Inzet van PH-KBX en bemanning

Dat ze maar een G-V, BBJ of ACJ kopen. Geld zat in Nederland!

Ik weet niet zo veel want ik zit niet op de linkerstoel dus .... :boring:

Er staat toch zo'n ding op Eindhoven bij de Klu? Had die staatssecretaris indertijd voor zichzelf bedoeld maar volgens mij kan de hele regering en het koninklijk huis daar gebruik van maken?

Of loop ik nu hopeloos achter en is dat apparaat al lang en breed de deur uit?
 
Elke KLC F70/100 vlieger kan voorkeur opgeven om de KBX te vliegen. De interne eis qua uren weet ik niet, wel dat er een selectie aan vooraf gaat.

Het is goedkoper om die kist te laten vliegen door mensen die toch al F70/100 vliegen i.p.v. een vast groepje vliegers die speciaal voor de KBX current gehouden moeten worden (zoals bij MPH het geval). Dan hebben we het nog niet eens over de bijkomende zaken zoals bijvoorbeeld maintenance, flightplanning, AOC gerelateerde zaken e.d. voor één kist. Het is niet voor niets dat die kist van MPH naar KLC is gegaan. De extra moeite c.q. kosten voor die ene extra F70 op een vloot van 41 F70/100 kisten is dus erg klein. De overheid is eigenaar van deze kist maar gebruikt hem als het ware als een wetlease concept. Ik neem aan dat 11 jaar lang 200 vluchten per jaar een Gulfstream huren veel duurder is.
 
Is mega verspilling dat ding is vaak veel te groot voor het aantal Pax dat er mee gaan en 90% van de tijd staat dat ding wortels te schieten op het platform.

En jawel, de cirkel is rond!!!!!

Straks gaan lopen zeiken dat er geen werk is of dat "we" niet genoeg vrij hebben als we dan uiteindelijk wel werk hebben.

Schiet mij maar voor mijn noten..........................
 
Te duur? Dat ding is zijn gewicht in goud waard. Wees blij dat we in nl geen regerings-76 hebben... Dit kost peanuts op een jaar-begroting. Wat wil je dan? Een upperdeck afhuren omdat er iemand naar de eilanden moet? Wil de klem ook gecompenseerd hebben... En dan te laat komen omdat er een slotje gemist is zeker...

Trouwens 737, jij weet wel vreselijk veel voor iemand die op "de linkerstoel" van een 73 zit... :D

Dat is nou juist het hele probleem. Hr Ms vliegt niet met de KBX naar de eilanden, maar in het upper deck. Je dacht toch niet dat ze er 2 dagen over gaat doen?
 
We mogen inderdaad blij zijn dat het "slechts" een Fokker is en geen grotere kist. Deze is tenminste vaker in te zetten voor de Koninklijke en regeringsvluchten. De huidige constructie is inderdaad erg handig, minimale kosten (voor alle partijen, wat betreft operatie, onderhoud, etc.) en maximaal te benutten. Bovendien is en blijft het een Nederlands fabrikaat...

De Gulfstream is een defensie-kist en wordt vooral door de hoge militairen gebruikt.

Het ministerie van buitenlandse zaken en met name de minister zelf is de grootste gebruiker van de kbx. De gebruikskosten blijven hoog, maar zijn door de flexibiliteit en de bijhorende besparingen absoluut de moeite waard.

En over Nederlandse zuinigheid valt niet te twisten, want de kbx is een zeer sober en eenvoudig vliegtuig zonder enige "poeha". De gemiddelde Netjets kist is 10 keer zo luxe...
 
Heeeeerlijk!

Het Calvinisme (niet te groot, niet te duur en vooral niet te luxe!) druipt weer van dit onderwerp af!

Waar zou JP toch zijn zonder zijn vliegende Opel Kadet van Nederlandse bodem?

Ik heb alleen helaas nog geen "doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg" en/of "die arme mensen in Afrika" mogen lezen, toch maar weer het bewijs dat het Nederlandse vliegerskorps steeds meer onder de invloed van de extreem rechts kapitalistische ideeen van de VVD komt te staan.

:D
 
DE KBX is misschien niet het meest luxe regeringsvliegtuig ter wereld, maar neem maar van mij aan dat de pax er zeer comfortabel zitten en dat de catering en service aan boord uitstekend is!

QUOTE=RTO;114068] Het is goedkoper om die kist te laten vliegen door mensen die toch al F70/100 vliegen i.p.v. een vast groepje vliegers die speciaal voor de KBX current gehouden moeten worden (zoals bij MPH het geval). Dan hebben we het nog niet eens over de bijkomende zaken zoals bijvoorbeeld maintenance, flightplanning, AOC gerelateerde zaken e.d. voor één kist. Het is niet voor niets dat die kist van MPH naar KLC is gegaan. De extra moeite c.q. kosten voor die ene extra F70 op een vloot van 41 F70/100 kisten is dus erg klein.

Wat dit betreft ben ik het niet met RTO eens.:rolleyes:

Allereerst waren er bij Martinair maar 4 fulltime vliegers die puur en alleen op de KBX vlogen, de rest waren freelance (indien nodig), waardoor de salariskosten zeker niet extreem hoog uitvielen
Ook het maintenance verhaal is natuurlijk onzin, want MP doet zelf het onderhoud aan alle F70/100 kisten van KLC en het onderhoud wat de KBX nodig heeft kan je zeker niet vergelijken met het standaard onderhoudsprogramma van een normale KLC F70.
Dat de KLC 2 jaar geleden in haar bod voor de KBX gewoon de standaard onderhoudskosten van een gewone F70 had gebudgetteerd en mede daardoor stukken lager dan het MP bod uitkwam laat ik ook maar even buiten beschouwing.

Naar mijn bescheiden mening is de KBX is gewoon een zeer geschikt regeringsvliegtuig!:)
 
Yo,

Ben het met jullie eens dat de KBX goed dienstdoet....

MAAR....

Wat heel vaak gebeurde: KBX komt aan in RTM ergens in de avond met pax, vliegt leeg naar AMS (voor stalling en onderhoud), vliegt de volgende dag weer leeg naar RTM om vervolgens weer met pax weg te gaan.

Voor RTM is dit elke keer het weggooien van 2 slots die ze ohh zo hard nodig hebben.

Groeten Steef

(ik heb de KBX een aantal jaar afgehandeld.....)
 
Yo,

Ben het met jullie eens dat de KBX goed dienstdoet....

MAAR....

Wat heel vaak gebeurde: KBX komt aan in RTM ergens in de avond met pax, vliegt leeg naar AMS (voor stalling en onderhoud), vliegt de volgende dag weer leeg naar RTM om vervolgens weer met pax weg te gaan.

Voor RTM is dit elke keer het weggooien van 2 slots die ze ohh zo hard nodig hebben.

Groeten Steef

(ik heb de KBX een aantal jaar afgehandeld.....)

Ok, dan weet ik denk ik wel wie je bent!
(je vloog toen toch ook al voor TFL?)
 
Yo,

Ben het met jullie eens dat de KBX goed dienstdoet....

MAAR....

Wat heel vaak gebeurde: KBX komt aan in RTM ergens in de avond met pax, vliegt leeg naar AMS (voor stalling en onderhoud), vliegt de volgende dag weer leeg naar RTM om vervolgens weer met pax weg te gaan.

Voor RTM is dit elke keer het weggooien van 2 slots die ze ohh zo hard nodig hebben.

Groeten Steef

(ik heb de KBX een aantal jaar afgehandeld.....)

Zoals dit weekend weer, zaterdag met balkenende naar Versailles en zondag met verhagen naar luxemburg. Tussendoor gewoon naar EHAM, belachelijk!
 
Elk land dat zichzelf een beetje serieus neemt hoort een regeringstoestel te hebben, niks mis mee toch ?

Zou een beetje jammer overkomen als je op staatsbezoek gaat en je moet een kist inhuren bij Netjets....oh, daar heb je die Hollanders weer :grijns:

Als het aan mij ligt maken ze er een BBJ van, dan kom je nog 's ergens ! En voor wat betreft het onderbrengen van een kist bij de eigen flag carrier, slim en handig !
 
Zoals dit weekend weer, zaterdag met balkenende naar Versailles en zondag met verhagen naar luxemburg. Tussendoor gewoon naar EHAM, belachelijk!

Ok dan.
De PH-KBX is een regeringstoestel/corporate toestel, daar zitten nu eenmaal veel "empty" legs tussen. Nature of the business!!!
Ik vlieg corporate en zo'n 25% vliegen we reposition legs.
Ons bedrijf repositioned met regelmaat vanaf de Oostkust VS naar Hong Kong om vervolgens een passenger leg te doen naar de UK om vervolgens weer leeg naar de US te gaan.
Versailles naar Eham? So what?
Of wil je voorstellen dat ze er een tweede bij moesten kopen (4 jobs up for grabs guys!!!)
 
Ok dan.
De PH-KBX is een regeringstoestel/corporate toestel, daar zitten nu eenmaal veel "empty" legs tussen. Nature of the business!!!
Ik vlieg corporate en zo'n 25% vliegen we reposition legs.
Ons bedrijf repositioned met regelmaat vanaf de Oostkust VS naar Hong Kong om vervolgens een passenger leg te doen naar de UK om vervolgens weer leeg naar de US te gaan.
Versailles naar Eham? So what?
Of wil je voorstellen dat ze er een tweede bij moesten kopen (4 jobs up for grabs guys!!!)

De KBX kan zulke nachtjes natuurlijk gewoon op RTM blijven staan. je moet niet vergeten dat de rest van de luchtvaart op Rotterdam moet inkrimpen voor elk slot dat onnodig wordt gebruikt.
 
EHRD zou misschien een betere thuishaven zijn voor de KBX dan EHAM. Het ligt tenslotte dichter bij Den Haag. Hadden ze EHVB maar open moeten houden:niet_bli: .
 
Uit ervaring kan ik je vertellen dat de KBX vaker vanaf AMS vliegt dan vanaf RTM, dus die discussie hoeven we niet te voeren!:kiss:
De reden dat de KBX vaak weer terugpositioned naar AMS is dat daar o.a. vaak (preventief) onderhoud wordt gedaan aan de KBX. (bovendien vindt men AMS een stuk veiliger voor een overnight dan RTM, want in AMS gaat hij vaak de hangar is!)
 
Of ff met een helicopter pendelen vanaf binnenstad DH naar AMS. Provincie Zuid-Holland ligt echter al tijden in de clinch om een helipad bij Ypenburg te realiseren.

In dat geval kun je wel de kist behouden op AMS alwaar stalling en onderhoud plaatsvinden. Aan de andere kant ben je op Rotterdam natuurlijk sneller airborne en kun je makkelijker met de chauffeur bij je kist komen........
 
Terug
Bovenaan