Horloge aanschaf advies gevraagd

Dr. Feelgood

New member
Aviateurs gegroet!

Mijn horloge heeft na 16 jaar trouwe dienst het begeven. Ik ben nu op zoek naar een nieuw horloge, maar het moet wel de "lokale tijdsaanduiding" functie hebben. Ik heb op het internet niet snel kunnen vinden wat ik zocht, vandaar mijn vraag aan jullie:

Bestaat er een horloge (analoge aanwijzing!) waarbij je met praktisch één druk op de knop de lokale tijd kan instellen van het land waar je je op dat moment bevindt? Digitaal zijn ze te vinden, maar ik vind dat te lelijk. Wat ik ook niet handig vind, is een tweede wijzer dat GMT aangeeft. Ik zit bijvoorbeeld te denken aan een functie waarbij je door bijvoorbeeld 5 keer op de knop te drukken, de tijd 5 uur voor- of achteruit laat springen.

Bestaat zoiets dergelijks?

Wie van jullie kan een horloge met een dergelijke functie aanraden?

Greetz, :)

Doc
 
He Dr. Feelgood,

heb zelf een breitling professional aerospace. Heeft twee digitale tijden (voor bv nederlandse tijd en utc) en tevens analoge aanwijzing. Deze analoge aanwijzing is met een draai aan de knop precies een uur te verstellen, ideaal voor de lokale tijd in een andere tijdzone (5 uur tijdsverschil met nederland is dus 5 keer aan de knop draaien). Ideaal!!
Enige nadeel kan zijn dat je je alarm moet zetten aan de hand van de digitale tijd, dus utc of nederlandse tijd. Maar ik vind dat persoonlijk geen probleem!

Succes
 
Citizen Skyhawk

Of koop een goedkoop analoog horloge en zet het op UTC time!!!

Heb je meer nodig in de luchtvaart? :confused:
 
heb zelf een breitling professional aerospace.

....en die piloten maar klagen dat ze niks verdienen..:D :D

Zou ook gaan voor die Breitling, maar aangezien ik zelf al jaren een Breitling Navitimer heb zit dat er niet meer aan..., maar ja ik ben ook geen beroeps. ;)
 
allemaal aan de breitling....

moet eerst wat meer verdienen wil ik zo'n ding kunnen kopen :D

of hebben jullie allemaal een "echte" ??:rolleyes: :D
 
Uiteraard Viper1983. :) Joh, ga een beetje jet vliegen ipv zo een truttenklutser die zichzelf echt letterlijk kapot trilt. Het salaris volgt vaak vanzelf. ;) Ik ken je kist, been there, done it!:D

AWOL
 
Oorspronkelijk gepost door Viper1983
of hebben jullie allemaal een "echte" ??:rolleyes: :D

Zeker weten... alleen betaal je in NL weer standaard 30% teveel voor deze horloges... je moet weten waar je ze kan halen op de wereld en dan geluk hebben om niet door customs mafia gepakt te worden :D
 
Ik heb recent ook eens rondgekeken, maar ben erg nog niet uit. Kandidaten zijn:

De Tissot Navigator 3000 heeft zowel analoog als digitaal. Het glas is touch-screen en dmv menu's te bedienen. Erg mooi, maar niet geschikt om tegelijkertijd UTC en lokaal te laten zien.

Seiko Sportura SNJ005P1. Kan wel twee tijden tegelijk presenteren. Wanneer je digitaal op de achtergrond de gewenste zone hebt geselecteerd kun je de knop linksboven ingedrukt houden, waarna de wijzers die zone aannemen. Nadeel: alleen handig als je altijd eastbound vliegt, want anders moet je de hele wereld rondscrollen (of ik heb die functie niet gevonden, vraag het in de winkel). Zomertijd moet je per zone handmatig aangeven.

Ik sprak laatst een collega die de Citizen had. Heb me er nog niet in verdiept, maar hij zei dat er een zone de verkeerde tijd aangaf (of die zone stond onjuist op zomer/wintertijd).

Verder schijnt er nog een mooie IWC te zijn, die ongeveer werkt zoals jij beschrijft. Prijs zit uiteraard in de Breitling-klasse.

Omdat ik er nog niet uit ben welke het wordt, heb ik als tijdelijke oplossing een Casio van 20 dollar gekocht. Het werkt, maar is niet handig. Als ik mijn pols buig, druk ik het knopje al in waardoor de tweede tijd een zone verder scrolt.

Succes met je speurtocht. Laat je het fff weten als je het ideale horloge gevonden hebt?

Erik.
 
JO,

ik sluit me aan by flyboy,

ik heb die casio sportura, ideaal, aangezien ik wat tijdzones door moet.
voordeel, redelijk goedkoop in vergelijk met breitling/iwc.
alles zit erop, een aparte GMT en londen tijd. kan de kan de wijzers gelijkzetten met 1 druk op de knop.

nadeel geen licht, en zwaar.

maar heb ook een
citizen promaster gekocht, zelfde principe als de casio.
maar lichter en met licht. ook kan je tijdzones die je niet gebruikt uitzetten

al die andere klokkies zien er mij te vliegerig uit, met draaschijven etc

k
 
serienummer van die citizen

Model No. JN5000-55A

op de webiste staat ie in het wit, ik heb m in het grijs zwart

ik heb m in hkg gekocht dus weet niet of ie in nl te koop is, hij staat wel op de website in hkg.
 
Breit

Breit

Breitling Aerospace here (repetition minutes).
www.breitling.com
Titanium klok, je voelt hem haast niet.
Vroeger had ik om de 2 jaar een andere klok, vaak laten liggen in Hotels. Net als een bic pen, altijd kwijt....hebbie een parker ben je er wat zuiniger mee.

just my 2 cents
 
Top!

Er staan al een aantal suggesties bij waar ik zeker wat mee kan. Ik ga natuurlijk niet over één nacht ijs, dus ga ik de tijd nemen om eens rustig wat verder te kijken. Probleem is, is dat ik de Breitling stiekem een ontzettend mooi horloge vind, maar ja...............de prijs he?

De Citizen optie van Kliko ga ik eens in de winkel bekijken. Ik denk dat deze wellicht aan mijn eisen voldoet. Maar eh, keep your posts coming! Ik wil graag nog meer van uw suggesties zien!

Cheers, ;)

Doc
 
jo,

als je een prijs vergelijk gaat doen.

ik heb er in HKG 1750HK$ voor betaald= ongeveer 175euro

k.
 
Back
Top