KLS doorstroming naar KLM (of andere)

Cpt. Relax

New member
Vraagje,

Ik heb nu al een aantal weken alle websites van de studenten van de laatste jaren (na 2001) zitten uitspitten.

Hebben jullie een zicht (wegens te weinig info te vinden), hoeveel afgestudeerden aan de KLS ook effectief worden tewerkgesteld bij de KLM.

Aangezien iedereen (infodag) dat daar vrij evident lijkt te vinden...

Een nuchtere doch correcte mening gewenst :)
 
Ongeveer 85% van de studenten gaat naar de KLM.

De laatste tijd zijn er ook een aantal kls'ers naar transavia gegaan. De overige studenten komen bij andere maatschappijen terecht en welke dat zijn wisselt nogal. Voorbeelden zijn Austrian Airlines, denim air en Air Berlin
 
Dus al bij al vinden ze zo goed als allemaal werk...

Vind ik zelf nog wel een goed cijfer die 85%, er zullen er altijd wel zijn die ergens anders ook aan de slag geraken.
 
Ik ken er persoonlijk een die vlak na het verdwijnen van de baangarantie werd afgewezen bij de KLM. Hij zit inmiddels al een aantal jaar zonder vliegbaan.
Nu het overal aantrekt probeert hij alsnog ergens tussen tekomen. Tot op heden zonder succes.
Binnenkort gaat het hem wel lukken. Kwestie van tijd hoop ik voor hem.
 
Het ligt natuurlijk met name aan jezelf he?!

Veel Maatschapijen kijken niet echt naar je vooropleiding. Als je de nodige brevetten maar hebt. Het hangt dus van een boel af. Leeftijd, de Arbeidsmarkt, hoe goed je bent in solliciteren etc etc etc...
 
Okki zei:
Het ligt natuurlijk met name aan jezelf he?!

Veel Maatschapijen kijken niet echt naar je vooropleiding. Als je de nodige brevetten maar hebt. Het hangt dus van een boel af. Leeftijd, de Arbeidsmarkt, hoe goed je bent in solliciteren etc etc etc...

Mee eens!
Maar er zijn wel KLS'ers die al lang afgestudeerd zijn en nog niet vliegen.
 
maar dat is dan ook hun eigen schuld!!
als je hard genoeg werkt en af en toe nog een keertje vliegt heb je altijd wel een baan als verkeersvlieger. (tenzij je een super grote pechvogel bent)
 
meerval zei:
maar dat is dan ook hun eigen schuld!!
als je hard genoeg werkt en af en toe nog een keertje vliegt heb je altijd wel een baan als verkeersvlieger. (tenzij je een super grote pechvogel bent)

Niet zo lief om te zeggen he?

Misschien zijn ze wel al wat ouder en worden ze (nog) niet uitgenodigd ofzo omdat maatschapijen eerst de wat jongere mensen op selectie laten komen die ze "in file" hebben.

Daar zal jij geen last van hebben trouwens..
Geboortedatum:
June 9, 1990
Leeftijd:
16
't gaat wel goed met de luchtvaart op dit moment, maar banen liggen ook niet overal voor iedereen voor het oprapen hoor!
 
oke, mischien heb je daar wel gelijk in. maar het kan bijvoorbeeld zo zijn dat je niet bij de klm aan de bak komt omdat je resultaten te laag waren. en dat is dan toch grotendeels je eigen schuld. had je maar beter moeten leren en als dat toch niets zou uitmaken had je maar niet op die school moeten gaan. en als je al wat ouder bent... tja dan hoor je bij de groep pechvogels. maar als dan toch hard je best doet solliciteerd etc. dan kom je volgens mij toch behoorlijk ver.
 
meerval zei:
maar dat is dan ook hun eigen schuld!!
als je hard genoeg werkt en af en toe nog een keertje vliegt heb je altijd wel een baan als verkeersvlieger.


Hallo Meerval,

Zelf heb ik 5 jaar moeten zoeken naar een baan. En jij wilt zeggen dat dat komt omdat ik niet hard genoeg gewerkt hebt?! 4jaar lang heb ik in de cabine gewerkt bij transavia en iedere vrije dag die ik heb gehad, heb ik doorgebracht op R'dam airport. Hopend op een vluchtje. Vaak aan het einde van de dag 1,5 uur geblokt.

Ik denk dat het eerst tijd wordt dat je je HAVO eens af gaat maken en daarna gaan we verder wel zien. Ga daarna eens een jaar werken en begin daarna aan je vliegopleiding. Wat weet jij nou van hard werken man?!
 
koning lucht. je bent toch ook verkeersvlieger. je hebt er hard voor gewerkt en nu ben je verkeersvlieger... dus als je er hard voor werkt dan vindt je ook echt wel een keertje wat.

ps. je hebt toch helemaal niet op de kls gezeten?? toch?
 
Notitie bij het aantal kls'ers dat daadwerkelijk bij de klm gaat vliegen; Volgens de kls is er maar 3% uitval tijdens de opleiding, er is echter gegronde reden om aan te nemen dat dat op dit moment vele malen hoger ligt.
 
Djanello zei:
Volgens de kls is er maar 3% uitval tijdens de opleiding, er is echter gegronde reden om aan te nemen dat dat op dit moment vele malen hoger ligt.

wat is de reden hiervoor?
blijkbaar zijn er een aantal studenten van de cloudsurfers die wat bijscholing nodig hebben. Is dit te veralgemenen of blijft het beperkt tot enkele gevallen?
 
Djanello zei:
Notitie bij het aantal kls'ers dat daadwerkelijk bij de klm gaat vliegen; Volgens de kls is er maar 3% uitval tijdens de opleiding, er is echter gegronde reden om aan te nemen dat dat op dit moment vele malen hoger ligt.

waar heb je het nu eigenlijk over??
de kls heeft het over de mensen die TIJDENS de opleiding uitvallen en je hebt het over de mensen die afgewezen worden door de klm. ik zie de overeenkomst niet, jullie hebben het beide over iets anders.
 
Veel mensen nemen de kansen op een baan mee in de overweging tot het kiezen van een opleiding. Die zijn bij de KLS gewoon goed als je de opleiding afmaakt. Ook is een afvalpercentage van 3% tijdens de opleiding erg goed, maar blijkt daar in de praktijk op het moment wat minder van terecht te komen. Ik heb het hier niet over de cloudsurfers, maar over een andere klas, waar ook een vrij hoog afvalpercentage is te zien. Ik weet natuurlijk niet hoe het bij alle klassen gaat, maar hoor wel wat verhalen hier en daar, ook van huidige kls'ers.

Wat ik erg jammer vindt om te zien, is dat hier niet over wordt gerept. Niet op de kls site (begrijpelijk) maar ook niet op de klassen sites. Wanneer je wat rondkijkt zie je vaak op de groepsfoto bij aanvang van de opleiding een aantal gezichten staan die verder op de website bijna niet meer voorkomen. Datzelfde geldt heel vaak ook voor mensen die worden afgewezen bij de KLM.

Geeft een beetje raar gevoel zeg maar... die verhalen hoor je niet.
 
Djanello zei:
Geeft een beetje raar gevoel zeg maar... die verhalen hoor je niet.

Komt omdat deze mensen vaak niet definitief van de opleiding zijn...

Verder worden op dit moment vrijwel alle mensen die klaar zijn met de opleiding aangenomen. Ik denk dat minder dan 5% het niet haalt. That is, op dit moment. Markt is erg aan het aantrekken.
 
Terug
Bovenaan