dash8pilot
Member
Ach, een single-engine GPWS pull-up manoeuvre maakt het leven spannend
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
@JC, de driftdown chart heeft meer te maken met engine failures dan met loss of pressurisation. Verlies je een motor (zeker als je zeer zwaar bent), dan heb je een probleem: je gaat naar beneden. Verlies je pressurisation dan kun je in principe level blijven vliegen met iedereen aan de O2. Niet voor lang, dat is zeker, maar lang genoeg om cumulus granitus te vermijden.
Denk er eens over na: je vertrekt vanuit Milaan naar het noorden, Geneve, Munchen naar het zuiden, Bogota, Quito, Santiago, Kabul en klimmende door FL230 hoor je een grote knal en daar gaat de press. Wat doe je? Goede kans dat je net op de MEA of MSA zit. Alles wat je kunt doen is O2 aan en uitvinden hoe je om kunt draaien naar lager terrein en een arrival kunt oppakken. Dit is een scenario dat ik graag in de sim zou zien, met als eerste vraag: wat is de MSA? (en dan niet de MSA in het cirkeltje bovenaan de approach plate, die is goed voor 25 mijl en daar ben je al ver vandaan)
Vervlogen, om de een of andere reden hebben wij E15 niet in onze coverage zitten.
Kan iemand deze kaart ff mailen? PM voor adres. Tnx.