capt. Kebab
New member
In het dagelijks gebruik voor ondergetekende geen probleem (because not able), maar voor mij nu een discussiepunt door een (enigszins mislukte) over-take maneuvre van een ander toestel dat stug 250 bleef vliegen, ook al kregen ze in de TMA "free speed".
Er even vanuitgaand dat hun SOPs niet meespelen, was ik ervan uitgegaan dat met free speed men harder mag dan de toegestane 250kts. (En het toestel dat voorgelaten werd hierdoor iets harder zou kunnen uitlopen en wij later weer niet hoefden af te remmen)
De vraag is dan ook, is dat zo? en zo ja, hoeveel harder mag je dan door bijv een tma vliegen met de kreet free speed.
Iemand die in het dagelijks harder kan dan 250 en hier meer over weet.
Enig referentie materiaal zou ideaal zijn om mijn gelijk te bewijzen.
Er even vanuitgaand dat hun SOPs niet meespelen, was ik ervan uitgegaan dat met free speed men harder mag dan de toegestane 250kts. (En het toestel dat voorgelaten werd hierdoor iets harder zou kunnen uitlopen en wij later weer niet hoefden af te remmen)
De vraag is dan ook, is dat zo? en zo ja, hoeveel harder mag je dan door bijv een tma vliegen met de kreet free speed.
Iemand die in het dagelijks harder kan dan 250 en hier meer over weet.
Enig referentie materiaal zou ideaal zijn om mijn gelijk te bewijzen.