Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Voordat ik dit weekeinde even wat inhoudelijker ga reageren op alle bovenstaande posts, hebben jullie met zijn allen wel eens nagedacht wat de gevolgen zouden zijn voor de MP vliegers als "Parijs" opeens besluit over een paar jaar om te stoppen met de Full Freighter Operaties binnen de groep. ( AF, MP (en KLM, maar die indirect)). (Als gevolg van de economie en weet ik het allemaal
Machines worden uitgefaseerd/verkocht, Huidoge MP vliegers boventallig en overtollig met een senioriteit van
Zo stellig als jij het hier over de wet hebt mbt afspiegeling, hebben anderen (zoals Sjakie en ik) het over de wet van OVO. Dus lets wait and see.Fout. Er is één regel die bij ontslag geldt: afspiegeling op leeftijd. LIFO is CAO, het afspiegelingsprincipe is de wet, en zal dus gelden..
Volgens mij is een CAO dat dus per definitie niet, anders zouden alle vliegers voor een nederlands bedrijf onder dezelfde cao moeten werken.
Want???
In dat geval zie jij een CAO enkelt als een vrijbrief voor WG en WN om de wet te mogen overtreden?????
wil jij dan in deze context zijn post over LIFO en afspiegeling even uitleggen?Volgens mij bedoeld hij dat een CAO, per definitie en dus bij voorbaat al aan de wet moet voldoen. Doet hij dat niet is er geen CAO. Jullie zeggen hetzelfde.
wil jij dan in deze context zijn post over LIFO en afspiegeling even uitleggen?
Bertbrutus, volgens mij haal jij de wet en de CAO door elkaar.
Onze CAO zegt lifo. De wet zegt lifo maar wel in groepen op basis van leeftijd(het afspiegelingsprincipe). De wet zegt echter ook dat er van deze wet mag worden afgeweken als werkgever en vakbond daarvoor toestemming geven. KLM heeft die toestemming al gegeven door dat in de CAO te accepteren en onze vakbond logischerwijs dus ook.
Dus in de praktijk zal het "oude" lifo principe dus gehanteerd worden. Dit is onze CAO en is niet in conflict met de wet.