wat ouder bent... tja dan hoor je bij de groep pechvogels. maar als dan toch hard je best doet solliciteerd etc. dan kom je volgens mij toch behoorlijk ver.


Ik ken een aantal mensen die van de KLS afgeschopt zijn tijdens hun vliegfase, en dat komt niet doordat ze niet hun best deden, of niet hard genoeg werkten. Zijn nu overigens allemaal bij een andere (NL) school aan hun frozen ATPL gekomen. Vliegen is niet alleen maar leren, ook aanleg! En de selectie die je doorloopt geeft niet altijd de juiste uitkomst!

Bedenk ook dat als je in een slechte periode afstudeert, en 2 of 3 jaar klaar bent met je opleiding en geen baan krijgt, je niet bepaald aantrekkelijk bent voor mijen. Als ze dan toch een lowtimer aannemen hebben ze liever de kerel die net een week klaar is!

17 van de 100 niet aangenomen, dat vind ik helemaal niet zo laag. Die 17 jongens zijn ook bij de KLS begonnen met het idee dat ze naar de KLM kunnen. Hoe snel vinden die jongens ergens anders een baan?
 
Flash2002
Ik ken een aantal mensen die van de KLS afgeschopt zijn tijdens hun vliegfase, en dat komt niet doordat ze niet hun best deden, of niet hard genoeg werkten. Zijn nu overigens allemaal bij een andere (NL) school aan hun frozen ATPL gekomen. Vliegen is niet alleen maar leren, ook aanleg! En de selectie die je doorloopt geeft niet altijd de juiste uitkomst!

ik dacht dat als het wat minder gaat tijdens de vliegfase, dat je dan weer terug gaat naar de nl om een beetje op zo'n simulator extra te oefenen. tenminste dat was zo met een klser die ik ken. en daarna is hij gewoon weer naar amerika gegaan om verder te gaan...


Bedenk ook dat als je in een slechte periode afstudeert, en 2 of 3 jaar klaar bent met je opleiding en geen baan krijgt, je niet bepaald aantrekkelijk bent voor mijen. Als ze dan toch een lowtimer aannemen hebben ze liever de kerel die net een week klaar is!

als je af en toe nog eens een keertje vliegt denk ik dat je toch wel ergens binnen de 5 jaar een fatsoenlijke baan kunt vinden als je flink je best doet.
maar tja ik denk dat je dan wel diep in de schulden zit.. simpel is het in iedergeval niet..


17 van de 100 niet aangenomen, dat vind ik helemaal niet zo laag. Die 17 jongens zijn ook bij de KLS begonnen met het idee dat ze naar de KLM kunnen. Hoe snel vinden die jongens ergens anders een baan?

waar heb jij eigenlijk dat aantal gevonden, want ik hoor steeds weer mensen iets anders zeggen.
 
Nou Meerval dan moet ik je toch uit je dromen helpen, de KLS is echt niet zo welwillend om mensen extra training te geven. (heb termen horen vallen als je file is nu te beschadigd om nog naar de KLM te kunnen, je kan beter naar een andere school)

Met af en toe een keertje vliegen kom je er echt niet. En ifr bijhouden.....forget it. Misschien moet je eens een onderzoekje doen naar de huurprijzen van vliegtuigen, en let dan op wat een ifr gecertificeerd vliegtuig kost.
En geloof me deze prijzen lijken nog veel hoger als je 100.000 euro achter je naam hebt staan. Dus maar met familie en vrienden vfr vliegen (telt niet echt mee), maar die heb je op eene gegeven moment ook allemaal gehad.

Dus zul je proberen ergens voor een rondvluchten bedrijf te werken, maar ja die betalen of helemaal niet of iets van 9 euro per gevlogen uur. Maar ja die klanten willen ook uitleg over het vliegtuig (een briefing) en die duurt snel een half uur (let op je vliegt niet dus onbetaald). En daarna mag je een kwartier de lucht in. woehoe 2,25 verdient
Nou reken zelf maar uit als je 8 vluchten op een dag hebt. Dan ben je mooi 8 uur bezig voor 18 euro.

Een ander baantje, nou met je brevet kun je mooi niets behalve vliegen, dus maar ergens achter de kassa. Of als je geluk hebt op schiphol ergens bij cargo werken, maar verwacht niet dat je daarmee aan een baan komt. Zijn de mijen heel duidelijk over.

Ik wil niet lullig zijn, maar ik denk dat veel mensen kunnen beamen dat je in de eerste 2 jaar na je opleiding de beste kans maakt om aan baan te komen. Duurt het langer dan kun je weer flink gaan investeren.
Er hoeft echt niet veel te gebeuren en de markt ligt weer volledig op zijn gat.

Het getal van 17 stond enkele posts hierboven, maar komt overeen met het getal wat ik al eerder gehoord heb. Dat 2 van de 10 KLSers afvallen.
 
hmmm nu ben ik helemaal down....
en je hebt mijn reputatie ook ten gronde gebracht...:traantjes
ik hoop mar op het beste :duh: en dat ik als het zover is toch nog ergens aan de bak kan komen.
 
haha :-) ik zeg niet dat je geen vliegopleiding moet doen!
Maar wel dat je realistisch moet blijven, en er dus ook mensen zijn die nooit aan een baan gaan komen.

BTW welke reputatie?
 
Terug
Bovenaan