Gaat DFA stoppen?

Robbertje

New member
Wat is er (niet meer) gaande bij de Dutch Flight Academy?
De site is al lange tijd niet meer bijgehouden, er staan geen open dagen meer op de agenda en zelfs de banner is niet meer te vinden op Airwork.
Ook geen advertenties meer in de verschillende bladen. :confused:
 
Naar ik heb begrepen van DFA studenten waar ik een tijdje terug mee heb gesproken:

- DFA nazorg/marketing/plaatsing afdeling bestaat niet meer
- DFA kisten zijn recent getaxeerd
- DFA lease-kisten zijn terug gegaan naar de eigenaren
- Die 2 voor 1 regeling bij de ABN trekt de strop om de nek van de DFA steeds strakker aan aldus hen.

Of het feiten zijn.. Dit is me verteld aan de 'koffieautomaat' laten we zeggen, dus ik weet het niet zeker in ieder geval.
 
Als het klopt wat Rio zegt lijkt me dat een duidelijke zaak.

Normaliter vervelend als mensen hun baan verliezen als een bedrijf failliet gaat. Maar volgens mij heeft DFA talloze oud studenten werkloos thuiszitten, dus heb er niet zo'n probleem mee als een dergelijke fabriek die een opleiding tot de ww biedt over de kop gaat.
 
Naar ik heb begrepen van DFA studenten waar ik een tijdje terug mee heb gesproken:

- DFA nazorg/marketing/plaatsing afdeling bestaat niet meer
- DFA kisten zijn recent getaxeerd
- DFA lease-kisten zijn terug gegaan naar de eigenaren
- Die 2 voor 1 regeling bij de ABN trekt de strop om de nek van de DFA steeds strakker aan aldus hen.

Of het feiten zijn.. Dit is me verteld aan de 'koffieautomaat' laten we zeggen, dus ik weet het niet zeker in ieder geval.

DFA heeft haar eigen Socata TB10's vorig jaar verkocht (huurt nog wat oude Pipers van Singles en Twins)
Ik weet niet van wie de Twin Stars zijn.
De DFA had voorheen een regeling met de Frieslandbank, deze bestaat niet meer.
Volgens mij heeft de DFA nooit een regeling met de ABN gehad, staat ook niet op de site van de ABN-pilotendesk.
 
Ah okay. Wel klote voor afgestudeerden die nog een beetje (valse?) hoop hadden op hulp vanuit de school bij het zoeken naar banen. Friesland Bank / Rabobank financiert geen enkele vliegopleiding meer inderdaad.
 
Dat zat er aan te komen. De ontslagen mensen bij DFA mogen de azijnpissers hier bedanken. O ja en natuurlijk de mensen welke hun opleiding niet meer kunnen afronden.

Het is net hier net als Buckler, voor de jongeren onder ons die het niet kennen:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Buckler

Alleen is het sneu dat de scholen die de problemen hebben veroorzaakt zoals Stella en NLS/CAE de dans ontspringen. Ik vermoed dat Martinair de volgende in de rij is.
 
HAHAHA
Erg komische reactie Jafar, of zit je trollen?
Volgens jou is het de schuld van Airwork dat ab initio's geen vliegende baan kunnen vinden!?
Ik denk dat dát toch echt aan de huidige economie te wijten is. En aan het feit dat er al 1500+ werkloze vliegers rondlopen, alleen al in Nederland. Onder andere door de DFA opgeleid. Het aannamepercentage van afgestudeerden van de DFA is namelijk ook niet om over op te scheppen...
In mijn ogen terecht dat zij stoppen met opleiden. Zo werkt dat in de huidige economie. Als je wilt dat iedereen een nutteloos baantje heeft, dan kan je beter naar een communistisch staatje verhuizen...
 
HAHAHA
Erg komische reactie Jafar, of zit je trollen?
Volgens jou is het de schuld van Airwork dat ab initio's geen vliegende baan kunnen vinden!?

Ik geef Airwork geen schuld. Ik stel alleen maar dat de azijnpissers hun zin hebben.
Wie de schoen past........

Daarnaast vind ik dat de heksenjacht de verkeerde scholen laat sluiten.
 
Als het klopt wat Rio zegt lijkt me dat een duidelijke zaak.

Normaliter vervelend als mensen hun baan verliezen als een bedrijf failliet gaat. Maar volgens mij heeft DFA talloze oud studenten werkloos thuiszitten, dus heb er niet zo'n probleem mee als een dergelijke fabriek die een opleiding tot de ww biedt over de kop gaat.

Opleiding tot de bijstand bedoel je. Voor een WW-uitkering is een structureel arbeidsverleden noodzakelijk...
 
Maar dan 1 vraag.

Waarom zie en hoor ik dan dat de DFA druk doende is om contacten te leggen met oa Aziaten, als ze stoppen?
 
Om wellicht alsnog met een ABN een regeling te kunnen treffen zodat DFA alsnog door kan gaan? Wanneer ze met de Aziaten een contract regelen en de ratio 2:1 behalen komen ze er voor in aanmerking.
 
Terug
Bovenaan