Intercepts van radialen ???

The Pilot zei:
wat zal ik blij zijn als ze die domme NDB's uit de grond rukken en ook in europa GPS approaches geven (dan wel met WAAS en zonder dat George W bush de stekker er uit kan trekken)

The Pilot

Wanneer beginnen we? ;)
 
Originally posted by The Pilot
wat zal ik blij zijn als ze die domme NDB's uit de grond rukken en ook in europa GPS approaches geven (dan wel met WAAS en zonder dat George W bush de stekker er uit kan trekken)

The Pilot

Even niet zo snel daar, onze kisten (DC-10) en crews zijn niet approved voor GPS approaches omdat de autopilot niet aan de VNAV gekoppeld kan worden. Krijg je als je modern spul in een 40 jaar oud ontwerp stopt. Ik ken je NDB-frustratie, maar zolang het een zeer goedkoop en betrouwbaar apparaat is denk ik dat het nog wel even zal blijven bestaan
 
En zolang ze in de binnenlanden van Afrika (bv) maar 1x per week een jerrycannetje benzine in dat ageregaatje hoeven te gieten zullen daar geen hightech VOR/GPS/etc gaan kopen.
 
ik moet trouwens ook zeggen dat ik de ndb en vor aproaches tijdens mijn examens een stuk relaxter vond dan de ils. heeft mischien te maken met het feit dat ik mijn ir van ongeveer 6 instructeurs kreeg en die er allemaal een andere methode op nahielden hoe je zo een ils moest vliegen, en de examinator die alle 6 niet goed vond:S en het was nog wel zijn eigen vliegschool ook.
maar ja je leert er van zeg ik maar :S
 
KLIKO zei:
Jo,

kreeg laatst bijna een beroerte in India
intercept qdm so en so!!,


Smokkelen mag toch ook;

1) Maak een PBD met de gewenste radial c.q. bearing vanuit het baken op een leuke afstand.

2) Zorg je dan het baken zelf het volgende punt in je MFGC

3) ''direct to de PBD''

4) lean back and relax...


et voila :D


P.s. zit (ongeveer) in de 60 graden sector dan bouw je nog een PBD, 90 graden op PBD 01. ( afstanden dan ff checken op je range arc op de ND).
 
Laatst bewerkt:
Jo RTO,

dat klinkt allemaal heel goed.

MAAR,

dan moet je wel in een airbus zitten!!!!

op een classic moet het gewoon op de handmatige manier.

K.

ps ik zit dus op de classic!!!:eek:
 
Jo RTO,

als je even de VOL 4(geloof ik, FMGS boek) doorneemt zal je lezen,dat er nog een snellere manier is, op de 330 in ieder geval!.

dct baken, en dan een de radial/bearing ingeven, de machine doet het nu zelf.

k.
 
Even voor ýedereen dýe nýet meer weet hoe het moet:
Hoe ga je dat nou doen als je ýn een non-radar env. zýt , je krýjgt een ýntcpt opdracht en je gps doet het nýet meer, of je kunt geen plaatje voorgetoverd krýjgen?
 
Unable,

en dan vraag je een direct, jij bepaald wat de machine doet, niet ATC.

maar een plaatje krijg je altijd voorgetoverd, effe de bwk vragen:grijns:

k.
 
JO TS,

ik vind met een FE vliegen zeeeeeer relaxed zoals je weet.
als ik terug denk aan de bus, had je het daar rete druk als het mis ging.

@ pinky

ik zeg altijd maar " mijn baan houd in de FE rondvliegen en een goede tijd bezorgen" een FE weet idd hoe die machine in elkaar
zit

k.
 
@ KLIKO en Topswis 737:

Wij hebben nog de ''oude'' bus. Heb begrepen dat idd op de nieuwe deze tool zit....

Over 2 weken krijgen we de eerste nieuwe, ben benieuwd...

Vorige week op Zurich: Intercept ZUE radiaal 305 inbound, en het trucje werkte perfect:D
 
active-8 zei:
Ik vind het ongelooflijk dat bijna niemand op dit bulletin board weet dat de luchtvaart in Nederland is uitgevonden!



Aviate
Navigate
Communicate
Heb je daarna nog tijd over (liefst op de grond), dan mag je in je theorieboekjes kijken: Inderdaad, deze drill komt uit een land waar de luchtvaart WEL is uitgevonden.

cheers

He die drill gebruiken wij ook (dfa)
 
Terug
Bovenaan