FAA PPL omzetten naar EASA PPL

Lijkt mij logisch....ze spreken tenslotte ook heel anders daar....:duh:

How I love the Dutch bureaucracy :stapelge:
Keep on dreaming, heeft niks met Dutch bureaucracy te maken ;)

Voor afgifte PPL is LPE en RT 'nu eenmaal' 'n vereiste.

H I E R 'n willekeurige vergelijking (Transport Malta).

Punt 6.
Copy of proof that test has been completed by an RT examiner authorised by Transport Malta]
 
Heeft niks met Dutch bureaucracy te maken ;)

Voor afgifte PPL is LPE en RT 'nu eenmaal' 'n vereiste.

In zeker zin absoluut.

LPE kan ik mij nog in vinden. Heb veel Chinesen langs horen komen in California die echt de ballen verstand hadden van wat zij aan het doen waren, laat staan te verstaan waren.

RT is onderdeel van het examen daar. Dan nog geen garantie dat je het kan. Maar als je IR vliegt (hier en daar) dan neem ik aan dat men toch begrijpt dat je het wel aardig onder die knie hebt.......toch weer wat bureaucratisch gedoe !

Ben het dus ook wel deels met je eens GBOF, maar ik vind wel dat hier naar de individue gekeken kan worden afhankelijk van het soort training en brevetten die hij of zij reeds bezit.
 
maar ik vind wel dat hier naar de individue gekeken kan worden afhankelijk van het soort training en brevetten die hij of zij reeds bezit.
Vroegah, was dit inderdaad het geval ;)

Er was 'n commissie die (be)oordeelde (individuele basis) wat je wel/niet moe(s)t overdoen.

Tsja, vervlogen tijden.
 
Als jouw rt goed is kan t ook in 2 uur ipv 6 avonden.

Ik deed t zo voordat ik mijn ppl had. Als jij een ervaren vlieger bent .. Dan mag t echt geen probleem zijn.
 
N2024,

Ter info (inkoppertje) ;)

LAPL
Carrying passenger(s): Experience of 10 Hr flight time after issuing licence

Het is m.i. goedkoper om je RT Certificaat te halen (PPL), dan 10 uur solo rond te bollen.
 
Ik denk dat dit wel mee valt GBOF omdat ik legaal pax mag nemen op m`n (nog steeds geldige) Amerikaanse PPL.

Wordt vervolgd :)
 
Ik denk dat dit wel mee valt GBOF omdat ik legaal pax mag nemen op m`n (nog steeds geldige) Amerikaanse PPL.

Wordt vervolgd :)
Denkfout > 8-4-2014.

Meest strenge / restrictieve regelgeving is van toepassing.

Als je opteert voor 'n LAPL en je wilt gaan passagieren, dan zal je toch eerst 10 uur solo (na datum afgifte LAPL) moeten boren, vooraleer je überhaupt iemand mag meenemen. Wat je FAA wel/niet mag na 8-4-2014, is van ondergeschikt belang (EASA Rules).

Oftewel, geen 10 uur solo na afgifte LAPL en toch passagieren :eek:
Onverzekerd plus 'n serieus "Have a nice day" three digits € transactievoorstel (OM).

Wake Up ;)
 
Maar het belangrijkste is....dat iedereen straks slaagt in zijn of haar pogingen
om de boel te converteren...EASA-PPL of LAPLA.

Wat ik wel zie gebeuren is dat het FAA-Brevet voor velen niet meer interessant is om te halen dan wel te onderhouden. Als ik straks het LAPL-A in de pocket heb....heb ik mijn FAA-PPL voorlopig niet meer nodig. Ik kan dan overal zonder gezeur een kist huren. (Overigens huur ik nu Duitse kisten (D-Exxx) om boven mijn favoriete land Duitsland te vliegen en dat gaat zonder problemen maar elders levert dat wel gezeur op)
Ook verwacht ik dat er vele FAA-instructeurs minder BFR's zullen doen in de nabije toekomst.

We zullen zien wat er gaat gebeuren.
In ieder geval zitten er door de vele vragen veel piloten meer uren achter het toetsenbord van hun PC dan dat er gevlogen wordt.....en dat is jammer.
 
Laatst bewerkt:
Ik helaas ook. Weinig vliegen omdat er toch veel tijd in studie en uitzoeken zit. Maandag weer weg naar Antwerpen voor Medical (moet 2 x bij eerste EASA keuring). Weer een vrije dag niet vliegen dus.

Ik heb een N-reg kist dus houd beide brevetten geldig. Als ik geen kist zou hebben dan laat je natuurlijk FAA brevet niet meer geldig (wat schiet je er mee op).

Vooralsnog is het nog geen 8 april en wie weet gaan ze het opnieuw uitstellen (NL is in elk geval zoals ik het heb begrepen niet klaar met LAPL en zo).
 
in België namelijk bestaat die RT eis niet voor mensen die de conversie doen.
Dan maakt het Bestuur der Luchtvaart, dezelfde fout als KIWA bij jou gedaan heeft ;)

Immers, voor afgifte EASA PPL is L.P.E. en RT Certificaat vereist :biertje:
 
Keep on dreaming, heeft niks met Dutch bureaucracy te maken ;)

Voor afgifte PPL is LPE en RT 'nu eenmaal' 'n vereiste.
Die heeft N2024 toch netjes op zijn brevet staan?

Het is allemaal zo arbitrair. Waarom worden bepaalde theorievakken wel erkend en andere niet. (bijv. Human Factors) Waarom wordt een ICAO standaard niet erkend. Waarom zou RT niet worden erkend bij iemand die een paar honderd uur ervaring heeft en een brevet heeft van een land waarvan de luchtvaartauthoriteit vooraanstaand is.

Is het nou zo moeilijk om de PPL Flight Test examiner die soort dingen te laten aftekenen? Radiogebruik is nota bene een onderdeel van het examenformulier.

Toch bureaucratie dus.

EASA PPL's zijn al eventjes beschikbaar en uit de twijfel die blijkbaar nog bij KIWA heerst blijkt wel dat het niet zulke gesneden koek is als personen hier doen vermoeden. Hopelijk zit er nog wat common sense in.

Op andere vlakken is er meer common sense in de regelgeving gekomen met EASA, dat terzijde.

Bij het rijbewijs hebben we al jaren discriminatie naar land. Kom je uit dit land, sorry je moet een examen afleggen. Kom je uit dat land, ok meneer, hier is uw Nederlandse rijbewijs. Het wordt tijd dat dit ook voor LPE en RT gebeurt. En Human Factors.

I'll keep on dreaming...
 
Laatst bewerkt:
Volgens Opinion 03/2013

NPA/CRD2011-16—RMT.0199&RMT.0198(FCL.008(a)&(b))—24/04/2013

Is er een verkorte syllabus voor mensen met een Third Country ( lees FAA ) IR en kan je een competency based IR halen, ofwel CB-IR met minder TK.

Theoretical Knowledge, ofwel minder vakken.

Wie weet welke vakken wel moeten ??

:confused:
 
2.4.2.2 Crediting of third-country IR holders
The Agency has introduced further alleviations and tools for third-country rated pilots to convert their IR, mainly through crediting flight hours, into a European EIR or CB IR. The proposed demonstration of specific theoretical knowledge and a skill test are seen as an essential element to ensure an adequate level of safety is attained. However, the Agency decided to allow this demonstration of theoretical knowledge to be performed during the practical skill test with an examiner. In addition, the amount of prior experience of flight time under IFR as PIC on aeroplanes has been further reduced to 25 hours for the EIR and 50 hours for the IR respectively.

Bron (pdf)

De vereenvoudigde theoretische kennis (TK) CB-IR syllabus omvat: ALLE theorie IR vakken, minus (Proposal) advanced and high-performance onderwerpen (= 120 uur BS).
 
Add-on ;)

Voor 'n third Country ICAO PPL conversie, heb je voor de €ASA skill test toestemming (lees: stempel) nodig van 'n gecertificeerde training provider.

Naar ik aanneem (correct me if I'm wrong), geldt dit ook voor de IR skill test.

Om 'n stempel te verkrijgen, zal je 'm.i.' eerst je vereenvoudige theoretische kennis (TK) moeten bewijzen aan de stempel provider.
 
Add-on ;)

Voor 'n third Country ICAO PPL conversie, heb je voor de €ASA skill test toestemming (lees: stempel) nodig van 'n gecertificeerde training provider.

Naar ik aanneem (correct me if I'm wrong), geldt dit ook voor de IR skill test.

Om 'n stempel te verkrijgen, zal je 'm.i.' eerst je vereenvoudige theoretische kennis (TK) moeten bewijzen aan de stempel provider.

is dat zo?

Jij bent over het algemeen zeer goed geinformeerd. Voor IR heb ik dit nergens gezieof gehoord .. ook niet op een gespecialiseerd forum als pplir.

Voor ppl ben ik het ook nergens tegen gekomen.

overigen lijkt het mij wel heel handig een verkorte theorie training te doen om alle elementen nog eens door te nemen. de fransen hadden dit bedacht als een training van een goed weekend.
 
Yeb ;)

Onlangs nog.

Iemand die z'n ICAO PPL conversie wou doen, kon GEEN skill test afleggen ZONDER toelating (lees: stempel) van 'n training provider.

Note: kandidaat deed examen binnen z'n FAA bevoegdheid (was current) op 'n N-reg, maar was tijdens de skill test geen PIC. Raar, maar waar.

Zoals ik al schreef (correct me if I'm wrong), zou het voor de CB IR skill test, hetzelfde 'kunnen' zijn.

De vereenvoudigde theoretische kennis (TK) toets, is onderdeel van je CB IR skill test.

Het zou mij dan ook niet verbazen, als de stempel provider eerst de nodige Euro's uit je zakken klopt (b.v. X uur klassikaal en X uur praktijk), alvorens te stempelen.

BTW vereenvoudigde theorie is 80 uur (i.p.v. 200 uur) ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan