Viper1983
New member
Hallo!
Ik had laatst een interessante discussie met een captain van me en wou graag jullie mening tbv dit onderwerp.
Graag alleen reacties van mensen die momenteel bij een Airline vliegen!!
Het volgende:
Je vliegt van A naar B en op een of andere mannier burn je de trip fuel helemaal op, de contengency (is toch maar 5% dus dat gaat snel) gaat er ook door.Nu heb je nog de alt fuel en de final reserve. Je holding fuel is bijna op en je kan over 2 min de appr in.
Het weer op dest is: Cavok, calm
Het weer op alt: cavok , calm
Tijdens de appr is ook je holding fuel op....
Wat doe je?
Maak je de appr op de dest en land je?
Of ga je naar je alternate toe?
Maak je de appr dan heb je te weinig fuel voor je alt, als je direct gaat heb je genoeg fuel voor je alt.
Ik heb de mening om gewoon de appr te schieten, en als je dan een GA moet maken dan kan dat nog. Mijn capt dacht daar anders over en ik wil graag jullie mening er over.
Nog eentje in dezelfde richting.
Je hangt in de holding en je holding fuel is er door.
Burn je ook nog de alt fuel in de holding? Geef je een fuel emergency ( ik zou zowiezo al geroepen hebben dat het op raakt maar toch..)
Mijn capt ging in zon geval direct naar zn alternate toe....
Ikke denk ik niet...
Weer jullie mening over dit issue.
Hebben jullie company policies over dit?
Want eigenlijk kan je het hele verhaal via 2 kanten bekijken en beide kanten hebben zn voor en zn tegens.
ik zou zeggen: shoot!!
Groeten!
Ik had laatst een interessante discussie met een captain van me en wou graag jullie mening tbv dit onderwerp.
Graag alleen reacties van mensen die momenteel bij een Airline vliegen!!
Het volgende:
Je vliegt van A naar B en op een of andere mannier burn je de trip fuel helemaal op, de contengency (is toch maar 5% dus dat gaat snel) gaat er ook door.Nu heb je nog de alt fuel en de final reserve. Je holding fuel is bijna op en je kan over 2 min de appr in.
Het weer op dest is: Cavok, calm
Het weer op alt: cavok , calm
Tijdens de appr is ook je holding fuel op....
Wat doe je?
Maak je de appr op de dest en land je?
Of ga je naar je alternate toe?
Maak je de appr dan heb je te weinig fuel voor je alt, als je direct gaat heb je genoeg fuel voor je alt.
Ik heb de mening om gewoon de appr te schieten, en als je dan een GA moet maken dan kan dat nog. Mijn capt dacht daar anders over en ik wil graag jullie mening er over.
Nog eentje in dezelfde richting.
Je hangt in de holding en je holding fuel is er door.
Burn je ook nog de alt fuel in de holding? Geef je een fuel emergency ( ik zou zowiezo al geroepen hebben dat het op raakt maar toch..)
Mijn capt ging in zon geval direct naar zn alternate toe....
Ikke denk ik niet...
Weer jullie mening over dit issue.
Hebben jullie company policies over dit?
Want eigenlijk kan je het hele verhaal via 2 kanten bekijken en beide kanten hebben zn voor en zn tegens.
ik zou zeggen: shoot!!
Groeten!