GoPro HD Hero en ATC/intercom sound recording

Nou als ze echt iets te verbergen hebben dan zaak die vergunning ook niet veel helpen maart goed, hoeveel kost zo en vergunning?

Dat is het nou juist. Het kost geen geld, maar als het om privévluchten gaat is de vergunning maar vier weken geldig. Daarna weer opnieuw aanvragen. En iedere keer precies vertellen waar je wilt gaan vliegen. Zijn de opnamen voor een bedrijf bedoeld, dan kun je een permanente vergunning krijgen, maar als particulier is de hele rompslomp het eigenlijk niet waard. Het kost geen geld, maar wel een hoop gedonder om niks. Als ik die vergunning per jaar moest aanvragen deed ik dat wel, maar nu hoop ik maar dat ik niet gesnapt word of dat ik er met een waarschuwing af kom.

P.
 
Dat is het nou juist. Het kost geen geld, maar als het om privévluchten gaat is de vergunning maar vier weken geldig. Daarna weer opnieuw aanvragen. En iedere keer precies vertellen waar je wilt gaan vliegen. Zijn de opnamen voor een bedrijf bedoeld, dan kun je een permanente vergunning krijgen, maar als particulier is de hele rompslomp het eigenlijk niet waard. Het kost geen geld, maar wel een hoop gedonder om niks. Als ik die vergunning per jaar moest aanvragen deed ik dat wel, maar nu hoop ik maar dat ik niet gesnapt word of dat ik er met een waarschuwing af kom.
P.

De procedure is inderdaad erg vreemd. Ik heb dus het geluk dat ik 'em voor 2 jaar aan kon vragen. En dan nog is de vergunning officieel alleen geldig voor mij en niet voor PAX die ik meeneem.

En waarom niet gewoon online de kaart publiceren met de markeringen waar je niet mag fotograferen?

Aan de andere kant zou ik me er niet te druk over maken. Bij een controle vinden ze altijd wel iets en als ze beginnen over de fotovergunning dan zal de rest wel goed zijn ;) Dus lekker je GoPro ophangen en de intercom opnemen. Is leuk nagenieten en als je in opleiding bent ook nog eens heel leerzaam.
 
Ik zit nu nog een beetje te kloten met de bevestiging van de camera. Zoals eerder aangegeven is de kist niet van mij dus moet er behoedzaam mee omgaan. Dus klitteband is zeker niet de bedoeling.

Verder wat die vergunning betreft, ik weet ervan, maar maak me daar ook niet echt druk over...
 
Aan de andere kant zou ik me er niet te druk over maken. Bij een controle vinden ze altijd wel iets en als ze beginnen over de fotovergunning dan zal de rest wel goed zijn ;) Dus lekker je GoPro ophangen en de intercom opnemen. Is leuk nagenieten en als je in opleiding bent ook nog eens heel leerzaam.

Na de opleiding ook. Als ik mijn vluchten opneem en later terugkijk hoor ik veel meer radioverkeer tussen ATC en andere toestellen die ik tijdens de vlucht gemist heb. Gelukkig nooit calls naar mijzelf toe. Ik word er dan ook steeds meer van bewust hoe veel ik mis als ik te veel met mijn eigen vlucht bezig ben.

En alle starts en landingen terugzien is ook vaak heel nuttig.

P.
 
Terug
Bovenaan