KLM IPB vraag..

  • Onderwerp starter Onderwerp starter 676$
  • Startdatum Startdatum
Haha.. Wat klinkt dat weer onbekend. Een van mn ex captains was een ex cargo boer (Polar 744 en 742).. Was het zo zat dat scheduling hem halverwege zn trip na 12 dagen belde in SIA dat hij nog 10 dagen moest/mocht verder vliegen, dat hij op een goed moment besloot zn telefoon in het water te gooien ergens ter hoogte van Bankok. Needles to say: dat was het einde van zn loopbaan bij Polar.

Geweldige vent. Jaartje of 57, maar altijd het eerste wat ie begon te doen zodra we door de climb checks heen waren was beginnen te praten over zn laatste vrouwelijke aanwinsten. Ook, zodra we op bestemming waren liep ie vaak binnen 5 minuten naar een vrouwtje toe om te vragen wat haar plannen vanavond waren. En bijna altijd wilde hij een wedje liggen wie het eerst een vrouwtje had op bestemming. Verloor ie uiteraard vaak van me;) hahah prachtig.

Niet nodig denk ik om hier aan toe te voegen, dat hij inmiddels 3 ex vrouwen heeft...

FD
 
Longdart, heb ik zeker een saaie crew gekregen. Allemaal (capt, fe, mechanic) eerste vrouw (vriendin in mijn geval), en niet zoekende naar vrouwlijk vermaak op de (verre) bestemmingen. Wel reeds veel gelachen trouwens. Helaas niet aan de bar van dit hotel hier in Madrid. Was al gesloten bij onze aankomst. Vandaag naar Engeland toe. Onze lading is onderweg naar verdere oorden. Moesten op speciale afgelegen plaatsen parkeren. Drie keer raden wat er achterin zat. Mijn landing was dus een zeer zachte (eindelijk weer eens).
Lufthansa procedures???? Hun callsign, hun (voortreffelijke) catering, en alles met de duitse grundlichkeit geregeld hebben, dat is alles. Heb het voor een week gedaan vorige maand, JFK-CGN. JFK kunnen ze van mij gestolen krijgen, kl*te hotel (iedereen zegt dat het het beste hotel is daar, het is niet meer dan een motel 6, maar dan een stinkende), personeel dat een ontzettende attitude heeft, maar goed dat hoort schijnbaar bij NYC. CGN was een mooi hotel, net naast de beurs. Brug over wandelen en je zit in de binnenstad.
 
Helaas is het IPB-en zoals we dat bij Nederlandse maatschappijen kennen een lachertje.

Ik had een baan in Amerika, ben overgestapt naar een goede baan in Nederland, maar had nooit over travel-benefits nagedacht, ervan uitgaande dat dat wel goed moest zitten.

Het is gewoon waardeloos om the moeten IPB-en, waarom wij niet kunnen jumpseaten of positive space mogen reizen is weer een hoop geneuzel vanuit Nederland.

Gelukkig kan ik inderdaad nog wel SCD met sommige Amerikaanse carriers jumpen.... zodat ik af en toe nog even naar huis kan ( in de VS)

KLM kent nu wel XCM ( eigenlijk ook jumpseat) maar alleen voor KLM group personeel, KLM en KLC. En dat is inderdaad woon-werk verkeer. Er is altijd heel veel jalouzie binnen Nederlandse bedrijven, en in het buitenland wonen is heel erg gevoelig, Laat staan dat je dan ook nog een goedkoop/gratis naar je huis zou kunnen....... dat gunnen de meeste piloten/stessen je gewoonweg niet!
 
Nou ik IPB veel naar UK en heb mixed ervaring, soms negeren ze je gewoon, ik probeer altijd kennis te maken met de purser. Ook hele aardige tegen gekomen. Inderdaad is het in het zuiden heel anders, weet niet of dat nog zo is? naar de Gate en vragen of de Cpt je als Xtra wil nemen?

Noord europeanen zijn vaak nogal vol van zichzelf. En geloof dat ze bij "in den Blauwe Zwaan" nogal verschillende opvattingen hebben van een "colleaga"! Zeer Goede reacties maar helaas ook ....

Pointer :D
 
IPB

IPB

Net terug van een kleine week SoCal (LAX) met "de Koninklijke"...
In 1 woord geweldig, Capt kwam een handje schudden en Purser en Steward verwenden vrouw + kids met bolshuisjes en champagne in de biz...
Zowel heen als terug----nogmaals: geweldig!!
Prijs/kwaliteitverhouding is werelds.


NKAWTG
:biertje:
 
Terug
Bovenaan