Iemand van plan om ATPL theorie te gaan halen?

een Nederlandse opleider mag in Belgie examens laten afnemen (en ook in polen). Een Europa heet dat. Ze bieden het volgens mij nu ook aan.
 
Welke idioot gaat dan nog in Nederland examens doen à 144 per stuk ?

En dan krijg je nog wel een papieren examen. Hoe ouderwets is dat? En dan moet je ook nog eens uren gestresst afwachten of je geslaagd bent, want je krijgt pas uitslag aan het einde van de dag.
In Polen doen ze het op de computer zover ik weet. Vermoed zelfde systeem als hier in Litouwen. Echt super fijn. Goedkoop , efficient en belangrijkste. Je krijgt na het maken van laatste vraag METEEN te zien of je geslaagd bent en met welk percentage.

Hier in Litouwen betaalde ik volgens mij 6 euro per examen. Dat is wel even wat anders. Zal mij niets verbazen als dat ook in Polen geldt. Voordeel is namelijk dat er niet zo een grote logge Luchtvaart dienst achter zit zoals in NL met de IL&T.
 
Welke idioot gaat dan nog in Nederland examens doen à 144 per stuk ?

ja, dat is net zo'n soort vraag als:" welke idioot gaat een dure intergrated opleiding doen of zelfs wat goedkoper een waardeloos papiertje halen in oost Europa waar je toch geen baan mee krijgt"
 
Voor de IR moet je een deel van de ATPL doen.
Wat na de IR.

Bestaat er dan een soort als overgangstraject of moet de ATPL theorie in zijn geheel gedaan worden?
 
ja, dat is net zo'n soort vraag als:" welke idioot gaat een dure intergrated opleiding doen of zelfs wat goedkoper een waardeloos papiertje halen in oost Europa waar je toch geen baan mee krijgt"

Oost Europa biedt gewoon EASA brevet. Snap niet dat er zo wordt neergekeken op Oost Europa. Niet alles is waardeloos. Velen zijn zeer tevreden over de kwaliteit bij Bartolini en in mijn geval over BAA. Heb hetzelfde geleerd, maar dan voor minder geld.

En wie weet wat TS wil doen hiermee. Wie zegt dat hij er niets mee wilt doen?
 
Voor de IR moet je een deel van de ATPL doen.
Wat na de IR.

Bestaat er dan een soort als overgangstraject of moet de ATPL theorie in zijn geheel gedaan worden?

Alleen de vakken Meteo en Human Performance krijg je vrijstelling voor.
Dat zijn nl de twee vakken waarvoor de syllabus gelijk is voor ATPL en IR.
De overige vakken moeten opnieuw.

Ik heb een PPL/IR. Baal soms wel dat ik niet de hele ATPL theorie heb gedaan...
 
Weet iemand hoelang ATPL theorie geldig is nadat je voor alle vakken geslaagd bent? Dus hoelang na het behalen van de theorie heb ik de tijd om CPL praktijk te doen?
 
Oost Europa biedt gewoon EASA brevet. Snap niet dat er zo wordt neergekeken op Oost Europa. Niet alles is waardeloos. Velen zijn zeer tevreden over de kwaliteit bij Bartolini en in mijn geval over BAA. Heb hetzelfde geleerd, maar dan voor minder geld.

En wie weet wat TS wil doen hiermee. Wie zegt dat hij er niets mee wilt doen?

Mijn antwoord zegt niet dat Oost Europa slecht is. Ik bedoel : "even waardeloos als elk ander EASA papiertje omdat je toch geen baan krijgt"

En je moet het niet zo letterlijk nemen. Ik reageer op Richi die iedereen een Idoot noemt die 144 euro betaalt. Dan kan je ook iedereen een idioot noemen die zowiezo nog met een vliegopleiding begint (voor beroep)

PS: theorie is 3 jaar geldig na laatste examen. Dus binnen 3 jaar CPL en IR halen
 
Ik heb een PPL/IR. Baal soms wel dat ik niet de hele ATPL theorie heb gedaan...

In de oude situatie snap ik dat wel, het scheelde niet veel qua aantal vakken. Zelf ben ik mij nu ook aan het verdiepen in de IR. Ik heb geen commerciele ambities en de huidige vorm - 7 vakken - is voor mij dus prima, het scheelt een hoop studeren en kosten.
 
Mijn antwoord zegt niet dat Oost Europa slecht is. Ik bedoel : "even waardeloos als elk ander EASA papiertje omdat je toch geen baan krijgt"

En je moet het niet zo letterlijk nemen. Ik reageer op Richi die iedereen een Idoot noemt die 144 euro betaalt. Dan kan je ook iedereen een idioot noemen die zowiezo nog met een vliegopleiding begint (voor beroep)

PS: theorie is 3 jaar geldig na laatste examen. Dus binnen 3 jaar CPL en IR halen

Mbt geen baan. Ja daar heb je gelijk in. Maar OOK hier is NL weer verruit de duurste met examens. Omdat die grote logge IL&T wel wat moet verdienen. Serieus mensen. Belgie is dus kleine 32eu per examen. Dat scheelt nogal.
Steeds meer mensen halen in ieder geval PPL al over de grens, maar langzamerhand zal dit ook met beroepsopleidingen gebeuren. De kosten zijn toch niet meer in verhouding?
 
De hoogste kostenpost blijft nog altijd praktijk vliegen. Deze kosten worden vooral door de brandstof bepaald en daar heeft het ILT naruurlijk niet zoveel invloed op.

Het blijft natuurlijk een persoonlijke afweging. Ik heb examens gedaan in NL. Voor de 100 euro minder per examen ga ik niet naar Brussel. Als ik die uren werk verdien ik een veelvoud, dus het is nogal situatie gebonden.
 
Ik lees: EUR 441 voor de eerste zitting en EUR 220 voor de opvolgende. Betekent dit dat per keer dat deel wordt genomen aan een examenronde de fee betaald moet worden? Zo ja, dan zijn de totale kosten (ervan uitgaande dat in 4 zittingen alle tentamens in 1 keer worden behaald) 441 + (3 x 220) = EUR 1.101.

Klopt dit of moet ik het anders lezen?

441€ voor alle examens (eerste keer)
Herkansingen 220€
 
Terug
Bovenaan