ahhh ok
nu begrijp ik het. onderwerp is verander, ik dacht dat het ging om de 250 beneden 10
zoals je weet, standaard Vclimbout at Mtow=350kts.
desend speed is 320 kts
ik ga alleen harder als ik het nodig heb.
de plannning is voor 320kts,dus alleen als je je profile opfucked. moet je wat harder om het sneller te zakken.
ik probeer altijd clean te zijn voor 4000ft als er noise restricties zijn en geen speed, en geen noise 2000ft( dxb is kickuu) clean op 1500ft accelerend naar 350kts
off topic
valt me op dat AMS binenkomen altijd peut kost door te lange vectors, lage level offs, vroege speedreducties, en over het geluid maar niet te klagen (4xJt-9 = herrie).
of ben ik de enige die dit vind.
on topic
ik denk trouwens dat een goed onderwerp is, zodat collegas op kleinerer materieel inzien wat een heavy wel en niet kan. en vooral de snelheidsverschillen worden nog al eens onderschat
laatst met gustfactor erop een Vapp. van 167KTS, als je dan achter iemand zit die 120kts doet kan het wel eens krap worden.
en atc maar vragen of je zachter kan, terwijl je net verteld hebt wat je Vapp is.
k