Dit lijkt me niet de reden.
Ijs ontstaat het eerst op het punt waar de druk het snelst daalt en/of het volume het snels toeneemt. Immers volgens de gaswetten:
(P*V)/T = constant
p*V = constant
p/T = constant
Het heet ijsafzetting. Daarbij moet worden beseft, dat het vrijwel altijd gaat om waterdamp in de lucht die in 1 keer wordt omgezet in ijs, dus niet eerst naar water.
Sorry ff in het Engels, want dit is niet helemaal correct:
There are three types of ice: airframe, carburettor and jet intake. What Putty refers to is only correct for carburettor ice.
Airframe ice, (more dangerous than carburettor), can be: clear, rime, frost and is never dependant on either pressure drop or volume change, neither on temperature drop due to one of these.
Rime ice is when small undercooled water droplets come in contact with cold aircraft surface and freeze instantly. A wing profile with thicker camber (dikkere vleugel) would be more suspectable to rime ice.
When larger undercooled water droplets come in touch with aircraft surface they don't freeze immediately and form longer trails of ice spread from the leading edge across the aerodynamic surfaces, forming most dangerous, clear ice.
I believe that in case of clear ice, a thicker wing profile would "catch" more of it, because, again of its larger frontal area.
Maareeeh..
Ik wilde alleenmaar weten of Great Balls of Fire een goed reden wist waarom het anders zou zijn. Ben namelijk benieuwd of ik iets mis.
Cheers
OM (en sorry voor Off-Topic)
:radar:
PS For completeness: hoar frost is dus wat Putty zei, warm waterdamp komt in contact met koude airframe en bevriest meteen. Waardoor "frost" ontstaat.