Nou Meerval dan moet ik je toch uit je dromen helpen, de KLS is echt niet zo welwillend om mensen extra training te geven. (heb termen horen vallen als je file is nu te beschadigd om nog naar de KLM te kunnen, je kan beter naar een andere school)
Met af en toe een keertje vliegen kom je er echt niet. En ifr bijhouden.....forget it. Misschien moet je eens een onderzoekje doen naar de huurprijzen van vliegtuigen, en let dan op wat een ifr gecertificeerd vliegtuig kost.
En geloof me deze prijzen lijken nog veel hoger als je 100.000 euro achter je naam hebt staan. Dus maar met familie en vrienden vfr vliegen (telt niet echt mee), maar die heb je op eene gegeven moment ook allemaal gehad.
Dus zul je proberen ergens voor een rondvluchten bedrijf te werken, maar ja die betalen of helemaal niet of iets van 9 euro per gevlogen uur. Maar ja die klanten willen ook uitleg over het vliegtuig (een briefing) en die duurt snel een half uur (let op je vliegt niet dus onbetaald). En daarna mag je een kwartier de lucht in. woehoe 2,25 verdient
Nou reken zelf maar uit als je 8 vluchten op een dag hebt. Dan ben je mooi 8 uur bezig voor 18 euro.
Een ander baantje, nou met je brevet kun je mooi niets behalve vliegen, dus maar ergens achter de kassa. Of als je geluk hebt op schiphol ergens bij cargo werken, maar verwacht niet dat je daarmee aan een baan komt. Zijn de mijen heel duidelijk over.
Ik wil niet lullig zijn, maar ik denk dat veel mensen kunnen beamen dat je in de eerste 2 jaar na je opleiding de beste kans maakt om aan baan te komen. Duurt het langer dan kun je weer flink gaan investeren.
Er hoeft echt niet veel te gebeuren en de markt ligt weer volledig op zijn gat.
Het getal van 17 stond enkele posts hierboven, maar komt overeen met het getal wat ik al eerder gehoord heb. Dat 2 van de 10 KLSers afvallen.