Cargolux 744F
3 rijen met 2 business-class seats waar de armleuning tussenuit gehaald kan worden; meestal voor een Horsegroom, positioning crew of wat voor andere werknemer dan ook.
Voor crew 2 bedden achter het pax gedeelte.
Zoveel mogelijk wordt er met 2 gevlogen, maar veel vluchten "augmented" met een 2de FO.
Hier geen verschil in kwalifikaties/verantwoordelijkheden/stoel etc voor de FO. Diegene die de Captain aflost, zit links.
De langere 2-mans vluchten zijn bijv. Baku-Shanghai of Nairobi-Maastricht.
De langere 3-mans vluchten zijn bijv. Luxemburg dct Campinas, Singapore en LAX en Auckland-LAX. alles zo rond de 11 tot 12 uur vliegtijd. Behoorlijk relaxed, dus.
Lastiger wordt het als er ergens een tussenstop gemaakt wordt; dan kan wordt het wat ingewikkelder om toch zoveel mogelijk slaap te krijgen.
Dat gelazer in zo'n pax-cabine zou ik knettergek van worden.
edit: fotootje gevonden op
airliners.net