IR opleiding

PH-LLA

New member
Ik ben op zoek naar een vliegschool voor IR praktijk, bij voorkeur op Teuge of Twenthe. Iemand met een goede tip ?
Theorie wil ik gaan doen via distance learning.

PH-LLA
 
IR

IR

Ik geef je op Twenthe niet veel kans omdat daar niet zoveel vliegscholen zitten, op Teuge moet kunnen, alleen moet je wel steeds een eind vliegen om de Approaches te maken, wat dat betreft zou Twenthe wel enorm goed zijn, ben je vlak bij Munster Osnabruck. Nog lekker goedkoop ook voorwat betreft de approach en landing fees!

:radar: André :radar:
 
Voor de praktijk opleiding mag je van de circa 50 uur, 20 uren vliegen op een FNPT 1 simulator. Dit zou o.v.b. kunnen via www.istflighttraining.nl op hun Frasca 121 die hiervoor goedgekeurd is. Dan resteren 'slechts' de laatste 30 praktisch uren op een vliegtuig zelf. Bel ze anders eens op. Via Singles and Twins op Lelystad of vergelijkbaar kun je ook prima de praktijk opleiding vervolgen. Succes!

Gr, GaG
 
Martinair Lelystad ook een optie.
Zit je op een FNPT II. mooi ding overigens.
 
moet je je Ir niet bij 1 FTO doen? Dur simulator bij ISt en praktijk bij S&T zal denk ik niet mogen, laat staan dat S&T dit niet echt fijn zal vinden.

Ben zelf ook op zoek naar een goede aanbieder, ben er nog niet uit.
 
Klopt, gedeeltelijk.
Echter wanneer een FTO een afspraak heeft om het simulator gedeelte uit te besteden aan IST en dit is vastgelegd, dan is het geen enkel probleem. Kwestie van elkaars services gebruiken. Moet dus 'approved' zijn en onder 1 vlag vallen.

Hope this helps

Gr, Gag
 
Simulator

Simulator

Heren,

S&T vind dat helemaal geen probleem, ik heb het op die manier gedaan, en het staat zelfs in de sylabus van S&T, dat is speciaal gedaan om voor de leerling de kosten te drukken en efficienter les te kunnen geven, in het begin is een simulator de beste methode omdat je veel efficienter les kan geven. Wanneer je iets verkeerd doet kan ie even gevroren worden of opnieuw voor de baan gezet worden wanneer je een Approach opnieuw moet vliegen.

Als je praat van klantgericht denken! Ik heb het als erg goed ervaren en kon gewoon IR vliegen voordat ik in de echte kist had gezeten.

De instructie bij IST is super, goeie briefings en debriefings die ervoor zorgen dat de silulator tijd echt MEGA efficient is, daarna bij S&T gevlogen in de PA28 PH-EDD en in minimum time de IR gehaald.

Ik kan het iedereen aanraden, kan me niet voorstellen dat het elders veel beter kan, en zeker niet goedkoper!

Groeten

:radar: André :radar:
 
Bedankt voor de info, ga ermee aan de slag.
Is het handig om theorie en praktijk tegelijk te starten of eerst theorie afmaken ?
 
S&T & HENK

S&T & HENK

BEER,

Bij Henk? Henk rocks! :)

Henk kicks ass! :D Hahaha, hij is OK, heeft elke dag tijd en is ENORM flexibel, en hij neemt ook de tijd voor je, zorgt voor alles, en dat is wel prettig, helemaal als je net als ik er een fulltime baan naast hebt!

Groeten

:radar: André :radar:
 
De discussie is hier al vaak gevoerd, maar meestal is het het handigst om ATPL theorie te doen.
Deze duurt ongeveer 8 maanden, dus ik zou, nee ik heb eerst theorie gedaan.

aan de andere kant, vliegen compenseert de saaie uurtjes studie.
 
Ah, een uitstekend topic voor deze -aansluitende- vraag:

Hoe zit dat nou met IR Single- of Multi Engine?
Single IR is natuurlijk lager in prijs maar wanneer is het verstandig multi IR te doen?
Lijkt me dubbelop als je later alsnog multi IR moet doen. Ben wel benieuwd voor welke optie het meest gekozen wordt.
 
Hoi SMD.

Er vanuit gaande dat je een NL (JAA) brevet hebt:

Als je eerst een SE IR haalt (50 uur, maximaal 20 uur sim), dan krijg je 10 uur korting op je CPL. Dus doe je 15 uur SE CPL, waarvan >= 5 uur complex.
Daarna 12 uur ME VFR/IR.
Dit is de "goedkoopste" weg.
Alternatief is ME IR. Dit was, meen ikm, duurder, maar heb de berekening weggegooid.

Een FNTP1 sim is meer dan voldoende. Voordeel FNTPII is alleen een beeldscherm. Echter, het ging om IR vliegen, dus geen beeld nodig!

Ik doe momenteel deze route bij S&T. Zij geven heldere offertes zonder verborgen kosten, zijn heel behulpzaam met het uitstippelen van alternatieve routes. Zeer capabele instructeurs. Zo, weergenoeg reclame :)

Greetz,

JC

Als je een UK JAA PPL heb heb ik ook wel info.
 
Agree with JC. ik heb dan wel een NL JAA PPL. Doe het iets anders dan JC, ben nl. nog bezig met ATPL DL theorie (nog 2.5 maanden hoop ik :)), en vlieg ernaast voor IR/CPL etc. Nu dus idd eerst PPL/IR, daarna CPL, en dan ME/IR. Theorie doe ik bij NLS, en praktijk bij s.a.s op vliegveld Seppe.
 
Laatst bewerkt:
Thanks heren, de keuze voor de school laat ik nog even in het midden hoewel ik de komende maand wel een aantal scholen wil bezoeken.

FYI ik heb een UK JAA PPL en weet nog niet of ik dat zo laat. Als ik dat zo laat zal ik een traject in UK zoeken. De prijzen zijn daar best hoog maar goed, je kunt niet alles van de prijs af laten hangen vind ik. De andere optie is om m -bij 150h- over te zetten naar een NL JAA PPL.

Als je nou zodirect gaat solliciteren met je SE-IR, kan het dan niet zo zijn dat ze ME-IR van je verlangen?
 
Je kunt je IR bij de NAV doen...een vliegschool op Twente. Je hoeft dan geen landingsgeld te betalen op Twente en FMO is dicht in de buurt. Zowel SEP en MEP IR.
 
Als je UK PPL hebt kun je het volgende doen:

- Naar USA voor je ME/CPL VFR
- In UK je ME-IR halen

Of:
- Naar USA voor je ME/CPL VFR
- Brevet omzetten naar IVW
- In NL je ME-IR halen

Of, en dit doe ik:
- Brevet omzetten naar IVW
- Alles in NL halen
Maar ik kan op mijn eigen kist lessen. Anders zou dit veel duurder zijn.

Maar, zoals je zelf al zegt, kwaliteit heeft zijn prijs.

Suc6 met je keuze!
 
Terug
Bovenaan