Klpd vlieger in the house?

Oopsiewally

New member
Beste airworkers,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb geen brevet maar heb met plezier dingen gelezen op dit forum. Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met de opleiding tot vlieger bij de klpd (heli). Ik zit op dit moment in de sollicitatieprocedure. Er is maar n heel kleine kans dat ik een van de uitverkorene zal zijn, toch heb ik n aantal vragen die ik kwijt wil bij iemand die de ervaring al eens heeft gehad.
Ik heb gezocht met de zoekfunctie maar nog geen soortgelijke thread gevonden, vandaar deze post.

Alvast bedankt,

Oopsiewally

Ik heb ooit een sollicitatietraining gedaan bij Schellinger. Bij mij zat iemand in die groep die ook solliciteerde voor vlieger bij het KLPD.

Verder geeft op de NLS ook een KLPD vlieger les. Deze kun je ook op linkedin vinden. Hint;)

Succes!

@oopsiewally.... Ik heb 11 december PO1
Ik denk dat iedereen gelijke kansen heeft die wordt toegelaten tot de selectie, ondanks dat ik een GPL heb....! Ben jij al geweest?

Hallo collega's

Ook ik zit in de sollicitatie, PO1 nog niet gehad, maar die komt er snel aan.
Ik ben ook reeel, de kans is heel klein op die mooie functie.
Heeft iemand al ervaring met het selectiegesprek gehad ( na po1)

gr Sporty

Ik heb twee weken geleden de po1 gedaan. Vond het goed te doen.
Ik was echter wel de enige door die dag. Ik heb nog geen gesprek gehad. Weet ook niet hoe snel dat na de po1 komt.

@oopsywallie, mooi gefeliciteerd dat je door PO1 hen bent. Ik verwacht dta het gesprek na de kerst zal zijn, en vervolgens vrij snel het assessment.
Succes .

PO1

PO1

Hallo collega's,

Ben nieuw hier. 23 januari a.s. heb ik de PO1 test. Klopt het dat jullie alleen de volgende drie testen hebben gehad?
- II test
- Luistertest
- 3d test

Ik hoor graag van jullie!

Gr. Fast

@ fast, klopt. Ik heb die testen gehad die jij beschrijft. Vond het goed te doen...
Ben ook door... gelukkig.!

Heeft iemand binnen deze groep, die voor vlieger bij de KLPD gaat, al een vervolg stap in de procedure gezet ? De stap die volgt op de PO1 ? wellicht een sollicitatie gesprek of GVSS.

Ik heb sinds het behalen van de PO1 niets meer vernomen. van de KLPD.

Ik heb ook de PO1 gehaald. Half feb vind de volgende stap plaats, namelijk het sollicitatiegesprek. Vervolgens zal de medische keuring plaatsvinden begreep ik van W&S.

Daarna verwacht ik nog de volgende twee testen:
- assesment extern bureau
- GVSS (3 dagen)
Dan
-fysieke test
-veiligheidonderzoek P

Dit is overigens nog niet bevestigd door W&S, maar ik ga er vanuit dat er geen testen overgeslagen worden.

Iemand al bij het sollicitatiegeprek geweest ?

gr Sporty

Zijn er al collega's die verder zijn in de procedure, een "go" hebben voor het selectiegesprek, en wellicht al l richting het ass. of zelf de GVSS gaan.?

Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe ?

gr Sporty

gefeliciteerd Robd, mooi dat je al zo ver bent.
Ik ben inmiddels net zo ver. Ook binnenkort het ass, en dan GVSS.

Heb je het ass al gehad ? dHoe was dat , te doen, of toch pittig ?

Verder weinig berichten hier op het forum. Ben erg benieuwd hoeveel er door zijn en ook nog in de race zitten. Bij de voorlichting was het aardig druk.

gr Sporty

Inmiddels assessement gehad. Was aardig pittig.
Voorlopig ben ik door naar de GVSS.
Volgens mij is dat voorlopig de laatste ronde toch?
Ze hadden het er nog over dat er mogelijk nog 2 testen achteraan komen, maar was nog niet zeker volgens mij?

Ik hoor het wel en succes gewenst.

gr

Terug
Bovenaan