interview netjets

Wat heb je geantwoord op die Bodyguard vraag? Is altijd interessant.

Enn collega van mij begint er over enige maanden. Was errug tevrden met de vooruitzichten en don't forget: tax-free salary!:D
Moet leuk werk zijn..
 
Oorspronkelijk gepost door superpilut
en don't forget: tax-free salary!:D
Moet leuk werk zijn..

Over dat belastingvrije salaris is het laatste woord nog niet gesproken. Ik zou de laatste cent nog even niet uitgeven.

Het werk is inderdaad erg leuk!

Erik.
 
Hoe het met NL zit weet ik niet, maar vwb de Duitsers en Zwitsers was het geen probleem om geen inkomstenbelasting te betalen. Mijn voorbeeld woont in Hamburg, waar dat gezegd werd. Om zeker te zijn werd voorgesteld om een belasting aangifte te doen, maar dan maak je je leven moeilijker dan nodig is..
 
LET OP!

In een EU-land wonen en daar geen belasting betalen is prima, zolang je maar kunt bewijzen dat je in een ander land belasting betaalt! In de meeste europese landen geldt dat de betrokken belastingdienst jou moet vinden, en dat kan natuurlijk even duren. Uiteindelijk gebeurt dat wel, want iedereen heeft wel een abonnement op iets wat te tracen valt (water, licht, internet etc.). Meestal kan een belastingdienst maar iets van drie jaar terugclaimen TENZIJ ze dingen ontdekken en dan wordt die periode langer.

Het wordt pas echt lachen (of niet) als je onverhoopt een beroep moet doen op het sociale stelsel, als je geen sociale premies afdraagt in een EU-land (of een land waar het land waar je woont een verdrag mee heeft) krijg je dus gewoon NIKS!

U is gewaarschuwd.

SJ
 
Klopt, maar je kan bijv. ook vrijwillig in een sociaal system bijdragen, ben je daar ook gedekt (is mogelijk in LUX). Als nu op Isle of Man je 0% belasting betaald, voldoe je op zich aan de voorwaarden om niet dubbel belast te worden. Je ontduikt niets; je hoeft gewoonweg niets te betalen -nationale regels verschillen natuurlijk, maar voor D en CH schijnt het te kloppen.
Het blijft ingewikkeld natuurlijk, maar gewoonlijk is het wel ok.
 
Oorspronkelijk gepost door superpilut
Hoe het met NL zit weet ik niet, maar vwb de Duitsers en Zwitsers was het geen probleem om geen inkomstenbelasting te betalen. Mijn voorbeeld woont in Hamburg, waar dat gezegd werd. Om zeker te zijn werd voorgesteld om een belasting aangifte te doen, maar dan maak je je leven moeilijker dan nodig is..

Dan ken je een ander voorbeeld als ik in Hamburg. Mijn voorbeeld krijgt al enkele maanden geen cent loon meer uitbetaald doordat het volledig wordt ingehouden door het finanzamt vanwege belasting ontlopen....
 
Er zijn meerdere verhalen en ook meerdere oplossingen. Ik ben naar een belasting advocaat geweest en die heeft de voor mij beste oplossing gekozen. Ik ontduik geen belasting maar betaal ook geen cent te veel. Doe me boodschappen ook nog eens bij C1000 dus hou ergens geld aan over. :grijns: :grijns:

Grtz Mike5
 
Meerdere oplossingen?

Ik zit weer eens met de handen in het haar i.v.m. mijn aangifte dus heb maar eenjaar uitstel genomen. Dus als er NJE mensen zijn die een oplossing hebben en/of naam van een belastingadviseur dan zou een PM erg welkom zijn.

grt,

Pax
 
paxsign,

doe je al mee aan de FractionNL group op msn? Die is iets meer besloten en daarom waarschijnlijk een betere plek om wat dieper daarop in te gaan.

Erik.
 
Terug
Bovenaan