Eind vorig jaar heb ik een RPL SEP examen gedaan waarvoor ik was gezakt. Ik had al een RPL TMG maar moest een heel nieuw examen doen.
Aan het einde van het praktische gedeelte simuleerde de examinator een motorstoring op 1000 voet hoogte op vliegveld Hilversum. Baan 31 was in gebruik en ik zat ook precies boven de baan. (Dus ik zat boven het circuit van 700 voet) Dus ging ik het vliegtuig zonder gas zodanig sturen dat ik uiteindelijk op final zat op 500 voet. De landing zatte ik heel behoorlijk in.
Het vervelende was dat er en kist voor mij zat op baan 31 die inmiddels al geland was , maar bleef uitrollen en uitrollen. Er leek geen einde aan de komen. De kist was helemaal aan het einde van runway 31 en ik redeneerde dat ik het vliegtuig waar ik in zat makkelijk kon landen zonder te botsen met het andere vliegtuig.
Er is natuurlijk een belangrijke regel dat je een go around moet maken als er een andere kist op de baan zat. Maar ik zat WEL in een examen oefening met MOTORSTORING. De examinator was dus PIC.
De examinator heeft vlak voordat ik de wielen op de grond zette, vol gas gegeven en het was duidelijk op basis van zijn houding dat ik gezakt was.
Dit verhaal heb ik tegen meerdere vliegers aangehouden en ze zeggen allemaal dat het onterecht is dat ik hierdoor ben gezakt. Nu ben ik benieuwd naar de reactie van vliegers die mij niet persoonlijk kennen en daarom wellicht wat minder bevooroordeeld zijn. Dus wat vind jij?
EDIT
Wat mij betreft sluiten we deze thread. Ik wil ieder hartelijk bedanken voor hun weggemeend advies. Met name europe-american gaf een fraai voorbeeld waardoor ik mij beter voel.
Aan het einde van het praktische gedeelte simuleerde de examinator een motorstoring op 1000 voet hoogte op vliegveld Hilversum. Baan 31 was in gebruik en ik zat ook precies boven de baan. (Dus ik zat boven het circuit van 700 voet) Dus ging ik het vliegtuig zonder gas zodanig sturen dat ik uiteindelijk op final zat op 500 voet. De landing zatte ik heel behoorlijk in.
Het vervelende was dat er en kist voor mij zat op baan 31 die inmiddels al geland was , maar bleef uitrollen en uitrollen. Er leek geen einde aan de komen. De kist was helemaal aan het einde van runway 31 en ik redeneerde dat ik het vliegtuig waar ik in zat makkelijk kon landen zonder te botsen met het andere vliegtuig.
Er is natuurlijk een belangrijke regel dat je een go around moet maken als er een andere kist op de baan zat. Maar ik zat WEL in een examen oefening met MOTORSTORING. De examinator was dus PIC.
De examinator heeft vlak voordat ik de wielen op de grond zette, vol gas gegeven en het was duidelijk op basis van zijn houding dat ik gezakt was.
Dit verhaal heb ik tegen meerdere vliegers aangehouden en ze zeggen allemaal dat het onterecht is dat ik hierdoor ben gezakt. Nu ben ik benieuwd naar de reactie van vliegers die mij niet persoonlijk kennen en daarom wellicht wat minder bevooroordeeld zijn. Dus wat vind jij?
EDIT
Wat mij betreft sluiten we deze thread. Ik wil ieder hartelijk bedanken voor hun weggemeend advies. Met name europe-american gaf een fraai voorbeeld waardoor ik mij beter voel.
Laatst bewerkt: