Fuel efficiency in de descent

Cost Index

Cost Index

De afstand neemt wel degelijk af.
Bij CI=0 zal de kist klimmen met Vy=max rate of climb en dalen met Vx=minimum drag speed=max L/D ratio=GREEN DOT.

Descent speed with cost index 0 will be higher than green dot. As stated earlier in the thread there is an optimum speed profile for every cost index. Green dot is well below this - rate of descent is very low increasing the descent time and therefore the descent fuel.

Holding is different - this is where you want to fly best L/D ratio (green dot) as you want the lowest fuel burn per unit of time.

Actually .... it has been made public although I am not sure if the the majority of the Dutch population saw this very good column;

http://www.luchtvaartnieuws.nl/columns/?id=284

Talking about this hypocrisy; the author "slaat de spijker op zijn kop" :)

Thanks for the link - fantastic column!:). Too bad it's not a full page spread in every major Dutch newspaper.
 
Idd Flash2002. Had iets duidelijker moeten zijn. Thanks.
thread drift:
Wat is 50/7 eigenlijk als ik vragen mag? Climb thrust is normaliter 75% van rated TOGA en de maximale reduction van thrust voor T/O mag maximaal 25% bedragen. Dus je zou niet verwachten dat de thrust levers naar voren gaan bij reduction, hooguit dat ze blijven staan. Of blijft de autothrottle in de 737 na take-off thrust selectie in een throttle hold mode tot thrust reductie? Waardoor het ram effect en het effect van temperatuur na het setten van take-off thrust niet meer meegenomen wordt.

S.

50 graden is de temperatuur van de derate en 7 de OAT.

Op de 737 gaat de thrust tijdens takeoff idd in een Thrust Hold mode. Op 1500 voet wordt automatisch climb thrust door de autothrottle geselecteerd.
Normaal zorgt de FMS er idd voor dat Climb thrust minder is dan takeoff thrust.
CLB-1 of CLB-2 afhankelijk van de assumed temp en werkelijke OAT.

In dit geval had ik ipv de door fms geselecteerde CLB-2, zelf full climb thrust geselecteerd. Deze was hoger dan take-off thrust en bij de boeing gaan dan dus ook de throttles naar voren. Aangezien deze CLB thrust lager of gelijk is aan MCT (max continueos) kan dit dus prima.
 
Terug
Bovenaan