Hoe hebben jullie de schulden afgelost?

Ik wil over mijn eigen situatie even niet teveel informatie geven want ik spreek graag de gevreesde waarheid hier op het forum. Men snapt wel dat degene waar het over gaat graag in contact met mij komt, waar ik geen behoefte aan heb.

Ik spreek daarom even namens de gehele groep waar ik in zat.

We hebben bij stella de opleiding gedaan. Alles via de abn-amro en ongeveer 140k lichter na afloop.
De rente komt hier nog bij.

Wat dus nu gebeurt bij iedereen is dat je natuurlijk van hun "geweldige" garantiefonds gebruik maakt. (je moet wel als je de rente niet kan dekken). Wat echter zo onduidelijk mogelijk gecommuniceert word is dat je alles wat ze voor je betalen terug moet betalen.
Dit zodra je een baantje als verkeersvlieger vind. Dit verbassen ze graag naar baan met voldoende inkomen.
En wat gebeurt er dan? Je krijgt vrolijk nog een rekening met verzoek het even snel terug te betalen. Gaat wel om bedragen van 5000 tot 20.000 euro. En graag even á kontant.

Gelukkig heeft stella uit "coulance" een goede regeling getroffen met abn. (die boevenbende speelt vrolijk mee) Je kan dit bedrag namelijk zonder problemen even bijlenen.
Zij hun geld terug, jij betaald rente over rente. Wat een geweldige regeling toch weer van ze.

Ze zijn in een enkel geval gelukkig wel genegen om je garantiefonds aanspraak te verlengen van 2 naar 4 jaar. Lijkt mooi, maar dus nog meer schuld opbouw. (reken maar uit, per kwartaal "krijg" je bijna 2000 euro)

Tel dus gerust bij de schuld en rente, ook je uitstaande post bij het garantiefonds nog even op.Daarmee kom je gerust op 180k euro.

Owja, de regel waarin staat dat je het terug moet betalen staat netjes verkapt in een zin waar je het grote Vandale bij nodig heb om hem te kunnen ontcijferen. en de rekening komt pas veel later als hij in die 2 jaar al komt.
 
Ik wil over mijn eigen situatie even niet teveel informatie geven want ik spreek graag de gevreesde waarheid hier op het forum. Men snapt wel dat degene waar het over gaat graag in contact met mij komt, waar ik geen behoefte aan heb.

Ik spreek daarom even namens de gehele groep waar ik in zat.

We hebben bij stella de opleiding gedaan. Alles via de abn-amro en ongeveer 140k lichter na afloop.
De rente komt hier nog bij.

Wat dus nu gebeurt bij iedereen is dat je natuurlijk van hun "geweldige" garantiefonds gebruik maakt. (je moet wel als je de rente niet kan dekken). Wat echter zo onduidelijk mogelijk gecommuniceert word is dat je alles wat ze voor je betalen terug moet betalen.
Dit zodra je een baantje als verkeersvlieger vind. Dit verbassen ze graag naar baan met voldoende inkomen.
En wat gebeurt er dan? Je krijgt vrolijk nog een rekening met verzoek het even snel terug te betalen. Gaat wel om bedragen van 5000 tot 20.000 euro. En graag even á kontant.

Gelukkig heeft stella uit "coulance" een goede regeling getroffen met abn. (die boevenbende speelt vrolijk mee) Je kan dit bedrag namelijk zonder problemen even bijlenen.
Zij hun geld terug, jij betaald rente over rente. Wat een geweldige regeling toch weer van ze.

Ze zijn in een enkel geval gelukkig wel genegen om je garantiefonds aanspraak te verlengen van 2 naar 4 jaar. Lijkt mooi, maar dus nog meer schuld opbouw. (reken maar uit, per kwartaal "krijg" je bijna 2000 euro)

Tel dus gerust bij de schuld en rente, ook je uitstaande post bij het garantiefonds nog even op.Daarmee kom je gerust op 180k euro.

Owja, de regel waarin staat dat je het terug moet betalen staat netjes verkapt in een zin waar je het grote Vandale bij nodig heb om hem te kunnen ontcijferen. en de rekening komt pas veel later als hij in die 2 jaar al komt.
Schokkend, maar helaas de bittere werkelijkheid!

Bedankt voor het posten, verhelderend om eens de andere kant te belicht te zien i.p.v. al die jeuk positivo-verhalen van wannabe's en sommige eindeloos relativerende collega's met roze oogkleppen.

Let the truth come out!
 
Ik heb hetzelfde stuk op verzoek ook bij het stella topic geplaatst.

Voor Joost heb ik die zin even niet zo in de buurt. Woon al een tijd in buitenland en het contract zal daar nog wel ergens moeten zijn. Ik heb die factuur toen gehad (viel bij mij nog mee, kuch, tussen de 5 en 10k) en dan toch maar moeten betalen. Ik had immers wel een baan.
Gelukkig spreek ik nog veel oud studiegenoten, dus ik hoor en zie wel wat er verder nog gebeurt. (heb zelfs laatst van iemand die brief gezien die verstuurt was zoals ik in mijn topic heb vertelt.

Aanvullent op dit stuk wil ik er wel nog bij vermelden dat, nadat we een aantal keer al de rente geclaimt hebben, er een brief op de mat viel met de vermelding dat we er zelfs rente over moesten betalen. Dus helemaal een verkapte lening.
Daarbij moet ik opmerken dat de abn-amro er toen een stokje voor ons voor gestoken heeft en dit afgblazen is. maar ze proberen het toch weer he.

ander groot nadeel van dit fonds is dat doordat zij wel je rente voor je betalen, mensen geen aanspraak kunnen maken op schuldsanering. Mensen die ik ken die het echt niet meer konden betalen, zijn allemaal geweigert. Je bent immers niet failliet, want je heb deze mogelijkheid. Krijg je dus gewoon mee naar huis dat je maar moet claimen, dus geen andere optie. En ja, deze mensen zaten echt in een financiele hel!
 
Dus Stella deed niets met de zogenaamde 'baangarantie' voor deze mensen?

In het oude kontrakt (dus niet 10k extra voor een baan) staat enkel dat ze zich zullen inspannen je te helpen bij het vinden van een eerste baan waar mogelijk.

Nou dan komt ie dan he, de bekende uitspraken: Ze gooien je op een "turboprop" profiel, maar er zijn momenteel even geen tp banen.
Nu doen ze wat met BoraJEt (ATR) in turkije, en dan heb je ineens een jet profiel, maar zijn er geen banen. Kortom altijd wel wat om van dat article af te komen.
 
Wat een zooitje ongeregeld daar. En ook dat categoriseren(turboprop/jet) van mensen, dat is wel echt achterlijk zeg.

En nu ben ik niet rated voor een turboprop, maar wel vaak meegevlogen op de jump, en ik heb niet het idee dat het makkelijker vliegt dan een jet. Meer het tegenovergestelde met al dat geploeter in het weer, en "korte" landingen.:biertje:

Maar hoe dan ook vindt ik deze uitspraken van ze wel logisch hoor. Er zitten welbetaalde mensen in dat management welke enkel als pax meevliegen, maar toch zo goed weten hoe het er in de cockpit aan to gaat.
 
Terug
Bovenaan