Garantiefonds, goed of niet?!

wouter,

Maar als je maar iets dan ook met je eigen geld betaald, kan je het volgens de mensen hier niet terug krijgen van de garantiefonds. Het geld die je dus uit je eigen portemonne betaald is ''risico''. Want als je het niet haald is je geld ook weg maar als je het geld hebt geleend en niet haald betaald garantie fonds het.
Dus dat risico zit er ook bij.
Daarom was ook mijn vraag: als je zelf zonder lenen geld hebt betaald de garantiefonds dan dat geld terug?
 
stel je hebt helemaal geen geld,, dan kan je dus alleen bij de abn / frieslandbank lenen omdat je daar het garantiefonds hebt right?

grtz
 
Wouter dt geld bijv. 120.000
Daar zit ook je acc. en eten bij dus dat is ook een lening. Je moet dat niet oppart zien.
Je leent bij de bank niet :
1. opleiding geld
2. accomodatie
3.huisvesting

Maar je leent als:
Ik heb voor hele opleiding ...... geld nodig

kapiss?
 
en Eham hoe wil ej geld betalen als je zelf geen geld hebt?
Je moet alles lenen en dan dat in termijnen terug proberen te betalen waarbij ook rent komt
 
jah achie komt dr bijna op neer dat ik 99% moet lenen,, en maar hopen dat ik dan snel een baan vind....:eek:

in het kort gezegt.. als ik niet hard werk,, ben ik de ***

grtz
 
jonge misschien meot jij 99% lenen maar ik niet ! Daarom vraag ik info als je zelf betaald betaald de grantiefonds je terug als je het niet haald
 
Mag je nou het geld ook in termijnen lenen?

wie heeft er een antwoord op hoe de KLs betaald dient te worden?

Om de hoeveel maanden? En is dat dan 119.000 euro verdeeld over die aantal periode's? Of zijn sommige duurder dan andere...

bij die 120.000 euro die je leent zit nog geen eten / levensonderhoud bij toch?
 
jonge misschien meot jij 99% lenen maar ik niet !

rustig aan gast,, je vroeg zelf wat:1855:

in iedergeval topic gaat erover of het garantiefonds echt zo goed is.. bij sommigen hier op het forum moeten ze nog geld krijgen van het fonds,, dus of het echt zo goed is..

hoop dat ik het niet zelf moet ontdekken

grtz su:biertje:
 
WouterB zei:
Mag je nou het geld ook in termijnen lenen?

wie heeft er een antwoord op hoe de KLs betaald dient te worden?

Om de hoeveel maanden? En is dat dan 119.000 euro verdeeld over die aantal periode's? Of zijn sommige duurder dan andere...

bij die 120.000 euro die je leent zit nog geen eten / levensonderhoud bij toch?
ga naar de voorlichting, daar wordt alles heel duidelijk uitgelegd
 
Voor alle duidelijkheid:
Het garantiefonds dekt alleen de opleidingskosten. Daar zit niet bij kamerhuur en levensonderhoud. Die kan je wel meefinancieren.
En Ja: alleen bij die twee banken (voorlopig) geldt het garantiefonds. Wil je naar een andere bank, dan is dat voor eigen risico en wordt er een onderpand verlangt. Meestal is dat dan het ouderlijk huis!!
 
Terug
Bovenaan