Is het nog steeds zo dat er een bepaald systeem wordt gebruikt voor het intercepten van radialen of bearings in Nederland. Ik kan me nog ergens vaag herinneren dat een instructeur me vertelde dat er drie sectoren waren.
Iedere sector gaf een verschillende hoek op, en een bepaalde tijd, als de tijd afgelopen was dan werdt er weer gekeken in welke sector je je bevondt en welke hoek je nu moest sturen om bij de radiaal/bearing te komen.
Ik ben alleen het Amerikaanse gewend waar er altijd met een hoek van 45 graden wordt aangevlogen, en waar men tijdens de training nooit een opdracht zal krijgen om de radiaal aan de "andere kant" van het baken te intercepten, aangezien dit niet logisch zou zijn. Let wel, dit is puur vliegtraining.
Iedere sector gaf een verschillende hoek op, en een bepaalde tijd, als de tijd afgelopen was dan werdt er weer gekeken in welke sector je je bevondt en welke hoek je nu moest sturen om bij de radiaal/bearing te komen.
Ik ben alleen het Amerikaanse gewend waar er altijd met een hoek van 45 graden wordt aangevlogen, en waar men tijdens de training nooit een opdracht zal krijgen om de radiaal aan de "andere kant" van het baken te intercepten, aangezien dit niet logisch zou zijn. Let wel, dit is puur vliegtraining.