IR opleiding

@ ChrisCross
Ik wist niet dat NAV nog actief was. Paar jaar terug een mooi artikel in P&V over ze gelezen maar moet zeggen dat de website niet bepaald uitnodigt.. Anderzijds is het ook helemaal verkeerd om alleen op een website af te gaan. Gratis landingen op EHTW.. leuk!

@ JC
Inderdaad, dit traject is qua kosten voornamelijk gebaseerd op vliegen (en examens..) en daarmee haal je in de VS flink voordeel.. is zekers een optie.

Rest mij nog de vraag of een ME-IR voordeel oplevert boven een SE-IR.
 
Sierra Mike Delta ik volg op dit moment de opleiding IR bij de Nav, dus ze zijn actief. De website......daar heb je groot gelijk in. Die nodigt niet echt uit en is niet echt van deze tijd. Maar de opleiding is dik in orde.
 
Dat ligt eraan. Wat is je doel?
Airline? Dan is ME-IR geen optie maar noodzaak.
Voor privé. Met een twin kun je hoger en met meer payload. IR spreekt voor lange buitenlandtochten voor zich.
Ligt eraan hoeveel geld je hebt en welk percentage daarvan je aan vliegen wilt spenderen....
 
Dat ligt eraan. Wat is je doel?
Airline? Dan is ME-IR geen optie maar noodzaak.
Voor privé. Met een twin kun je hoger en met meer payload. IR spreekt voor lange buitenlandtochten voor zich.
Ligt eraan hoeveel geld je hebt en welk percentage daarvan je aan vliegen wilt spenderen....

Roger that.. dat is inderdaad wat ik wilde weten. Noodzaak toch wel dan, thanks.
En de opties.. SAS, NAV, S&T, meer nog wel, misschien UK. Ik zal bij ze langs gaan de komende maand en kijken wat ze bieden :rt:

Overigens.. dit is een van de grote verschillen tussen vrije markt/modulair en integrated: bij deze laatste hoef je je over dit soort zaken geen zorgen te maken en ligt alles redelijk vast, correct me if Im wrong. En voor wat het vrije markt traject betreft: de een noemt het zorgen, de ander ziet het als een grote mate van (keuze)vrijheid.. Ik hou het op een mix van beide, paar grijze haren van gekregen inmiddels maar heb er veel lol in.. :yeehaa: Die cpl-me-ir komt er wel..!
 
Mijn IR advies (voor wat het waard is):

Begin intensief te trainen op een FNPT1.

Stap pas over op de kist, indien je ALLE procedures (FNPT1) feilloos beheerst.
Note: armchair vliegen helpt echt en vergeet een Jepp cursus niet!

Indien financieel haalbaar(?), gebruik een High Performance (Variable pitch / Retractable Gear) SE en bezoek leuke IF velden zoals b.v. Toussus-le-Noble en Chambéry.

Hoe meer actuele IMC (liefst s'nachts) training, hoe beter.

Neem voor dit alles geen te ruime periode en ga in een keer door naar het IR examen.

Suc6
 
Terug
Bovenaan